Μάνατζερ και αξιολογητές που θα διοικούν με κριτήρια ιδιωτικού δικαίου, με αυξημένες αρμοδιότητες και προσόντα, είναι ο νέος ρόλος που εισάγει για τους διευθυντές των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων το υπουργείο Παιδείας στο καινούργιο... σχολείο που δημιουργεί.
Στο σχέδιο νόμου αποδυναμώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, όπου περιορίζεται απλά στο να προτείνει και οι αρμοδιότητές του μεταφέρονται στον διευθυντή που έχει πλέον αναβαθμισμένο ρόλο.
Συγκεκριμένα, οι διευθυντές μεγάλων σχολικών μονάδων απαλλάσσονται πλήρως από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Έχουν την πλήρη ευθύνη της ομαλής λειτουργίας του σχολείου, που περιλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, ενώ επιπλέον αναλαμβάνουν τις εξής αρμοδιότητες:
- Μετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών του σχολείου και είναι υπεύθυνοι σε συνεργασία με τα στελέχη Παιδαγωγικής Καθοδήγησης για την κατάρτιση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης.
- Έχουν την ευθύνη για την οργάνωση των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και για την εκπόνηση και υλοποίηση ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης βελτίωσής της.
- Έχουν την αποκλειστική ευθύνη της ηλεκτρονικής ενημέρωσης των ατομικών υπηρεσιών φακέλων των εκπαιδευτικών και των οικονομικών δεδομένων και των στοιχείων της αυτοαξιολόγησης.
- Είναι οι πειθαρχικοί προϊστάμενοι για το προσωπικό της σχολικής μονάδας και μπορούν να τους επιβάλουν έγγραφη επίπληξη, καθώς και την πειθαρχική ποινή του προστίμου μέχρι το ένα έκτο των μηνιαίων αποδοχών.
Αναβαθμισμένο ρόλο στο νέο σχολείο θα έχει και ο υποδιευθυντής, ο οποίος ορίζεται πρόεδρος στην «Επιτροπή Σχολικής Διαχείρισης», που δημιουργείται σε αντικατάσταση των σχολικών επιτροπών που έχουν καταργηθεί. Η επιτροπή αυτή θα έχει την ευθύνη των οικονομικών θεμάτων.
Μετά την εφαρμογή των νέων δεδομένων, οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αιτήσεις για διευθυντές σχολείων το καλοκαίρι του 2011, θα πρέπει να έχουν αυξημένα παιδαγωγικά και διοικητικά προσόντα.
ΠΗΓΗ: τα νεα on-line