Σε συνέχεια των πρωτοβουλιών του για την αποτροπή συγχωνεύσεων και καταργήσεων στο Νομό Κορινθίας, ο Βουλευτής κ. Κώστας Κόλλιας κατέθεσε ερώτηση στο Κοινοβούλιο προς την αρμόδια Υπουργό, ειδικά για το θέμα του Γυμνασίου – Λυκείου Καλλιάνων... Πρόκειται για τη μοναδική περίπτωση μονάδας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συγχωνεύεται ή καταργείται σε όλη την Κορινθία, δημιουργεί δε ιδιαίτερα μεγάλα προβλήματα και κινδύνους για τους μαθητές. Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Κυρία Υπουργέ,
Οι πρόσφατες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων στις οποίες προχώρησε το Υπουργείο σας, έχουν προκαλέσει αναστάτωση, ανησυχία και αγανάκτηση σε πολλές τοπικές κοινωνίες της Κορινθίας.
Ιδιαίτερα θα ήθελα να αναφερθώ στα προβλήματα που δημιουργεί η συγχώνευση του Γυμνασίου και η κατάργηση του Λυκείου Καλλιάνων. Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια, τα οποία επικαλεστήκατε όχι μόνο δεν υφίστανται στη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά αντίθετα, η επιλογή σας επιδεινώνει τις συνθήκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τα παιδιά ολόκληρου του πρώην Δήμου Στυμφαλίας.
Υπάρχουν τρία διακριτά προβλήματα: πρώτον, η συγχώνευση του Γυμνασίου Καλλιάνων με αυτό του Κρυονερίου θα είναι οδυνηρή κυρίως για τους μαθητές παρακείμενων χωριών, οι οποίοι ενώ μέχρι σήμερα πήγαιναν σχολείο στην πρωτεύουσα του πρώην Δήμου, η οποία βρίσκεται σε κεντρικό, στρατηγικό σημείο και εξυπηρετούσε τα γύρω χωριά, τώρα θα πρέπει να καλύπτουν τεράστιες αποστάσεις. Έτσι, στην περίπτωση που εμμείνετε στην απόφασή σας για συγχώνευση του Γυμνασίου Καλλιάνων, οι μαθητές, για παράδειγμα, της Λαύκας, θα είναι αναγκασμένοι να καλύπτουν αποστάσεις μεγαλύτερες της μιας ώρας καθημερινά, προκειμένου να παρακολουθήσουν το Γυμνάσιο Κρυονερίου. Μιλούμε δε για μια ορεινή περιοχή, με συχνές ακραίες καιρικές συνθήκες κατά τους χειμερινούς μήνες, που καθιστούν επικίνδυνη τη μεταφορά των μαθητών.
Δεύτερον, η κατάργηση του Λυκείου Καλλιάνων, σε συνδυασμό με την συγχώνευση του Γυμνασίου, αφήνει έναν ολόκληρο πρώην Δήμο με 11 χωριά χωρίς δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται για ανήκουστη απόφαση χωρίς προηγούμενο, την οποία είναι απορίας άξιο ποιος την έλαβε και με ποιο σκεπτικό. Ο Σύλλογος Διδασκόντων Γυμνασίου – Λυκείου Καλλιάνων, γονείς και κηδεμόνες, αλλά και μαθητές, έχουν προτείνει εναλλακτικά τη δημιουργία Γυμνασίου με λυκειακές τάξεις, κατά τα πρότυπα του παλαιού εξατάξιου, λύση η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να εξυπηρετήσει κατά τρόπο συμφέροντα τις εκπαιδευτικές ανάγκες της περιοχής.
Τρίτον, δεν υπάρχει η παραμικρή ενημέρωση, πιθανότατα ούτε ο παραμικρός προγραμματισμός εκ μέρους του Υπουργείου σας, για το πού θα κατευθυνθούν οι μαθητές του Λυκείου. Οι πιθανότητες είναι δύο, η Γκούρα και το Κιάτο. Και οι δύο επιλογές είναι απαράδεκτες, καθώς και πάλι μιλούμε για τεράστιες αποστάσεις, μεγάλες υψομετρικές διαφορές επιβαρυντικές για την παιδική υγεία, επικίνδυνες συνθήκες.
Επειδή είναι ανεπίτρεπτο τα παιδιά να χάνουν άσκοπα πολλές ώρες κάθε μέρα για τη μετακίνησή τους και οι γονείς να ζουν με τον καθημερινό φόβο για την ασφάλεια των παιδιών τους, και επειδή ουδεμία «παιδαγωγική» σκοπιμότητα υπάρχει στην αποστέρηση ενός ολόκληρου πρώην Δήμου από δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1. Με ποια παιδαγωγικά ή άλλα κριτήρια προτείνετε να συγχωνευθεί το Γυμνάσιο και να καταργηθεί το Λύκειο Καλλιάνων; Είναι στις προθέσεις σας να ανακαλέσετε αυτήν την απόφασή σας;
2. Υπάρχει κανένα πλάνο βάσει του οποίου προτείνετε την κατάργηση του Λυκείου Καλλιάνων, δεδομένου ότι δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το σε ποιο Λύκειο θα κατευθυνθούν οι μαθητές;
3. Είναι στις προθέσεις σας να εξετάσετε νομοθετική ρύθμιση για τη δημιουργία Γυμνασίου με Λυκειακές τάξεις;»