12 Οκτ 2010

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ:ΤΗΝ ΕΚΑΨΑΝ, ΤΗΝ ΠΛΗΓΩΣΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ


Σημαντικά αναπτυξιακά ελλείμματα και έντονες περιφερειακές και ενδοπεριφερειακές ανισότητες ταλανίζουν την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με την καλπάζουσα ανεργία να καταδικάζει χιλιάδες ανθρώπους στη μακροχρόνια ανεργία και την αγροτική οικονομία να ρημάζει. Τρία χρόνια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007,
η περιβαλλοντική προστασία εξακολουθεί να αποτελεί ζητούμενο και οι φυσικές ομορφιές της περιφέρειας Πελοποννήσου τελούν υπό διαρκή απειλή. Μεσούσης της οικονομικής κρίσης, μπαράζ λουκέτων σε εργοστάσια και επιχειρήσεις και η πολιτική ιδιωτικοποίησης των ΜΜΜ δυσχεραίνουν περαιτέρω την οικονομική κατάσταση των πολιτών. Η “Κυριακάτικη Αυγή” παρουσιάζει τα προβλήματα της πολύπαθης περιφέρειας, μιλά με το υποψήφιο περιφερειάρχη Θανάση Πετράκο και παρουσιάζει τους υπόλοιπους υποψηφίους.

* Από κανέναν αγώνα για την ανάπτυξη της περιοχής δεν έλειψε η "Αγωνιστική Συνεργασία" με επικεφαλής τον Θανάση Πετράκο

Η ανεργία στην Περιφέρεια Πελοποννήσου αναδεικνύεται σε μείζον πρόβλημα, αφού τα λουκέτα και οι απολύσεις σε εργοστάσια και επιχειρήσεις αυξάνονται και νέες θέσεις εργασίας δεν δημιουργούνται. Απογοητευτικά είναι τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για την περιφέρεια Πελοποννήσου, σύμφωνα με τα οποία η ανεργία κυρίως μαστίζει τις γυναίκες και τους νέους. Συγκεκριμένα, το ποσοστό ανεργίας τον Μάιο 2010 ανήλθε σε 12% έναντι 8,5% τον Μάιο 2009 και 11,9% τον Απρίλιο 2010. Σύμφωνα δε με τα στοιχεία του ΟΑΕΔ, στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, επισήμως αναζητούν εργασία 21432, εκ των οποίων, ο ένας στους τρεις, δηλαδή 6667 άνθρωποι, είναι μακροχρόνια άνεργοι.



Κατάργηση του σιδηροδρόμου

Το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει παραμείνει στην εποχή του Τρικούπη και παρά τα χρήματα που διατέθηκαν για έναν στοιχειώδη εκσυγχρονισμό, αυτός δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της πολιτικής απαξίωσης του σιδηροδρόμου είναι αυτό της γραμμής Κορίνθου-Άργους-Τρίπολης-Καλαμάτας, όπου το 2003 σταμάτησαν τα δρομολόγια για να ανακαινιστεί η γραμμή μέσα σε 18 μήνες και μέχρι σήμερα, 90 μήνες μετά, η περίφημη αυτή ανακαίνιση δεν έχει ολοκληρωθεί, παρά το γεγονός ότι έχουν διατεθεί 68 εκατομμύρια ευρώ! Ενδεικτικό όμως είναι και το παράδειγμα της περικοπής στην επιτυχημένη προαστιακή συγκοινωνία στη Μεσσηνία (Καλαμάτα - Μεσσήνη, Καλαμάτα - ΤΕΙ), όπου διακινούνταν 2.000 επιβάτες την ημέρα.

Τώρα, η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας μία καταστροφική πολιτική για τον σιδηρόδρομο, αποφάσισε την κατάργησή του για την Πελοπόννησο, με μοναδική εξαίρεση τη γραμμή Αθήνας - Κορίνθου - Πάτρας. Αυτό είναι ντετερμινιστικά βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε επιδείνωση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων και στέρηση για τους πολίτες ενός φθηνού και περιβαλλοντικά φιλικού μεταφορικού μέσου, μεσούσης της οικονομικής κρίσης. Και όλα αυτά, την ίδια στιγμή που ολόκληρη η Ευρώπη επενδύει στους σιδηροδρόμους και τους αναπτύσσει κατά προτεραιότητα, λόγω των μεγάλων συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων.

