27 Ιουλ 2011
ΤΑΞΙ-κός αγώνας και στο ΠΑΣΟΚ
Eνα βήμα μπροστά από την "περιδίνηση", με αφορμή τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί, κάνει η κυβέρνηση, αναζητώντας λύση μέσα από τη συγκέντρωση προτάσεων από όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές.Η χθεσινή ημέρα είχε αρκετές εντάσεις και κόντρες στο ενδοκυβερνητικό...
πεδίο, τη στιγμή που ο αρμόδιος υπουργός, Γιάννης Ραγκούσης, επιχειρούσε -καλώντας τους πάντες σε διάλογο- να υπερβούν τις αντιθέσεις και να ορίσουν την ατζέντα της συνεννόησης. Το πρωί, βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, όπως ο Λ. Γρηγοράκος, του ζητούσαν να παραιτηθεί - το απόγευμα στη συνεδρίαση του ΚΤΕ Μεταφορών στη Bουλή συνάδελφοί του του επιτίθεντο, "απαιτώντας" συγκεκριμένες προτάσεις. Εγκαίρως, προ της κρίσιμης συνεδρίασης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, κ. Ηλίας Μόσιαλος, στήριξε με δημόσια παρέμβασή του τον υπουργό Μεταφορών, στην κατεύθυνση απελευθέρωσης του επαγγέλματος και της άμεσης κατάθεσης συγκεκριμένων προτάσεων.
Αλλωστε, έγκυρες πληροφορίες λένε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει την επιτάχυνση των ρυθμών για τη συγκρότηση ολοκληρωμένης πρότασης, έτσι ώστε να μηδενιστούν να περιθώρια παρερμηνειών και να μιλήσουν άπαντες επί του συγκεκριμένου.
Χαρακτηριστικό του κλίματος (για την αναζήτηση λύσης) ήταν το στιγμιότυπο κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου υπό τον πρωθυπουργό. Ενώ δεν ακούστηκε... κιχ για το επίμαχο θέμα, οι συμμετέχοντες είδαν τρεις φορές τους κ. Ρέππα και Ραγκούση να "απομονώνονται" σε μια γωνία της αιθούσης και να κουβεντιάζουν χαμηλόφωνα (μαζί τους και ο στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού, Ν. Αθανασάκης, τη μία φορά...).
"Ο Δημήτρης είναι φίλος μου κι επειδή έχει γίνει πολλή σπέκουλα, πρέπει να ξεκαθαριστεί το εξής: δεν θα υπήρχε διάταγμα Ρέππα, αλλά διάταγμα Ραγκούση. Αυτό θα έφερε για πάντα τη δική μου υπογραφή.
Οπως εκείνος δεν με πίεσε να υπογράψω το ΠΔ για τα ταξί, έτσι κι εγώ δεν μπορώ να τον υποχρεώσω να εφαρμόσει την πρότασή μου για το μισθολόγιο ή το νέο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων", είπε ο κ. Ραγκούσης ξεκινώντας την εισήγησή του προς τους "πράσινους" βουλευτές. Στο ΚΤΕ προσήλθαν πάνω από 60 βουλευτές και οι περισσότεροι επιχείρησαν με επιθετικό λόγο να εκμαιεύσουν από τον υπουργό το πλάνο των προτάσεών του.
Ο υπουργός
Ο ίδιος δήλωσε ανοιχτός στον διάλογο, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να συζητήσει ακόμη και για τα πληθυσμιακά κριτήρια, επιτέθηκε στους ιδιοκτήτες ταξί για τις κινητοποιήσεις, ενώ είχαν συμφωνήσει να συζητήσουν με βάση προτάσεις, και στη ΝΔ για την "τακτική του εκβιασμού". "Δική μας ευθύνη είναι να υπηρετήσουμε το δημόσιο συμφέρον και όχι να υποκύψουμε", είπε, προσθέτοντας ότι κάθε χώρα στην Ευρώπη έχει το δικό της πλαίσιο λειτουργίας των ταξί. "Ολοι οι παράγοντες του τουρισμού μού ζητούν να μην κάνω πίσω", κατέληξε καταγγέλλοντας την "άνανδρη επίθεση του προέδρου των οδηγών ταξί μετά τη συνάντηση που είχε μαζί του"...
Η συνεδρίαση διήρκεσε μέχρι αργά το βράδυ, με τους βουλευτές να ζητούν απόφαση από κεντρικό κυβερνητικό όργανο, μέχρι και να επικρίνουν την κυβέρνηση γενικώς για τη συμπεριφορά της προς την κοινοβουλευτική ομάδα...
