Της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΣΚΟΥΦΟΥ
Άρση τηλεφωνικού απορρήτου, τήρηση αρχείου τηλεφωνικών επικοινωνιών για έναν χρόνο, αλλά και αυστηρότερα πρόστιμα προβλέπουν οι νέες διατάξεις για την αντιμετώπιση των καταχρηστικών πρακτικών, που είχαν εντοπισθεί να ακολουθούν οι εισπρακτικές...
εταιρείες εις βάρος των καταναλωτών, οι οποίες τίθενται σε ισχύ τις επόμενες ημέρες.
Οι νέες διατάξεις εισάγουν κανόνες στο πώς θα λειτουργούν οι εισπρακτικές εταιρείες και πώς θα επικοινωνούν με τους οφειλέτες, ενώ δίνεται δίμηνη διορία προσαρμογής των εταιρειών.
Συγκεκριμένα το νέο πλαίσιο προβλέπει ότι:
- Οι εταιρείες θα μπορούν να αρχίσουν τις τηλεφωνικές επικοινωνίες για την ενημέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμη απαίτηση μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη.
- Προσδιορίζεται, ότι μόνο κατά τις εργάσιμες ημέρες και από τις 9 το πρωί έως τις 8 το βράδυ θα επιτρέπεται η επικοινωνία με τον οφειλέτη.
- Η επικοινωνία καταγράφεται και τηρείται σε αρχείο για έναν χρόνο, προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου σε περίπτωση καταγγελίας από τον καταναλωτή. Μάλιστα, το περιεχόμενο της καταγραφής της τηλεφωνικής συνομιλίας δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί εις βάρος του οφειλέτη.
- Οι εισπρακτικές εταιρείες οφείλουν να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση στον οφειλέτη ή έπειτα από καταγγελία του οφειλέτη στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εντός δέκα ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, κατάσταση με τα δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, καθώς και τα στοιχεία του κατόχου τής τηλεφωνικής παροχής από την οποία πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία, προκειμένου να ελεγχθεί καταγγελία για παραβίαση του νόμου.
- Οι εταιρείες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης με τους οφειλέτες και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, όταν τους ζητηθεί.
- Οι διατάξεις για την προστασία των οφειλετών εφαρμόζονται όχι μόνο στις εταιρείες ενημέρωσης αλλά και στους ίδιους τους δανειστές (π.χ. τράπεζες).
- Πέραν της εισπρακτικής εταιρείας που έχει εγγραφεί στο σχετικό μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, απαγορεύεται σε οποιοδήποτε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο να προβαίνει σε ενημέρωση οφειλετών.
- Προβλέπονται κυρώσεις για όσους παρανομούν (εισπρακτικές τράπεζες και άλλοι δανειστές) και από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
«Πλέον, οι καταγγελίες των οφειλετών για συνεχείς, την ίδια ημέρα ή σε συνεχόμενες ημέρες, τηλεφωνικές οχλήσεις ή για οχλήσεις με παραπλανητικό ή απειλητικό ή οποιοδήποτε άλλο αθέμιτο περιεχόμενο ή οχλήσεις που συνεχίζονται και όταν, για παράδειγμα, ο οφειλέτης έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη για ρύθμιση των οφειλών του, θα μπορούν να ελέγχονται κατά εφικτό και αποτελεσματικό τρόπο, να επιβάλλονται στους παραβάτες οι προβλεπόμενες κυρώσεις και να διασφαλίζεται η τήρηση της νομοθεσίας», λέει ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή Δημήτρης Σπυράκος, τονίζοντας ότι πλέον οι πολίτες θα μπορούν να έχουν ουσιαστική προστασία από οποιονδήποτε κι αν προέρχεται η αθέμιτη και παραπλανητική πρακτική, είτε δηλαδή πρόκειται για «εισπρακτική εταιρεία» ή πιστωτικό φορέα είτε από οποιονδήποτε τρίτο.
ΤΑ ΝΕΑ
ΠΗΓΗ: radar-gr