Το εθνικό οδικό δίκτυο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, οι δρόμοι έχουν παραμείνει όπως σχεδιάστηκαν πριν από 50 χρόνια, χωρίς καμία βελτίωση. Και όπου βελτιώνονται, η διαδικασία γίνεται μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και ουσιαστικά ιδιωτικοποιούνται, με αποτέλεσμα το δίκτυο να καθίσταται πολύ ακριβό για τους χρήστες, λόγω των πολλών σταθμών διοδίων. Καθόλου καλύτερη δεν είναι η εικόνα στα αεροδρόμια, όπου υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό. Ίδια η εικόνα και στα λιμάνια και τα αλιευτικά καταφύγια.



Διαχείριση απορριμμάτων: περιβαλλοντική βόμβα

Το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων αποτελεί περιβαλλοντική «βόμβα» για την περιφέρεια, αφού εξακολουθούν να λειτουργούν δεκάδες ανεξέλεγκτες χωματερές και να προωθείται η απαράδεκτη περιβαλλοντικά λύση της δεματοποίησης, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη δημιουργία μονάδας καύσης. Η ανακύκλωση βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα, δεν υπάρχουν ΧΥΤΥ και ένα σχέδιο ολοκληρωμένης διαχείρισης δεν βρίσκεται καν επί χάρτου. Η Μεσσηνία, η Λακωνία και η Αρκαδία είναι οι περιοχές που μαστίζονται περισσότερο από την έλλειψη πολιτικής διαχείρισης των απορριμμάτων.



Δασοπροστασία

Παρά την τρομακτική περιβαλλοντική και οικονομική καταστροφή που υπέστη η Πελοπόννησος το 2007, η δασοπροστασία εξακολουθεί να είναι πλήρως υποβαθμισμένη, με έλλειψη ζωνών δασοπυροπροστασίας και δυναμικού πυροσβεστών. Υπενθυμίζουμε ότι μόνο στον Ταΰγετο, κάηκαν 86.542 στρέμματα εντός της προστατευόμενης περιοχής, ήτοι το 16,3% του συνόλου της, ενώ στον Πάρνωνα στάχτη έγιναν 45.066 στρέμματα, προστατευόμενης περιοχής, δηλαδή το 8,1% επί του συνόλου της, σύμφωνα με στοιχεία της WWF Ελλάς.



Διαχείριση υδάτων

Διάσπαρτη με ανεξέλεγκτες γεωτρήσεις είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσουμ αφού ο τρόπος άρδευσης εξακολουθεί να είναι ο ίδιος με τη δεκαετία του '70. Ως συνέπεια, γίνεται τεράστια σπατάλη νερού, με αποτέλεσμα περιοχές να μην έχουν πόσιμο, καθαρό νερό, όπως η Αργολίδα, όπου ο κόσμος πίνει εμφιαλωμένο. Πηγές και ποτάμια χύνονται στη θάλασσα. Η γη καίγεται, τα υπόγεια ύδατα υποβαθμίζονται και μολύνονται, θάλασσες βρομίζουν χωρίς βιολογικούς καθαρισμούς.


Υγεία και πρόνοια

Τα νοσοκομεία έχουν τεράστιες ελλείψεις σε εξοπλισμό, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, το ίδιο και τα κέντρα υγείας, τα οποία είναι πολύ λίγα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επαρκής παροχή Πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Πολύ έντονο πρόβλημα παρατηρείται στη Μεσσηνία, την Αρκαδία και τη Λακωνία, αλλά και στην ορεινή Κορινθία.



