8 Ιουλ 2011
Ι.Χ. με πετρέλαιο από το φθινόπωρο
Γκάζι... στα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα πατά η κυβέρνηση ώστε να επιτραπεί η κυκλοφορία τους στις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΚΑ Γ. Παπακωνσταντίνου, εξετάζεται η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης...
στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η νέα ρύθμιση αναμένεται να είναι έτοιμη προς το τέλος του Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου. Προαναγγελία είχε κάνει ο υπουργός ΠΕΚΑ κατά τη διάρκεια των προγραμματικών του δηλώσεων στη Βουλή, χωρίς όμως τότε να έχει προσδιορίσει το χρόνο.
Χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, όπου παρουσίασε τον προγραμματισμό του υπουργείου στο δεύτερο εξάμηνο του έτους προσδιόρισε χρονικά την άρση της απαγόρευσης και αυτή θα είναι "μετά τον Αύγουστο", όπως είπε χαρακτηριστικά. Ο κ. Παπακωνσταντίνου σημείωσε ότι αυτήν την περίοδο οι υπηρεσίες ετοιμάζουν τις σχετικές εισηγήσεις.
Κύριοι λόγοι που κρατούσαν σε ισχύ την απαγόρευση αυτή, ήταν περιβαλλοντικοί και κυρίως οι εκπομπές μικροσωματιδίων λόγω της καύσης πετρελαίου. Ωστόσο, η τεχνολογία των ντιζελοκίνητων Ι.Χ. έχει εξελιχθεί με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται δραματικά το περιβάλλον, ενώ και τα διυλιστήρια έχουν προσαρμοστεί στις κοινοτικές προδιαγραφές.
Ενα από τα βασικά πλεονεκτήματα του πετρελαίου σε σχέση με τη βενζίνη είναι η μειωμένη κατά 30% κατανάλωση των μικρού και μεσαίου κυβισμού ντίζελ κινητήρων (1.300-1.600 κ.εκ.) και περισσότερο από 50% στους μεγάλους (άνω των 2.000 κ.εκ.).
Πρακτικά τώρα, οι σύγχρονοι ντίζελ έχουν σχεδόν παραπλήσια ισχύ με έναν αντίστοιχο βενζίνης, πολύ μεγαλύτερη ροπή και καμία απολύτως διαφορά στη λειτουργία και τον θόρυβο. Απαιτούν μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις, ωστόσο έχουν πιο υψηλό κόστος συντήρησης.
Μειονέκτημα
Ενα βασικό μειονέκτημά τους είναι η "ευαισθησία" της αντλίας τροφοδοσίας, καθώς ένα κακής ποιότητας καύσιμο την καταστρέφει. Το κόστος της ανέρχεται στα 1.500 ευρώ, ενώ σημειώνεται ότι καμία αντιπροσωπεία δεν προσφέρει εγγύηση...
Θετικά τάσσεται η αγορά του αυτοκινήτου στην άρση της απαγόρευσης. Κρατούν ωστόσο, μικρό "καλάθι" ως προς τις πωλήσεις: "Θεωρείται επιβεβλημένη η απελευθέρωση της ντιζελοκίνησης Ι.Χ.", λέει στο "Εθνος" ο διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Δ. Πάτσιος, αλλά προσθέτει: "Η αγορά όμως είναι στραμμένη στα μικρού κυβισμού βενζινοκίνητα αυτοκίνητα λόγω των χαμηλών καταναλώσεων". Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Α. Πετιμεζάς εκτιμά ότι "η διαφορά τιμής των αυτοκινήτων βενζίνης - ντίζελ και η έλλειψη κινήτρων δε έχει κάποιο σημαντικό αποτέλεσμα".
Οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών δηλώνουν πως δεν τίθεται πια θέμα της ποιότητας των καυσίμων καθώς τα διυλιστήρια έχουν εκσυγχρονιστεί. Πάντως σημαίνουν τον... κίνδυνο της νοθείας. Ο Δ. Μπιλμέζης από την ΕΛΙΝ λέει στο "Έθνος": "Το πρόβλημα είναι η διαφορετική φορολόγηση ανάμεσα στο πετρέλαιο κίνησης με το πετρέλαιο θέρμανσης. Αν οι φόροι εξισωθούν το φαινόμενο αυτό θα έχει εξαλειφθεί".
το Εθνος