23 Νοε 2010

Αγοράζουν µέσω Ιντερνετ


Κερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εµπόριο στη χώρα µας. Οι online καταναλωτές θα ξοδέψουν φέτος 1.500 ευρώ, κατά µέσο όρο, για αγορές µέσω Ιντερνετ ανεβάζοντας τον τζίρο του ηλεκτρονικού εµπορίου σε 1,4 δισ. ευρώ, έναντι 800 εκατ. ευρώ πέρυσι (αύξηση 75%)....


Η αγορά χαρακτηρίζεται ως ώριµη, καθώς το 51% των online καταναλωτών αγόρασε ηλεκτρονικά πάνω από πέντε φορές στο πρώτο εξάµηνο του 2010. Το συµπέρασµα περιλαµβάνεται στην ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εµπορίου του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών για το ηλεκτρονικό εµπόριο στην Ελλάδα.

Σύµφωνα µε την έρευνα, οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του ∆ιαδικτύου για τους online καταναλωτές είναι η αποστολή email (96%) και η αναζήτηση ειδήσεων (95%), ενώ ακολουθούν οι αγορές προϊόντων και υπηρεσιών (94%). Μάλιστα, ένας στους έξι χρησιµοποιεί πολύ το Ιντερνετ για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι χρήσεις των µέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως facebook (42%), ανάρτηση - ανάγνωση blogs (31%), chat - instant messaging (21%), online συζητήσεις - forums (23%).

Τι αγοράζουν περισσότερο

Οι top κατηγορίες όπου οι online καταναλωτές αγοράζουν συχνά µέσω ∆ιαδικτύου, κυριαρχούν και φέτος: hardware και software (63%), ηλεκτρονικά είδη (50%), εισιτήρια ταξιδιών (42%), κρατήσεις ξενοδοχείων (32%), βιβλία (32%). Αναδεικνύονται όµως και νέες κατηγορίες: τα είδη σπιτιού και οι ηλεκτρικές συσκευές (26%), η ένδυση και η υπόδηση (21%), τα καλλυντικά (10%).

Γιατί προτιµούν το Ιντερνετ

Οι σηµαντικότεροι παράγοντες για να αγοράσει ένας καταναλωτής από ηλεκτρονικό κατάστηµα, είναι ευχρηστία (76%), πολλοί και ασφαλείς τρόποι πληρωµής (69%) και µεγάλη γκάµα προϊόντων (65%). Πάντως, το 38% θα αγόραζε σίγουρα από ένα ηλεκτρονικό κατάστηµα αν είχε καλές τιµές και προσφορές.

Το e-gambling (στοίχηµα, πόκερ, καζίνο µέσω Ιντερνετ) αποτελεί µικρή αλλά ανερχόµενη αγορά. Το 31% των Ελλήνων που κάνουν online συναλλαγές έχει συµµετάσχει το πρώτο εξάµηνο του 2010 ενεργά έστω και µία φορά σε παιχνίδι e-gambling (το 12% συχνά) µε τη συνολική αγορά να ανέρχεται το 2010 στα 300 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ on-line