Οι ποδηλατόδρομοι στο κέντρο της Κορίνθου, αν και ακόμα ημιτελείς, είναι πραγματικότητα. Η απόδοση μιας λωρίδας στην ποδηλατοκίνηση και η αφαίρεσή της από την διπλή στάθμευση είναι ένα σημαντικό βήμα υπέρ της βιώσιμης....
κινητικότητας και αποτελεί αναμφισβήτητα θετική εξέλιξη.
Για την καλύτερη και ασφαλέστερη λειτουργία των ποδηλατοδρόμων, όμως, θεωρούμε σημαντικό να εφαρμοστούν άμεσα ορισμένες λειτουργικές βελτιώσεις στο δίκτυο που έχει ήδη υλοποιηθεί.
ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και ΣΗΜΑΝΣΗΣ
- Στη διάβαση Πατρών και Γ. Παπανδρέου (νέος κυκλικός κόμβος), ο κατερχόμενος οδηγός επί της Γ. Παπανδρέου, όταν στρίβει δεξιά, δεν έχει επαρκή ορατότητα προς τον ποδηλατόδρομο. Θα ήταν χρήσιμο η ποδηλατική διάβαση να μετατεθεί μερικά μέτρα βόρεια, ώστε ο ποδηλάτης που την διασχίζει να είναι καλύτερα ορατός.
- Σε όλες τις διαβάσεις, πρέπει να προστεθούν εγκάρσιες διαγραμμίσεις STOP, καθώς και πρόσθετα στοιχεία, π.χ. ανακλαστήρες οδοστρώματος (επιπλέον της κατακόρυφης σήμανσης με τις οκτάγωνες πινακίδες STOP που έχει ήδη τοποθετηθεί), ώστε τα αυτοκίνητα να προειδοποιούνται για να σταματήσουν αμέσως και πριν συναντήσουν τον ποδηλατόδρομο.
- Στις διαβάσεις όπου η οδική κυκλοφορία έχει προτεραιότητα, πρέπει να προειδοποιούνται κατάλληλα οι ποδηλάτες.
- Θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά η αντικατάσταση της πινακίδας Ρ-54 από την Ρ-65, ώστε να τονίζεται ότι ο ποδηλατόδρομος αποτελεί υποδομή διακριτή από το παρακείμενο πεζοδρόμιο.
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ
- Η απορροή των ομβρίων σε αρκετά σημεία (π.χ. στις περισσότερες διαβάσεις) χρειάζεται βελτίωση, ώστε να μη λιμνάζουν νερά.
- Το κανάλι απορροής ανάμεσα σε ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο, όπου υπάρχει, πρέπει να αντικατασταθεί με άλλο, κατασκευασμένο από άθραυστο υλικό (π.χ. μεταλλικό).
- Με κιγκλίδωμα ή άλλο μέσο πρέπει να αποτρέπεται η κατάληψη του ποδηλατοδρόμου από πεζούς στην περιοχή της στάσης ΚΤΕΛ (μπροστά στο 1ο Δημοτικό Σχολείο και στη γωνία Εθν. Αντίστασης και Αράτου) και όπου αλλού υπάρχει ανάλογο πρόβλημα. Το ελάχιστο που θα μπορούσε να γίνει, είναι μια πινακίδα ενημέρωσης των επιβατών του ΚΤΕΛ για τον ποδηλατόδρομο.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ
- Η στάθμευση αυτοκινήτων και η τοποθέτηση εμποδίων πάνω στους ποδηλατοδρόμους πρέπει να τιμωρούνται με αυστηρότητα ανάλογη με αυτήν που πρέπει να επιδεικνύεται σε κάθε περίπτωση παρακώλυσης συγκοινωνιών.
- Οι επιμέρους ποδηλατικές διαδρομές είναι απαραίτητο να ενωθούν σε ενιαίο σύνολο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ασυνέχειες στα εξής σημεία:
Γ. Παπανδρέου μεταξύ Κολοκοτρώνη-Περιάνδρου, λόγω της γνωστής εκκρεμότητας των έργων γέφυρας Ξηριά. Για την ώρα οι ποδηλάτες αναγκαστικά θα κινούνται με τη λοιπή κυκλοφορία σε μήκος ενός οικοδομικού τετραγώνου. Για την καλύτερη προστασία τους χρειάζεται σήμανση Κ-17, καθώς και μια απλή πληροφοριακή με το λεκτικό "Τέλος Ποδηλατοδρόμου" στα κατάλληλα σημεία.
Τέρμα Γ. Παπανδρέου. Ομοίως με την Κ-17 διαμέσου του χώρου στάθμευσης οι ποδηλάτες θα μπορούν να φτάνουν στον παραλιακό πεζόδρομο. Ανάλογη λύση μπορεί να εφαρμοστεί και στην περιοχή Αγ. Νικολάου, ώστε να υπάρχει σύνδεση με τον προϋπάρχοντα ποδηλατόδρομο στη νέα παραλία.
- Ο πεζόδρομος της παραλίας, όπως και η πεζοδρομημένη ζώνη του κέντρου, πρέπει να διευκρινιστεί αν θα δέχονται τα ποδήλατα. Με τη δέουσα προσοχή και αλληλοσεβασμό ανάμεσα στους χρήστες του πεζοδρόμου, η γνώμη μας είναι ότι πεζοί και ποδηλάτες μπορούν να συνυπάρξουν. Από πλευράς σήμανσης αυτό ρυθμίζεται με χρήση της πινακίδας Ρ-66. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ, θα μπορούσαν να οριστούν ποδηλατικές διαδρομές, με κατάλληλη διαγράμμιση και σήμανση ή/και άλλα μέσα διαχωρισμού, μέσα σε αυτές τις δύο πεζοδρομημένες ζώνες. Τέλος, εάν η πυκνότητα πεζών κριθεί απαγορευτική για συνύπαρξη πεζών και ποδηλατών, θα ήταν καλύτερο να τερματίζεται ο ποδηλατόδρομος με την κατάλληλη σήμανση. Ωστόσο, υπενθυμίζεται ότι η κυκλοφοριακή μελέτη ορίζει ρητά ότι η διαδρομή του ποδηλατοδρόμου είναι συνεχής. Αυτό κρίνουμε ότι είναι και το προτιμότερο από τη σκοπιά μας ως ποδηλάτες.
ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Τέλος θεωρούμε ότι η ενημέρωση των πολιτών αλλά και των επισκεπτών της πόλης για την ύπαρξη ποδηλατοδρόμων και για τους κανόνες ασφάλειας και ορθής συμπεριφοράς, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την επιτυχή λειτουργία του νέου δικτύου και την ασφάλεια όλων των χρηστών των δρόμων.
Η Πρωτοβουλία Πολιτών "Στην Κόρινθο με Ποδήλατο" είναι πρόθυμη να συμβάλει στην επεξήγηση και εξειδίκευση των προτάσεων αυτών και με τον τρόπο αυτό να συνδράμει στην εφαρμογή τους, για το καλό της ποδηλατοκίνησης και γενικότερα των ήπιων μορφών μετακίνησης στην Κόρινθο.