10 Δεκ 2010

Επιμελητήριο Κορινθίας :Με επιτυχία το εκπαιδευτικό σεμινάριο στα Τρίκαλα



Με μεγάλη προσέλευση πραγματοποιήθηκε τη Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου εκπαιδευτικό σεμινάριο στα Τρίκαλα Κορινθίας με Θέμα: «Τουρισμός -  διαχείριση σε περίοδο κρίσης» που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Κορινθίας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Επαγγελματιών ΔΔΤρικάλων. Τo σεμινάριο έγινε στα Τρίκαλα Κορινθίας στο Ξενοδοχείο Ηλιοβασίλεμα..... και στο συνοπτικό πρόγραμμα περιλαμβάνονταν: Μάρκετινγκ Τιμοκαταλόγου,  CrossMarketing, Πωλήσεις σε περίοδο κρίσεων και η διαχείριση πελατειακών σχέσεων (CRM). Παράλληλα συζητήθηκαν η ανάπτυξη εργασιών μέσω: αύξησης πωλήσεων με χρήση διαδικτύου, η χρήση μέσων διαφήμισης (Google Adwords) και η αξιοποίηση μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, twitter). Κρίσιμο ήταν τέλος και το θέμα της διαχείρισης της ψυχολογίας του επιχειρηματία (παρακίνηση motivation). Εισηγητής στο Σεμινάριο ήταν ο κος Στάθης Πουλίτσης, Οικονομολόγος από την εταιρεία ΚΥΚΛΟΣ Οικονομικές και Εκπαιδευτικές Υπηρεσίες.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν πολλοί επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον Τουρισμό από την ευρύτερη περιοχή των Τρικάλων, αλλά και τον υπόλοιπο Νομό Κορινθίας, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Ξυλοκάστρου κος Μενούνος. O Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Τρικάλων Κώστας Ματσούκας αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες της περιοχής και ζήτησε από τον κο Νανόπουλο να παρέμβει το Επιμελητήριο και να συμβάλει όπου υπάρχει δυνατότητα για την επίλυση τους. Οπως τόνισε μεγάλο πρόβλημα συνιστά η άνετη οδική πρόσβαση και το parking, ιδιαίτερα τις περιόδους με μεγάλη επισκεψιμότητα. Σημείωσε επίσης ότι στην περιοχή δεν υπάρχουν αυτόματα μηχανήματα ανάληψης χρημάτων, για διευκόλυνση του κόσμου, ο οποίος είτε επισκέπτεται, είτε δραστηριοποιείται στην περιοχή.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κορινθίας Βασίλης Νανόπουλος, κατά την τοποθέτησή του, τόνισε πως, «ο τουρισμός δεν είναι μια ξεκομμένη και αυτόνομη οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα. Αντίθετα, αποτελεί, μαζί με τους άλλους τομείς, ένα ενιαίο παραγωγικό σύμπλεγμα και πρέπει να τον δούμε και να τον διαχειριστούμε ως την κινητήρια δύναμη της ελληνικής οικονομίας. Οι εξελίξεις θα επηρεάσουν την τουριστική κίνηση και τη βιωσιμότητα κάποιων επιχειρήσεων του κλάδου. Γι’ αυτό απαιτούνται χρηματοπιστωτικά  και άλλα μέτρα στήριξης των τουριστικών επιχειρήσεων. Για τα Τρίκαλα, τον Φενεό και τη Στυμφαλία, που ήδη αποτελούν τουριστικούς προορισμούς κατά τη χειμερινή περίοδο, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και αύξησης του δείκτη πληρότητας…».

Ο κ. Νανόπουλος αναφέρθηκε επίσης στην «Έρευνα για τον Βαθμό Ικανοποίησης των Τουριστών που επισκέπτονται την Κορινθία», που εκπόνησε τον περασμένο χρόνο το Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων. Εκεί, ως λύσεις προτείνονται:

1.         Η αναβάθμιση του υπάρχοντος ξενοδοχειακού δυναμικού, τη δημιουργία ξενοδοχείων-boutique
2.         Η ανάδειξη προορισμών σε city-breaks, καθώς και την ανάδειξη των φυσικών και πολιτιστικών στοιχείων της περιοχής (συμμετοχή σε εκθέσεις, προβολή και διαφήμιση κλπ.).
3.         Η ένταξή των τουριστικών επιχειρήσεων  σε ολοκληρωμένα περιφερειακά δίκτυα, ώστε να πετύχουν, την πρόσβαση σε νέες αγορές και τη διεύρυνση των αγορών-στόχων, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την άμβλυνση της εποχικότητας του τουρισμού.

Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου http://www.korinthiacc.gr/ και είναι ένα ουσιαστικό εργαλείο για τη χάραξη ορθολογικής τουριστικής στρατηγικής στο νομό. Γεγονός ιδιαίτερα χρήσιμο τόσο στο Επιμελητήριο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, όσο και σε φορείς, όπως η Νομαρχιακή Επιτροπή Τουριστικής Προβολής και οι Ενώσεις Ξενοδόχων, καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενο επιχειρηματία και επενδυτή στην περιοχή.

Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε επίσης στην τουριστική προβολή του νομού Κορινθίας από το Επιμελητήριο με σχετικό βίντεο που έχει δοθεί για προβολή σε τηλεοπτικούς σταθμούς της περιφέρειας Πελοποννήσου, το Αττικό Μετρό, μεγάλα ιατρικά κέντρα όπως το Υγεία και το Ιατρικό Κέντρο. Επίσης μέσα από το περιοδικό Κορινθιακή Επικοινωνία, τις εφημερίδες πανελλαδικής κυκλοφορίας, την πανελλήνια έκθεση που διοργανώνει κάθε χρόνο κ.λπ.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην επίσκεψη με σκοπό την ανάπτυξη συνεργασιών, μετά από πρόσκληση του Επιμελητηρίου Κορινθίας επιχειρηματικής αποστολής από τη Ρωσία τον περασμένο Φεβρουάριο. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν την Κορινθία εκπρόσωποι των τριών μεγαλύτερων τουριστικών γραφείων της Ρωσίας και να περιλάβουν την Κορινθία ως τουριστικό προορισμό στα προγράμματα που προσφέρουν στους πελάτες τους. Τονίστηκε ακόμα η ανάγκη συνεχούς βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, μέσα από σεμινάρια και επιμόρφωση, καθώς και την ίδρυση Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων, που έχει προωθήσει το επιμελητήριο στο αρμόδιο υπουργείο.

Σε ό,τι αφορά τις υποδομές υπήρξε ήδη επαφή του επιμελητηρίου με τον νέο περιφερειάρχη για την βελτίωση των οδικών αξόνων στα Τρίκαλα και τον Φενεό και δόθηκε η διαβεβαίωση για την προτεραιότητα στην υλοποίηση τους.