και για συμβατικά Ι.Χ. Μέχρι τώρα, τέτοιο προνόμιο είχαν μόνο τα υβριδικά. Έτσι, όποιος αγοράσει μετά τον Νοέμβριο αυτοκίνητο το οποίο εκπέμπει λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, θα απαλλάσσεται των τελών.
Από εκεί και πέρα, στον νέο νόμο περιγράφονται οκτώ κλιμάκια για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας. Όσο περισσότεροι είναι οι ρύποι, τόσο αυξάνονται και τα τέλη κυκλοφορίας. Τα κλιμάκια αυτά έχουν ως εξής:
(γρμ. CO2 ανά χιλιόμετρο) | ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ CO2 (σε ευρώ) |
0 - 100 | 0 |
101 - 120 | 0,8 |
121 - 140 | 1 |
141 - 160 | 1,5 |
161 - 180 | 2 |
181 - 200 | 2,25 |
201 - 250 | 2,5 |
Άνω των 251 | 3 |
Η επιβάρυνση προκύπτει με έναν απλό πολλαπλασιασμό.Ένα Ι.Χ. που εκπέμπει 300 γραμμάρια ρύπων, θα πληρώνει 900 ευρώ ενώ ένα άλλο με 170 γραμμάρια ρύπων, θα επιβαρύνεται με 340 ευρώ. Σε σχέση με το ισχύον σύστημα (δηλαδή αυτό που υπολογίζει τα τέλη κυκλοφορίας με αποκλειστικό κριτήριο τον κυβισμό) επέρχονται ριζικές αλλαγές. Υπάρχει 1600άρι που πληρώνει 86 ευρώ περισσότερα αλλά και 1400άρι που θα επιβαρύνεται λιγότερο κατά 85 ευρώ. Αν θέλετε να κάνετε συγκρίσεις του νέου συστήματος με το ισχύον, μπορείτε να καταλήξετε σε χρήσιμα συμπεράσματα.
ΠΗΓΗ: enet.gr