13 Ιαν 2011

Ημερίδα για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά απο το Επιμελητήριο Κορινθίας


Ημερίδα με θέμα «υπερχρεωμένα νοικοκυριά και ρυθμίσεις του Ν. 3869/2010» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου, από το Επιμελητήριο Κορινθίας σε συνεργασία με το ΙΝΚΑ και το Δικηγορικό Σύλλογο Κορίνθου.
Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση των πολιτών...
για την ένταξη δανειοληπτών στις ρυθμίσεις του Νόμου 3869/2010 και τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται. Ομιλητές στην εκδήλωση ήταν ο Γενικός γραμματέας Καταναλωτή του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κος Δημήτρης Σπυράκος,  και η Αντιπρόεδρος του ΙΝΚΑ, κα Μαρία Λιακοπούλου,
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κορινθίας κος Βασίλης Νανόπουλος περιέγραψε τη δύσκολη θέση στην οποία έχουν βρεθεί αρκετοί Κορίνθιοι που δανείστηκαν πριν την κρίση στηριζόμενοι για την αποπληρωμή του δανείου στο μισθό τους, η  το εισόδημα από την επιχείρηση τους.  Λόγω της οικονομικής κρίσης  είτε είναι άνεργοι πλέον, είτε μειώθηκε σημαντικά το εισόδημα τους, είτε αυξήθηκαν πολύ οι υποχρεώσεις για πληρωμές με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε αδυναμία εξυπηρέτησης των δανείων τους. Επειδή το πρόβλημα είναι πανελλαδικό, ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος για να βοηθήσει τους δανειολήπτες και το Επιμελητήριο σε συνεργασία με τον δικηγορικό σύλλογο Κορίνθου οργάνωσε την ενημερωτική συνάντηση για να επωφεληθούν οι ενδιαφερόμενοι Κορίνθιοι.
Ανάλογες ενέργειες για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κρίσης προγραμματίζει το Επιμελητήριο τουλάχιστον μια ανά μήνα είτε στην Κόρινθο είτε σε άλλη πόλη του Νομού .
Ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή αναφέρθηκε στο θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει και δίνει πλέον την δυνατότητα για μια ρεαλιστική διέξοδο στους υπερχρεωμένους πολίτες. Ανέφερε ότι ο Ν. 3869/10 υποχρεώνει τα πιστωτικά ιδρύματα να χορηγούν τη σχετική βεβαίωση οφειλών κατά κεφάλαιο, τόκους και έξοδα εντός πέντε εργασίμων ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης του οφειλέτη. Για κάθε παραβίαση της διάταξης αυτής προβλέπεται πρόστιμο μέχρι 10.000 ευρώ. Κατέστησε, δε, σαφές ότι οποιαδήποτε άρνηση παραλαβής των αιτήσεων χορήγησης βεβαίωσης οφειλών ή χορήγησης της βεβαίωσης αυτής διαπιστωθεί στο μέλλον, θα συνεπάγεται πλέον την εφαρμογή των προβλεπόμενων από το νόμο κυρώσεων.
Ο κ. Σπυράκος υποστήριξε ότι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, με ευθύνη απέναντι στους πολίτες, εποπτεύει, αναλαμβάνει δράσεις και αντιμετωπίζει άμεσα όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται, διασφαλίζοντας στους υπερχρεωμένους πολίτες την ευκαιρία για ένα νέο οικονομικό ξεκίνημα και τη ρεαλιστική προοπτική απεγκλωβισμού από τα χρέη που δίνει ο νόμος 3869/2010.
Η Αντιπρόεδρος του ΙΝΚΑ κυρία Μαρία Λιακοπούλου ενημέρωσε ότι το ΙΝΚΑ μπορεί να συνδράμει τους καταναλωτές στη διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού. Σύστησε  στους καταναλωτές να επικοινωνούν με το ΙΝΚΑ για οδηγίες και βοήθεια για τη διεκπεραίωση των οφειλών τους με τους πιστωτές. Η κα Λιακοπούλου ενημέρωσε επίσης για την πρώτη απόφαση δικαστηρίου, και την παράλληλη δημιουργία νομολογίας, σχετικά με την επιστροφή εξόδων φακέλου προς του δανειολήπτες. Αναφέρθηκε επίσης στις δράσεις ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που αφορούν στην Υγεία και Προστασία του Καταναλωτή και συγκεκριμένα σε κάθε τομέα, ο οποίος συνδέεται με το κόστος και την ποιότητα ζωής, όπως και στην προστασία του περιβάλλοντος, στη βελτίωση των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης και γενικά σε όλα τα θέματα που αφορούν στο κοινωνικό σύνολο και στο δημόσιο συμφέρον.
Στην παρέμβασή του ο Γενικός Γραμματέας του Δικηγορικού συλλόγου Κορίνθου κος Παναγιώτης Νικολόπουλος δήλωσε πως ο Δικηγορικός σύλλογος είναι έτοιμος να συνδράμει στη διαδικασία επίτευξης εξωδικαστικού συμβιβασμού με το Ν. 3869/2010 και αναφέρθηκε στα ζητήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι δικηγόροι όσον αφορά την εφαρμογή του Νόμου.
Επακολούθησε μια γόνιμη και παραγωγική συζήτηση με τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση, με σκοπό την διευκόλυνση της αποτελεσματικής εφαρμογής της πρώτης φάσης στη ρύθμιση των χρεών, της επιδίωξης, δηλαδή, της εξώδικης ρύθμισης των χρεών. Όλοι αναγνώρισαν ότι ο νόμος δίνει σημαντικά κίνητρα για την αξιοποίησή της και είναι προς το συμφέρον όλων των πλευρών να επιδιώξουν με ειλικρινή διάθεση την εξώδικη ρύθμιση των χρεών.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι λειτουργεί η ειδική τηλεφωνική γραμμή 8011197367 για την παροχή πληροφοριών στους καταναλωτές για όλα τα ζητήματα εφαρμογής του νόμου.
Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε και στο Site του Επιμελητηρίου Κορινθίας www.korinthcc.gr