22 Ιουλ 2011
Θετική απάντηση απο το Υπ. Υποδομών για το αεροδρόμιο της Τρίπολης
Μόνο ως θετική εξέλιξη, μπορεί να εκληφθεί, το περιεχόμενο της απάντησης του Υφυπουργού Υποδομών, Γιάννη Μαγκριώτη, σε ερώτηση που είχε καταθέσει η βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ , Νάντια Γιαννακοπούλου.
Η απάντηση Μαγκριώτη, ναι μεν...
δεν είναι δεσμευτική, όμως αποδεικνύει ότι από εκεί που η Κυβέρνηση δεν ασχολιόταν και δεν συζήταγε καν αυτή την προοπτική, πλέον αφήνει ξεκάθαρα ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει η λειτουργία πολιτικού αεροδρόμιου, στην Τρίπολη, εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΣΕ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Στην εν λόγω απάντησή του, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, επισημαίνει: «Σύμφωνα με το υπ'αριθμ. ΥΠ Α/Δ 13/Α/20026/1188/28-6-2011 ενημερωτικό έγγραφο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με το οποίο παρέχονται πληροφορίες σχετικά με το υπ' αριθμ. 17696/08-06-2011, ερώτηση της Βουλευτού κας Νάντια Γιαννακοπούλου , θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
Σχετικά με το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης, το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μελετούν τη δυνατότητα ανάπτυξης του, για την εξυπηρέτηση πτήσεων πολιτικής αεροπορίας.
Αναφορικά με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας σας γνωρίζουμε ότι η ΥΠΑ εκπόνησε σχέδιο ανάπτυξης του αεροδρομίου (MASTER PLAN) για την εξυπηρέτηση της αεροπορικής κίνησης έως το έτος 2020, έτσι ώστε να αντιμετωπισθούν οι ανάγκες του αεροδρομίου κατά ένα συνολικό τρόπο. Στο πλαίσιο της μελέτης αυτής προτείνονται τα απαιτούμενα έργα ανάπτυξης του αεροδρομίου που είναι:
Επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού
Επέκταση δαπέδου αεροσκαφών, συνδετήριοι τροχόδρομοι.
Για την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών απαιτείται απαλλοτρίωση έκτασης, η οποία βρίσκεται σε φάση υλοποίησης από την ΥΠΑ.»
ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΑΠΟΨΗ ΡΕΠΠΑ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι η απάντηση Μαγκριώτη δεν απέχει από την άποψη του Δημήτρη Ρέππα, την οποία είχε εκφράσει, την περίοδο που ήταν Υπουργός υποδομών.
Τι ανέφερε τότε ο Ρέππας, σε ανακοίνωση που είχε εκδώσει το γραφεί τύπου του Υπουργείου; Διαβάστε…. «Το θέμα του αεροδρομίου της Τρίπολης, ο Δημήτρης Ρέππας το έθεσε πρώτος εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό το θέμα παραμένει. Ως αρμόδιος Υπουργός δεν πρόκειται να το χειριστεί με τρόπο επιπόλαιο για τη δημιουργία εντυπώσεων. Έχει αποδείξει ότι οι εντυπώσεις δεν τον ενδιαφέρουν. Όλα εξαρτώνται από τη μελέτη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και το ενδιαφέρον ιδιωτών επενδυτών.
Το κράτος δεν πρόκειται να διαθέσει πόρους, ιδίως αυτήν την περίοδο για ένα ακόμη αεροδρόμιο. Έχει κάθε συμφέρον όμως, να αξιοποιήσει τα δικαιώματά του σε αυτή τη σημαντική υποδομή, προσελκύοντας ιδιωτικά κεφάλαια και αξιόπιστους επενδυτές».
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΧΕΙ ΖΗΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Να σημειωθεί ότι με αυξημένη πλειοψηφία έχει λάβει απόφαση το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, για τη μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε μεικτό, εμπορευματικό και επιβατικό χαμηλού κόστους με αυτοχρηματοδότηση. Την εισήγηση υπερψήφισαν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της πλειοψηφίας και της μείζονος μειοψηφίας.
