Ρεκόρ... αποκλίσεων στο κόστος των Ολυμπιακών έργων, σε σχέση με το αρχικό δηλωθέν ποσό στο φάκελο διεκδίκησης της Ελλάδας, πέτυχε η χώρα μας σύμφωνα με την έκθεση του υπουργείου Οικονομικών την οποία δημοσιεύει η εφημερίδα... Real News. Ενδεικτικό παράδειγμα, το Ολυμπιακό στάδιο στο οποίο σημειώθηκε απόκλιση της τάξης του 12.771% (!).
Στο φάκελο διεκδίκησης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 από την Ελλάδα, το συνολικό κόστος των έργων εμφανιζόταν να είναι 7.741.000.000 ευρώ. Το κόστος όμως, εν τέλει, ξεπέρασε τα 13.000.000.000 ευρώ, σύμφωνα με αναλογιστική μελέτη του υπουργείου Οικονομικών το 2005.
Πρώτο στη λίστα της σπατάλης του δημόσιου χρήματος έρχεται το ΟΑΚΑ, αφού ενώ το έργο της διαμόρφωσής του είχε αρχικά κοστολογηθεί στα 3.100.000 ευρώ, σύμφωνα με την έκθεση του υπουργείου Οικονομικών, τελικά ο λογαριασμός έφτασε τα 399.000.000 ευρώ, σημειώνοντας την εξωπραγματική απόκλιση της τάξης του 12.771% .
Δεύτερο στη λίστα των αποκλίσεων ολυμπιακό έργο αναδεικνύεται τοΚαυταντζόγλειο Στάδιο Θεσσαλονίκης, για το οποίο ενώ είχε εκτιμηθεί ότι θα χρειαστεί 1.100.000 ευρώ, τελικά κόστισε 67.900.000 ευρώ. Η απόκλιση φτάνει το 6.073%.
Στο Ολυμπιακό Στάδιο Πάτρας, για το οποίο είχε επίσης εκτιμηθεί πως θα κόστιζε 1.100.000, τελικά η απόκλιση έφτασε το 4.009%, αφού κόστισε στο ελληνικό δημόσιο 45.200.000 ευρώ.
Στο Παναθηναϊκό Στάδιο (Καλλιμάρμαρο), η απόκλιση που σημειώθηκε τελικά έφτασε «μόνο» το 3.733%. Ήτοι, ενώ είχε δηλωθεί ότι για τα έργα στο εν λόγω στάδιο χρειαζόταν 300.000 ευρώ, τελικά το ελληνικό δημόσιο χρεώθηκε 11.500.000 ευρώ.
Όσο για το Ολυμπιακό Γυμναστήριο Γουδίου, όπου είχε εκτιμηθεί ότι τα έργα θα κοστίσουν 3.500.000 ευρώ, τελικά έφτασαν τα 39.500.000 ευρώ, σημειώνοντας απόκλιση 1.029% από το δηλωθέν ποσό.
Το Ολυμπιακό Κέντρο Τένις κόστισε τελικά 47.500.000 ευρώ, με διαφορά κόστους 286%, στο Ολυμπιακό Κλειστό Γυμναστήριο η απόκλιση έφτασε το 186%, κοστίζοντας 8.000.000 ευρώ ενώ το Ολυμπιακό Κέντρο Υγρού Στίβου, από 3.500.000 ευρώ που είχε δηλωθεί στο φάκελο διεκδίκησης, τελικά κόστισε 22.500.000 ευρώ, σημειώνοντας απόκλιση 543%.
Η λίστα συνεχίζεται με δεκάδες άλλα έργα, στα οποία τα δηλωθέντα ποσά ουδεμία σχέση είχαν τελικά με το τελικό κόστος.
Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο η περίπτωση της εθνικής οδού Σχηματαρίου-Πάρνηθας, η οποία δεν έγινε ποτέ, αφού εξακολουθεί να είναι ορεινός δρόμος που χρησιμοποιείται μόνο από την Πυροσβεστική, κόστισε παρόλα αυτά 2.200.000 ευρώ, με απόκλιση 267% από το αρχικό δηλωθέν ποσό.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Real News, δεν υπήρξε ποτέ κάποιος αναλογιστικός έλεγχος για τις διαφορές στο κόστος των έργων, ενώ δεν ετέθη και το θέμα των υπερτιμολογήσεων, που στο σύνολό τους ξεπέρασαν τα 13 δισεκατομμύρια.
Η εφημερίδα επικαλείται στοιχεία, από έρευνα που πραγματοποίησε το υπουργείο Οικονομικών το 2005 με εντολή του τότε υφυπουργού Οικονομικών Πέτρου Δούκα, προκειμένου να διαπιστωθεί σε ποιούς χρωστάει πόσα το Δημόσιο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το καλοκαίρι του 2005 ο Π. Δούκας σε ομιλία του στο Ελληνοβρετανικό Επιμελητήριο αποκάλυψε ότι το κόστος υπερέβη τα 13 δις. ευρώ, αλλά ασκήθηκαν ενδοκυβερνητικές πιέσεις για να μην δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία.
ΠΗΓΗ: tvxs.gr