Αγροτική οικονομία

Η αγροτική οικονομία στην περιφέρεια Πελοποννήσου, όπως και σε ολόκληρη την Ελλάδα βρίσκεται σε κατάρρευση, οι αγρότες σε απόγνωση και οι αγροτικές περιοχές σε πορεία εγκατάλειψης. Ενώ παράγονται εξαιρετικά προϊόντα με “σημαιοφόρο” το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο το οποίο μπορούσε να είναι χρυσάφι για την τοπική οικονομία, οι ελαιοπαραγωγοί παρακολουθούν την ελεύθερη πτώση των τιμών, που φτάνουν ακόμη και κάτω από το κόστος παραγωγής. Ίδια η κατάσταση και στην παραγωγή εσπεριδοειδών στη Λακωνία και την Αργολίδα, ενώ δυσμενής είναι και η κατάσταση για τους κτηνοτρόφους.



Θανάσης Πετράκος: Να δώσουμε μήνυμα ανατροπής

Για όλη αυτή την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Πελοπόννησος, ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό και τα κόμματα που έχουν κυβερνήσει τη χώρα, αλλά και οι φορείς της αυτοδιοίκησης που είχαν τη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων. Είναι τα ίδια πρόσωπα που παρουσιάζονται σήμερα σαν σωτήρες, ανεξάρτητοι και έτοιμοι να... αγωνιστούν όσο ο πολιτικός αντίπαλος είναι στην κυβέρνηση. Το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων μειώνεται δραστικά από την κυβέρνηση της τρόικας και ο Καλλικράτης ως οργανικό τμήμα του Μνημονίου στοχεύει στη δραματική μείωση των πόρων στην αυτοδιοίκηση. Το ΕΣΠΑ της περιφέρειας Πελοποννήσου, παρά τις μεγάλες κουβέντες και του προηγούμενου και του σημερινού πρωθυπουργού, ότι το 80% θα πάει για δράσεις της περιφέρειας, στην Πελοπόννησο διατίθενται μόλις 391 εκατομμύρια ευρώ και τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια έχει απορροφηθεί μόνο το 13,5%.

Η Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου αποτελείται από ανθρώπους που όλα αυτά τα χρόνια ήταν παρόντες στους αγώνες για την υπεράσπιση του περιβάλλοντος και του φυσικού πλούτου της περιφέρειας, την υπεράσπιση του εισοδήματος των αγροτών, των εργαζομένων και των μικρομεσαίων, για τις ελλείψεις και τις υποδομές και γενικά για κάθε μικρό και μεγάλο πρόβλημα του κάθε νομού και της περιφέρειας. Θεωρούμε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παραγωγικής, κοινωνικής και οικολογικής ανασυγκρότησης, το οποίο να αξιοποιεί όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιφέρειας και τις παραγωγικές της δυνατότητες.

Κεντρικά ζητήματα είναι η υλοποίηση της ριζικής βελτίωσης των υποδομών και δικτύων (νέο σύγχρονο δημόσιο σιδηροδρομικό δίκτυο), ο ολοκληρωμένος ενεργειακός σχεδιασμός και η ορθή περιβαλλοντική διαχείριση των απορριμμάτων, των υγρών αποβλήτων και υδάτινων πόρων. Η συγκρότηση περιφερειακής πολιτικής και κλαδικών πολιτικών για τα βασικά αγροτικά προϊόντα της Πελοποννήσου, η σύνδεση με τον τουρισμό με σεβασμό στο περιβάλλον, ένα αποτελεσματικό σύστημα δημόσιας υγείας και πρόνοιας και η δυναμική ανάπτυξη του πανεπιστημίου και του ΤΕΙ, αποτελούν τις βασικές μας προτεραιότητες.

Βέβαια, η υλοποίηση όλων αυτών συνδέεται άρρηκτα με τον αγώνα για άμεση έξοδο της χώρας μας από τον καταστροφικό μηχανισμό της τρόικας και την άμεση ακύρωση όλων των κατεδαφιστικών μέτρων που έχουν ληφθεί στο πλαίσιο του Μνημονίου. Καλούμε τους πολίτες να ενισχύσουν αποφασιστικά την Αγωνιστική Συμμαχία Πελοποννήσου για να δοθεί μήνυμα ανατροπής αυτών των πολιτικών που υποθηκεύουν το μέλλον του λαού και της κοινωνίας. Μαζί με όλους τους ενεργούς πολίτες να συμβάλλουμε στη δημιουργία μιας Πελοποννήσου της αλληλεγγύης, της συμμετοχής και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Η αποχή και το λευκό είναι πολιτική διαμαρτυρία και εκφράζει την αγανάκτηση και την απογοήτευση του πολίτη, αλλά δεν είναι λύση καθώς αφήνει ελεύθερο πεδίο στις δυνάμεις της συντήρησης που ευθύνονται για την κατάντια της χώρας και της. Λύση είναι η υπερψήφιση του Συνδυασμού μας.



