Επικίνδυνες για την πνευματική υγεία των κοριτσιών είναι οι συνεχείς φιλοφρονήσεις για την ομορφιά τους, που τους ενσταλάζουν την πεποίθηση, ότι η ωραία εμφάνιση είναι το βασικό «διαβατήριο» για μια επιτυχημένη ζωή.
Επιστημονικές έρευνες, που δόθηκαν στη δημοσιότητα στη Βρετανία, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς προκύπτει ότι... 6 στα 10 κορίτσια, ηλικίας 8 με 12 ετών θεωρούν ότι "αν ήταν λεπτότερες θα ήταν και πιο ευτυχισμένες", ενώ ακόμη και τα κορίτσια κάτω των 10 τείνουν πλέον να συνδέουν την ευτυχία με την εικόνα του σώματός τους!
Όμως, το πιο ανησυχητικό είναι, πως οι αυξητικές επεμβάσεις στήθους σε έφηβες αυξάνονται κατά 150% ετησίως…
Σύμφωνα με τη Λίζα Μπλουμ, συγγραφέα του βιβλίου «Think: Straight Talk For Women To Stay Smart In A Dumbed-Down World, («Σκέψου: Πώς να παραμείνουν οι γυναίκες έξυπνες σε έναν αποβλακωμένο κόσμο»), για αυτά τα φαινόμενα ευθύνεται (και) η εμμονή αρκετών γονέων να λένε συνεχώς στις κόρες τους πόσο όμορφες είναι και να τους φέρονται σαν να είναι πριγκίπισσες των παραμυθιών.
«Τις μαθαίνουμε ότι η εμφάνιση είναι το σημαντικότερο», λέει, πράγμα το οποίο τις ανησυχεί και επιτείνει τα ψυχολογικά προβλήματα που επιβάλλει ο «πολιτισμός της εικόνας».
Και προσθέτει: «αν και είναι γεγονός ότι οι όμορφες γυναίκες κερδίζουν ευκολότερα την κοινωνική «αναγνώριση» από τις λιγότερο εμφανίσιμες, οι ρίζες αυτής της αντίληψης βρίσκονται στη βιβλική εποχή, όταν οι γυναίκες κρίνονταν αποκλειστικά με βάση την ομορφιά τους. Ο κόσμος μας βέβαια είναι πολύ πιο περίπλοκος, και η ομορφιά είναι μεν «κλειδί» για μια καλύτερη ζωή, αλλά σίγουρα όχι το μόνο».
Όταν οι άλλοι παινεύουν, λοιπόν, τη μικρή μας για την ομορφιά της, δεν υπάρχει λόγος να διαφωνήσουμε, αλλά καλό είναι να συμπληρώνουμε και τα άλλα της ταλέντα, όπως το πόσο γρήγορα τρέχει ή το πόσο καλά παίζει μουσική.
Το σημαντικό, λένε οι ειδικοί, είναι να τονίσουμε συστηματικά άλλες καλές πλευρές της προσωπικότητάς της, ώστε να μην κατέχει η ομορφιά της την πρώτη ή - πολύ χειρότερα...- την μοναδική θέση ανάμεσα στα προτερήματά της.
ΠΗΓΗ: tovima.gr