29 Μαρ 2011

Ξεκινά η μετάταξη 1440 εργαζομένων


Το απόγευμα αναμένεται να προκηρυχθούν από το υπουργείο των Εσωτερικών σχεδόν 5.000 κενές θέσεις του δημοσίου, στις οποίες θα επιλέξουν να μεταγάγουν 1440 εργαζόμενοι των αστικών συγκοινωνιών, κατ’ εφαρμογή του πρόσφατου νόμου.Την ίδια στιγμή, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής εκδήλωσης.. ενδιαφέροντος για τις θέσεις των διοικητών των υπό συγχώνευση φορέων των αστικών συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) και εντός των ημερών θα υπάρξουν ανακοινώσεις, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Υποδομών. Παράλληλα, αναμένονται εξελίξεις στο πεδίο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής προσεχώς.

Δύσκολη είναι μέχρι στιγμής η κατάσταση στα οικονομικά των συγκοινωνιακών φορέων. Υψηλόβαθμα στελέχη των αστικών συγκοινωνιών εκφράζουν τον έντονο προβληματισμό τους για την πορεία εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων, καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα του Ιανουαρίου προμηνύουν ότι η πορεία των εσόδων παρεκκλίνει από το επιχειρησιακό πρόγραμμα που έχει εκπονηθεί από την κυβέρνηση.

Επίσης, όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με μία πιθανή καθυστέρηση στην πραγματοποίηση των μετατάξεων – που θα κρατήσουν τα μισθολογικά βάρη των μετατασσομένων στις μεταφορικές ΔΕΚΟ - θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση του κυβερνητικού πλάνου.

Ακόμη, όπως εξηγούν, ουδείς αποκλείει το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν καθυστερήσεις στην διαπραγμάτευση για την νέα εργασιακή σύμβαση, όπως συνέβη και στην περίπτωση του ΟΣΕ, εκτροχιάζοντας έτσι το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών. «Εάν αύριο οι αστικές συγκοινωνίες δουλέψουν ρολόι, θα επιτύχουμε τα ίδια και πολύ καλύτερα έσοδα από αυτά που προβλέπονται. Όμως, εάν αργήσουν οι μετατάξεις και η νέα σύμβαση εργασίας, τότε τα έξοδα θα ξεφύγουν» σημειώνουν οι ίδιες πηγές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω των απεργιών, αλλά κυρίως λόγω της ραγδαίας περικοπής της κρατικής επιχορήγησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα έσοδα του Ιανουαρίου γνώρισαν σημαντική μείωση σε σύγκριση με πέρυσι, με -70% στην ΗΛΠΑΠ, -38% στην ΕΘΕΛ, -57% στους ΗΣΑΠ, -13% στην ΑΜΕΛ, -32% στο Τραμ και -35% στον ΟΑΣΑ. Πάντως, σύμφωνα με τη μελέτη της Grant Thornton, που εκπονήθηκε για λογαριασμό της ειδικής γραμματείας ΔΕΚΟ, προβλέπονται για το 2011 έσοδα 381 εκατ. ευρώ και έξοδα 536 εκατ. ευρώ.



NEWPOST