Υποψήφιοι αντιπεριφερειάρχες

Οι υποψήφιοι αντιπεριφερειάρχες με την "Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου" είναι οι: Γιώργος Αντωνόπουλος στην Αργολίδα, Παναγιώτα (Πάνυ) Φουφοπούλου στην Αρκαδία, Νίκος Χανιάς στην Κορινθία, Διονύσης Θωμάς στη Λακωνία και Νίκος Πατσαρίνος στη Μεσσηνία.



Ποιοι είναι οι άλλοι υποψήφιοι;

ΠΑΣΟΚ: “Κατεβαίνω ανεξάρτητος”, “δεν έγινα ΠΑΣΟΚ” δηλώνει ξανά και ξανά ο πρώην “αντάρτης της Ν.Δ., Πέτρος Τατούλης, ωστόσο αυτός είναι ο εκλεκτός του πρωθυπουργού για την περιφέρεια Πελοποννήσου. Άλλωστε και ο Γ. Παπανδρέου και ο Γ. Ραγκούσης, πολλάκις έχουν δηλώσει ότι ο κ. Τατούλης είναι ο πιο ένθερμος υποστηρικτής του Καλλικράτη. Επίσης, τον Πέτρο Τατούλη φαίνεται να στηρίζει η Ντόρα Μπακογιάννη, ενώ δεδομένη έχει και την υποστήριξη του ΛΑΟΣ. Το τελευταίο, έχει προκαλέσει τοπικές αντιδράσεις στελέχη του ΠΑΣΟΚ, όπως ο βουλευτής Μεσσηνίας, Οδυσσέας Βουδούρης. Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση του Π. Μπεγλίτη, ο οποίος δήλωσε ότι “εγώ δεν πρόκειται να ανέβω στο ίδιο μπαλκόνι με το ΛΑΟΣ”.

Ν.Δ.: Την ανεξάρτητη υποψηφιότητά του ανακοίνωσε ήδη από τις 29 Ιουλίου ο Δημήτρης Δράκος και η Ν.Δ. δεν άργησε να ανακοινώσει με τη σειρά της την στήριξή της στον νομάρχη Μεσσηνίας και επί σειρά ετών πρόεδρο της ΕΝΑΕ. Ο κ. Δράκος έχει να αντιμετωπίσει βουλευτές όπως η Έλσα Παπαδημητρίου, που δεν τάσσονται στο πλευρό του. Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις που έχει στα χέρια του το κομματικό επιτελείο της Ν.Δ., ο υποψήφιος της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν τυγχάνει αναγνωρισιμότητας, παρά το γεγονός ότι η Ν.Δ. τον προτείνει ως δοκιμασμένο πολιτικό στην τοπική αυτοδιοίκηση. Σήμερα κλείνει η τριήμερη περιοδεία του Αντώνη Σαμαρά με τον Δημήτρη Δράκο στην Περιφέρεια, ως μια ξεκάθαρη προσπάθεια υποστήριξης του υποψηφίου περιφερειάρχη της Ν.Δ.

ΚΚΕ: Ο Νίκος Γόντικας, μέλος του γραφείου περιοχής Πελοποννήσου, θα είναι ο υποψήφιος του συνδυασμού της “Λαϊκής Συσπείρωσης” για τη θέση του γενικού γραμματέα της περιφέρειας που υποστηρίζει το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος.

ΟΙΚ. ΠΡΑΣΙΝΟΙ: Παρά τις προσπάθειες της Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου για συνεργασία και συμπόρευση στις εκλογές, οι Οικολόγοι Πράσινοι ανακοίνωσαν αυτόνομη κάθοδο, με υποψήφιο περιφερειάρχη τον Λάμπρο Μπούκλη.