Η δημιουργία του αεροδρομίου της Τρίπολης κρίνεται απαραίτητη για τον τουριστικό προσανατολισμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου είχε πει τότε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου στην εισηγητή του τοποθέτηση, υπογραμμίζοντας συγχρόνως ότι αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία αναπτυξιακού χαρακτήρα για το τουριστικό και αγροτικό προϊόν ολόκληρης της Πελοποννήσου.
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου ανέφερε τότε ότι κατά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό της χώρας στο Ναύπλιο ετέθη το ζήτημα και οι διαβεβαιώσεις οι οποίες δόθηκαν είναι προς την κατεύθυνση της τελικής απόφασης σε σύντομο χρονικό διάστημα από το αρμόδιο Υπουργείο για τη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη.
ΛΑΚΩΝΕΣ ΚΑΙ ΑΡΓΟΛΙΔΕΙΣ ΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ
Σε όλα αυτά, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών, οφείλει να λάβει υπόψη του και το γεγονός ότι σημαντικοί φορείς (ξενοδοχειακοί και επαγγελματικοί) τόσο από την Αργολίδα, όσο και από την Λακωνία ζητούν τη λειτουργία του πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη, είναι ένα έργο άκρως απαραίτητο, χωρίς το οποίο μέλλον δεν μπορεί να έχει ο τουρισμός στην Πελοπόννησο.
Ο Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας και Σύμβουλος Διοικούσας Επιτροπής του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Δημήτρης Πολλάλης έχει πει ότι πρόκειται για μία αναγκαία υποδομή για την ανάπτυξη της περιφέρειας Πελοποννήσου, και είναι πάγιο αίτημα των επαγγελτικών φορέων και των τοπικών κοινωνιών. Επίσης, έχει τονίσει ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από tour operators για τη χρήση του αεροδρομίου.
Έχει εκφράσει την άποψη ότι η λειτουργία του θα αναπυρώσει την τουριστική κίνηση και έχει υπογραμμίσει ότι το αεροδρόμιο «Βενιζέλος» αδυνατεί να εξυπηρετήσει την Πελοπόννησο, είτε λόγω κόστους τελών αεροδρομίου, είτε λόγω χιλιομετρικής απόστασης.
Ξεκάθαρα υπέρ της λειτουργίας πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη, έχουν ταχθεί φορείς της Αργολίδας, όπως ο Σύλλογος Επαγγελματιών Τολού, αλλά κι η ένωση ξενοδόχων Ερμιονίδας – Πορτοχελίου.
Ο Πρόεδρος των επαγγελματιών του Τολού Ιωάννης Γεωργιδάκης έχει πει ότι χωρίς το αεροδρόμιο της Τρίπολης, οι περιοχές της Αργολίδας θα σβήσουν τουριστικά. «Κανείς σύγχρονος τουρίστας δεν πρόκειται να δεχτεί μεταφορά πάνω από 2,5 ώρες για να πάει από το αεροδρόμιο στον προορισμό του» έλεγε στο περιφερειακό συμβούλιο ο κ. Γεωργιδάκης.
Ότι θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας το πολιτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης, είπε ο Πρόεδρος της Ένωσης ξενοδόχων Ερμιονίδας – Πορτοχελίου.
«Η ύπαρξη δύο αεροδρομίων σε κοντινή απόσταση (Τρίπολη και Καλαμάτα) δημιουργεί εντυπώσεις, αλλά δεν είναι η μοναδική περίπτωση και αναφέρω ότι ανάμεσα στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης, λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα το αεροδρόμιο της Καβάλας» έχει τονίσει δημοσίως στην τοποθέτησή του ο αντιπεριφερειάρχης Αργολίδας και αναπληρωτής Περιφερειάρχης Τάσος Χειβιδόπουλος.
Για να προσθέσει στη συνέχεια… «Το αεροδρόμιο θα δώσει πνοή στον τουρισμό, θα είναι ένα αεροδρόμιο που θα ενθαρρύνει τις χαμηλού κόστους πτήσεις, θα δέχεται πτήσεις με χαμηλότερα τέλη αεροδρομίου.
Οι μελέτες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρουν συγκεκριμένα τεχνικά ζητήματα που καταρρίπτονται από άλλες μελέτες».
Τέλος, ο κ. Χειβιδόπουλος έχει επισημάνει ότι η πιο πιθανή λύση για να προχωρήσει αυτή η υποδομή είναι η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Καλημλερα Αρκαδία