10 Μαρ 2011

Τα σχολεία δεν πρέπει να κλείσουν, δεν πρέπει να συγχωνευθούν



ΝΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΤΟΥΝ.
Ναι, θέλουμε μικρότερα σχολειά,

Γιατί: -    είναι αυτά τα σύμβολα των μικρών ανθρώπινων κοινωνιών.
-    δεν είναι μόνο σύμβολα του μέλλοντος ενός χωριού, είναι η αφορμή για ένα χαμόγελο στον καφενέ καθώς τα πρωτάκια σχολνάνε. ...

-    είναι δυο ανάσες ζωής στη τοπική μικρή οικονομία, για το μαγαζί του χωριού.
Ναι, θέλουμε μικρότερες σχολικές μονάδες,
Γιατί:  ο δάσκαλος μπορεί να διαφοροποιήσει τις παιδαγωγικές μεθόδους ανάλογα με τις ειδικές ανάγκες του κάθε παιδιού, τις δυνατότητες , τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή. Μπορεί να εφαρμόσει καλύτερα ενεργητικές ομαδικές και ομαδοσυνεργατικές πρακτικές διδασκαλίας.  
-    το σχολείο δεν ξέρει μόνο στατιστικές αριθμούς και επιδόσεις αλλά είναι πιο κοντά στην οικογένεια, πιο κοντά στους παράγοντες που διαμορφώνουν την προσωπικότητα του κάθε παιδιού και τη ψυχοσύνθεσή του.
Ναι, δεν θέλουμε την συγκέντρωση πολυδύναμων σχολείων στα κέντρα.
Γιατί: όταν ο μαθητής θα  ξυπνά νωρίτερα, θα επωμιστεί ένα μέρος του άγχους της μετακίνησης, της εξοικονόμησης χρόνου, της προσαρμογής του στο μεγάλο και ξένο -για την ηλικία του- σύνολο. Tότε στατιστικά είναι αποδεδειγμένο ότι θα ενισχυθούν οι φόβοι, οι τυχόν ανασφάλειες, θα μειωθεί η συγκέντρωσή του , η επίδοσή του. Και το χειρότερο, όλες οι έρευνες δείχνουν ότι τα μεγαλύτερα ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου, είναι από μαθητές που αναγκάζονται να μετακινούνται σε μακρινά σχολικά συγκροτήματα.
Όταν γκρεμίζονται δυο μονοκατοικίες για να χτιστεί μια πολυκατοικία δεν βελτιώνονται οι συνθήκες ζωής.
Όταν πέντε Κοινότητες και δυο Δήμοι συγχωνεύονται δεν είναι ενίσχυση της Δημοκρατίας ούτε βελτιώνονται οι υπηρεσίες προς τους Δημότες.
Όχι, οι συγχωνεύσεις σχολείων δεν είναι «για το καλό μας»
Λένε ότι “τα πολυδύναμα μεγάλα σχολειά θα έχουν γραμματείς, θα στελεχωθούν με λογιστήρια και ειδικό προσωπικό για την κοινωνική πρόνοια και την ψυχολογική στήριξη των παιδιών”. Λένε ότι “τα πολυδύναμα μεγάλα σχολειά θα έχουν περισσότερες ειδικότητες, καθηγητές, εργαστήρια”.
ΤΑ ΨΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ. ΘΑ….ΘΑ…Όχι μόνο δεν προβλέπονται σε κανένα σχεδιασμό, όχι μόνο αυτοδιαψεύδονται από την περικοπή των σχετικών δαπανών στον προϋπολογισμό, αλλά και είναι αδιάντροπα ομολογημένη η απαγόρευση τέτοιων σχεδιασμών στο περίφημο «μνημόνιο», και με την υπογραφή τους.
Αν είναι να κάνουμε οικονομία δεν θα κάνουμε για την εκπαίδευση των παιδιών μας. Ναι τα σχολειά πρέπει να αναμορφωθούν, να αλλάξουν, όχι μόνο, να γίνουν φάροι της γενικής μόρφωσης, της εγκύκλιας Παιδείας, αλλά να γίνουν πόλοι έλξης για όλες τις νεανικές δραστηριότητες , να μετατραπούν σε πολιτιστικά κέντρα της νέας γενιάς και όλης της τοπικής κοινωνίας
Το ΕΠΑΛ του Ξυλοκάστρου, το Δημοτικό της Ρίζας,….. θα τα υπερασπιστούμε εμείς.
Γιατί κανένα σχολείο της περιοχής μας δεν είναι για ξεπούλημα ή όπως το λένε τώρα “ διαρθρωτική αλλαγή”
Γιατί τα σχολεία είναι αποτελεσματικότερη άμυνα από τα κανόνια.
Γιατί όταν κλείνει ένα σχολείο ανοίγει μια φυλακή.
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ - ΕΥΡΩΣΤΙΝΗΣ