Ενταση και θερμοί διάλογοι στον ΚΤΕ του ΠΑΣΟΚ
Πυρά κατά Ραγκούση από τους βουλευτές
Οι... φωτιές άναψαν στον ΚΤΕ Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ χθές το απόγευμα όταν πήραν τον λόγο οι επικεφαλής της επιστολής των "21" Τόνια Αντωνίου και Ν. Σαλαγιάννης, οι οποίοι ήταν καυστικοί κατά του Γ. Ραγκούση. "Δεν είναι κακό να παραδεχτείς ότι έκανες λάθος. Δεν μας εξήγησες γιατί άλλαξες μια κυβερνητική απόφαση κι ενώ ο πρωθυπουργός ήταν ακόμα στις Βρυξέλλες και συνεχίζεις να μη μας λες τι θα κάνεις με το θέμα. Εχεις κάνει δηλώσεις υπέρ της αυτορρύθμισης της αγοράς" είπε σε έντονο ύφος η Τόνια Αντωνίου.
"Αυτά που λες τα λέει και ο Θύμιος Λυμπερόπουλος" απάντησε ο υπουργός και η βουλευτής βγήκε εκτός εαυτού. "Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα. Υπονόησες ότι δρούμε με φθηνά συνδικαλιστικά κίνητρα.
Να αφήσεις τα κόλπα και τον φθηνό συνδικαλισμό κατά των βουλευτών. Απαράδεκτο να ταυτίζουν τους βουλευτές με συνδικαλιστικά συμφέροντα. Δεν μπορεί σε αυτό το χρονικό σημείο να ανοίγουμε ένα θέμα από το πουθενά" ανέφερε, ενώ ο Ν. Σαλαγιάννης υποστήριξε ότι "έχουμε δύο υπουργούς που αλληλο-αδειάζονται και εμείς οι βουλευτές δεν το ανεχόμαστε πια" και ζήτησε να συγκληθεί η κυβερνητική επιτροπή.
"Στο ΚΤΕ δεν παίρνονται αποφάσεις, η διαδικασία αυτή δεν έχει κανένα νόημα. Οι αποφάσεις λαμβάνονται στην κυβερνητική" παρατήρησε αφού είχε αποχωρήσει από την αίθουσα η Βάσω Παπανδρέου.
"Η απελευθέρωση πρέπει να γίνει με πληθυσμιακά κριτήρια. Δεν πρέπει να γινόμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως σε σχέση με την ΕΕ" υποστήριξε ο Δ. Κουσελάς, ενώ ο Γ. Βούρος είπε ότι "είναι απαραίτητη μια συνέχεια στους υπουργούς, αλλιώς εύκολα μπορεί να χαρακτηριστούμε πως παίζουμε με τα συγκρουόμενα στο λούνα παρκ".
Τοποθετήσεις
"Ο υπουργός μας διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει αιφνιδιασμός" ανέφερε ο Σπ. Βούγιας και ο Μ. Κατρίνης ζήτησε "ενιαία αντιμετώπιση για όλα τα επαγγέλματα που ανοίγουν".
"Το πρόβλημα δημιουργήθηκε γιατί δεν υπήρχε πολιτική συνεννόηση στην κυβέρνηση, γι' αυτό και πρέπει να συνεδριάσει άμεσα η κυβερνητική επιτροπή και να μας πουν τις αποφάσεις που έχουν πάρει" σημείωσε ο Οδ. Κωνσταντινόπουλος, ενώ ο αντιπρόεδρος της Βουλής Β. Αργύρης αναρωτήθηκε: "Αν δεν γινόταν ανασχηματισμός και δεν άλλαζε ο υπουργός και υπογραφόταν το ΠΔ Ρέππα, θα γινόταν η καταστροφή που περιγράφει ο υπουργός; Είναι σαν να άλλαξε η κυβέρνηση και όχι ο υπουργός".
Ο Ν. Ζωίδης τόνισε ότι "άμεσα πρέπει να λυθεί η απεργία των ταξί", ο Β. Κεγκέρογλου ζήτησε τη λήψη από μέρους του κ. Ραγκούση νομοθετικής πρωτοβουλίας ώστε να εκτονωθεί η κατάσταση και να σταματήσει η απεργία και στη συνέχεια να γίνει διάλογος με πλαίσιο που θα θέσει το υπουργείο, η Αννα Νταλάρα ζήτησε "να υπάρξει ανακωχή με τους ταξιτζήδες, το υπουργείο να καταθέσει τις προτάσεις του και να αντιπροτείνουν οι ταξιτζήδες", ενώ ο Χρ. Μαγκούφης μίλησε για νομικό κενό αφού το ΠΔ δεν ήταν έτοιμο στις 2 Ιουλίου.
ΤΟ ΈΘΝΟΣ