26 Μαΐ 2011

Κώστας Κόλλιας: «Η πόλη, οι δημότες και οι επισκέπτες του Λουτρακίου χρειάζονται τον Προαστιακό»


Νέα ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας, με θέμα τη χωροθέτηση του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λουτρακίου με τον Προαστιακό. Σχετικά με το θέμα..


ο κ. Κόλλιας δήλωσε:
«Η απάντηση που πήρα στο πρώτο ερώτημα που είχα θέσει στον Υπουργό σχετικά με τη σύνδεση του Λουτρακίου με τον Προαστιακό δεν με ικανοποίησε. Σύμφωνα με την απάντηση που πήρα, και τη σχετική ενημέρωση από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., υπάρχει πλέον πολύ ορατός ο κίνδυνος οι πολίτες του Λουτρακίου να υποστούν μία βαριά και αδικαιολόγητη αδικία. Και αυτό διότι, ενώ επιβεβαιώνεται ότι υπάρχει δυνατότητα κατασκευής στάσης στη διακλάδωση προς Λουτράκι, προϋπόθεση είναι να συμπεριληφθεί η κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμός – Λουτράκι στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει άμεσα να εξασφαλιστούν 1,5 εκατομμύριο ευρώ για την εκπόνηση της σχετικής μελέτης, προκειμένου να προλάβει το έργο να ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα, καθώς θα απαιτηθούν 24 μήνες για την εκπόνησή της και αρκετοί ακόμη για την υλοποίηση του έργου.
Επιπλέον, από την απάντηση του Υπουργείου γεννώνται ερωτήματα ως προς τα έργα που προωθούνται από την ΕΡΓΟΣΕ. Στο πλάνο της έχουν εμφανιστεί δύο διαφορετικοί σταθμοί στον Ισθμό, ένας στη θέση Γαλότα – «Βασιλόπουλος» και ένας στη θέση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού σταθμού. Πλην όμως, κανένας από τους δύο αυτούς σταθμούς δεν εξυπηρετεί την σιδηροδρομική μετεπιβίβαση, όπως συμβαίνει σε όλο το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, της γραμμής του Λουτρακίου στα τρένα με κατεύθυνση προς Πάτρα. Η απορία επομένως είναι για ποιο λόγο το Υπουργείο επιτρέπει να δαπανώνται χρήματα για την κατασκευή σταθμών, οι οποίοι εντέλει δεν εξυπηρετούν ούτε τη λειτουργικότητα του ΟΣΕ, ούτε τους επιβάτες, ούτε βεβαίως την πόλη και τους δημότες του Λουτρακίου.
Επεσήμανα στον Υπουργό ότι η σύνδεση της πόλης του Λουτρακίου με τον Προαστιακό αποτελεί αίτημα της συντριπτικής πλειοψηφίας των φορέων, των κατοίκων και των παραγωγικών τάξεων της πόλης, αλλά και λύση πρακτικά συμφέρουσα και οικονομική για το κράτος και τον ΟΣΕ. Πλην όμως, επαναλαμβάνω, απαιτείται η άμεση εξασφάλιση της χρηματοδότησης για την εκπόνηση της μελέτης. Θεωρώ κατάφωρη αδικία, την ίδια στιγμή που εγκρίνονται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, να υπάρχει δυστοκία στην ανεύρεση 1,5 εκ. ευρώ για την εκπόνηση μιας μελέτης που θα διασφαλίσει την αναπτυξιακή προοπτική του Λουτρακίου.
Ο Προαστιακός πλησιάζει στο Ξυλόκαστρο, κι ωστόσο έχει στο μεταξύ παρακάμψει έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της Κορινθίας, το Λουτράκι. 17.000 κάτοικοι του Δήμου Λουτρακίου – Αγίων Θεοδώρων και 100.000 επισκέπτες θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από τον Προαστιακό. Γι’ αυτό το λόγο ζήτησα τη συνδρομή του Υπουργού, προκειμένου και ο ίδιος να πιέσει την ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και να βοηθήσει τους τοπικούς φορείς και την Περιφέρεια, ώστε να γίνει το πρώτο βήμα της ένταξης της μελέτης στο ΕΣΠΑ 2007-2013.  Θέλω ωστόσο να επισημάνω ότι χρειάζεται σύμπνοια, συλλογική συνεργασία, απαιτείται προετοιμασία και εγρήγορση, πρωτίστως από τους φορείς του Λουτρακίου, ώστε να ενδιαφερθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες και το Υπουργείο.»