ΔΗ.ΑΡΙ.: Τον Γιώργο Τσόγκα υποστηρίζει η Δημοκρατική Αριστερά για υποψήφιο περιφερειάρχη.



Δήμοι

ΝΑΥΠΛΙΟ

"Η 'Άλλη Πρόταση' είναι μια ανεξάρτητη, αδέσμευτη δημοτική κίνηση που απαρτίζεται από ενεργούς πολίτες, χωρίς να προτάσσει κανένα κομματικό συμφέρον, εδώ και 25 χρόνια", δηλώνει στην "Κ.Α." ο υποψήφιος δήμαρχος Ναυπλιέων, Γιάννης Γκιόλας. Ασκώντας κριτική στον Καλλικράτη, σημειώνει ότι "αποσκοπεί στη δημιουργία κλειστών, γραφειοκρατικών μηχανισμών, που συρρικνώνουν τη δημοκρατική συμμετοχή των πολιτών, ενώ περιορίζει και τους πόρους για την τοπική αυτοδιοίκηση. Θεωρούμε ότι πλέον έφθασε η ώρα να διεκδικήσουμε τον δήμο". Ερωτηθείς για τη μάχη των εκλογών, απάντησε ότι "η εικοσάχρονη και πλέον πορεία μας, η ιστορία μας, οι αγώνες και οι θέσεις μας, το όραμά μας και η προοπτική που δίνουμε στον ευρύ πλέον Δήμο Ναυπλιέων, μαζί με τη γενικότερη πολιτική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας, μας κάνουν πολύ αισιόδοξους για το αποτέλεσμα των εκλογών".



ΤΡΙΠΟΛΗ

Τον Βασίλη Γιόκαρη επέλεξαν για υποψήφιο δήμαρχο Τρίπολης τα μέλη της “Μαντινειακής Συμπολιτείας”, ο οποίος μιλώντας στην "Κ.Α." εξηγεί ότι η παράταξη "δημιουργήθηκε από ενεργούς πολίτες από διάφορους πολιτικούς χώρους, όμως το σημαντικό είναι το κοινό ενδιαφέρον και η προσπάθεια για τη διατύπωση προτάσεων ρεαλιστικών και χρηματοδοτήσιμων για την αντιμετώπιση των βασικών προβλημάτων του κοινού τόπου μας, που καταλαμβάνει τα γεωγραφικά όρια της παλιάς επαρχίας της Μαντινείας. Η ορθολογική οργάνωση, η ανταποδοτικότητα χρέωσης των δημοτών, η χρηστή και διάφανη χρήση των οικονομικών πόρων αποτελούν τη βάση του προγράμματός μας. Ανάμεσα στους κυρίαρχους στόχους μας είναι η διαχείριση των στερεών αποβλήτων, η διάσωση και διάθεση του ντόπιου αγροτικού προϊόντος, η χρήση ΑΠΕ και η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων".



ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Με τον εκπαιδευτικό Σταμάτη Μπεχράκη που θα ηγηθεί ψηφοδελτίου, ως υποψήφιος δήμαρχος Καλαμάτας, το «Δίκτυο Ενεργών Πολιτών» θα διεκδικήσει τον Δήμο Καλαμάτας το "Δίκτυο Ενεργών Πολιτών".



ΚΟΡΙΝΘΟΣ

Με υποψήφιο δήμαρχο Κορινθίων τον Χαράλαμπο Κασίμη συμμετέχει στις εκλογές η "Κίνηση Πολιτών". Ο Χ. Κασίμης υπογραμμίζει ότι ”η αναμέτρηση του Νοέμβρη δεν είναι κομματική αναμέτρηση. Είναι αυτοδιοικητικές εκλογές στις οποίες οι πολίτες θα επιλέξουν τι θέλουν για να αλλάξει επιτέλους σελίδα ο τόπος τους! Σε αυτές τις εκλογές η Κίνηση Πολιτών δεν πάει απλά να κάνει μια καλή εμφάνιση. Διεκδικεί με αξιώσεις τη διοίκηση του δήμου".

ΠΗΓΗ :H ΑΥΓΗ -Της Μαρίας Καλυβιώτη