Σε φιλόξενους χώρους για επιβάτες και οχήµατα και παράλληλα µοχλό ανάπτυξης της ελληνικής τουριστικής βιοµηχανίας και του νησιωτικού συµπλέγµατος της χώρας φιλοδοξεί να αναδείξει η κυβέρνηση τα λιµάνια της χώρας. Επίσης, επειδή προβλέπεται µέχρι το 2014 η θάλασσα της Μεσογείου να αναδειχθεί σε πρωτεύουσα της παγκόσµιας αγοράς κρουαζιέρας (σήµερα είναι η Καραϊβική), η κυβέρνηση τρέχει να προλάβει τις εξελίξεις προκειµένου η Ελλάδα να αποσπάσει τη µερίδα του λέοντος...
από την επιπλέον πίτα που διαµορφώνεται στη µεσογειακή κρουαζιέρα. Ηδη καθώς η χώρα µας προβλέπεται να έχει σηµαντικό ρόλο στις ανακατατάξεις στην αγορά κρουαζιέρας, ξένοι κολοσσοί του κλάδου σπεύδουν να καταλάβουν προνοµιακές θέσεις σε σηµαντικά λιµάνια της χώρας. Η ιταλική MSC, οι µεγάλες αµερικανικές εταιρείες κρουαζιέρας οι Carnival και Carribean αλλά και κινεζικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει σαφές ενδιαφέρον για να αποκτήσουν τις δικές τους αποκλειστικές προβλήτες στα µεγάλα ελληνικά λιµάνια, κυρίως του Πειραιά. Σε πρώτο πλάνο θα βρίσκονται τα 12 µεγάλα εθνικά λιµάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Ηγουµενίτσας, της Πάτρας, της Ρόδου, της Καβάλας, του Ηρακλείου, του Βόλου και της Αλεξανδρούπολης.
Τα λιµάνια αυτά αλλά και άλλα µεγάλα λιµάνια θα συγχωνευτούν και µε επικεφαλής τα λιµάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και του Ηρακλείου Κρήτης θα αποτελέσουν τέσσερις µεγάλους οργανισµούς µε ισχυρή κεφαλαιακή βάση και µεγάλες επενδύσεις, που θα µπορέσουν να προσελκύσουν µεγαλύτερους όγκους εµπορευµάτων αλλά και αριθµό επιβατών εγχώριων και ξένων.
Σύµφωνα µε τους κυβερνητικούς σχεδιασµούς, µέχρι τα τέλη του 2012 ο διοικητικός και ο ιδιοκτησιακός χάρτης των λιµανιών της χώρας θα έχει αλλάξει δραστικά και οι δύο διευρυµένοι και µε άλλα µεγάλα λιµάνια οργανισµοί – ΟΛΠ και ΟΛΘ – που είναι εισηγµένοι στο Χρηµατιστήριο θα γίνουν τέσσερις καθώς σε αυτούς θα προστεθούν και οι οργανισµοί Πάτρας και Ηρακλείου.
ΤΟ 49% ΣΕ Ι∆ΙΩΤΕΣ. Υπό την πίεση τόσο των δηµοσιονοµικών αναγκών όσο και της ανάγκης να υεθούντα λιµάνια της χώρας στην υπηρεσία των αναπτυξιακών προοπτικών της, η κυβέρνηση και ειδικώς το υπουργείο Οικονοµικών επιταχύνειτις διαδικασίες µετοχοποίησης - ιδιωτικοποίησης των µεγάλων λιµενικών συστηµάτων, όπου το µεν ∆ηµόσιο θα ελέγχει το 51% των µετοχών και το49% θα δοθεί σε ιδιώτες επενδυτές.
Επενδυτές που προέρχονται τόσο από την Ελλάδα όσοκαι από το εξωτερικό και δραστηριοποιούνται στους κλάδους των θαλάσσιων µεταφορώναλλά και της κρουαζιέρας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δυνάµει συνεταίροι της κυβέρνησης στην αναµόρφωση των ελληνικών λιµανιών θα είναι, εκτός από την κινεζική Cosco, ο κολοσσός των θαλάσσιων µεταφορών ΜSC που δραστηριοποιείται εδώ και πολλά στον Εµπορευµατικό Σταθµότου λιµανιούτου Πειραιά, κρατικές εταιρείες από τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα και εταιρείες από τον χώρο της κρουαζιέρας, µεταξύ των οποίων είναι και η ελληνοκυπριακών συµφερόντων Λούης.
ΜΑΪΟ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ. Με δύο χωριστές προκηρύξεις που θα εκδοθούν τον Μάιο θα επιλεγούν οι σύµβουλοι ιδιωτικοποιήσεων του Αττικού Συστήµατος Λιµένων όπως και των λοιπών τριών λιµενικών συστηµάτων: του λιµενικού συστήµατος στο οποίο επικεφαλής θα είναι ο Οργανισµός Λιµένος Θεσσαλονίκης και ο οποίος θα απορροφήσει τα λιµάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου, του λιµενικού συστήµατος στο οποίο επικεφαλής θα είναι το λιµάνι της Πάτρας το οποίο και θα απορροφήσει, µεταξύ των άλλων τα λιµάνια της Κέρκυρας, της Ηγουµενίτσας, του Κατάκολου και το λιµενικό σύστηµα στο οποίο επικεφαλής θα τεθεί το λιµάνι του Ηρακλείου Κρήτης.
Ο Οργανισµός Λιµένος Πειραιώς είναι έτοιµος να απορροφήσει µέχρι τα τέλη του έτους τα γειτονικά λιµάνια της Ελευσίνας, του Λαυρίου και της Ραφήνας και θα αποτελέσει την εταιρεία πιλότο για όλα τα άλλα λιµάνια της χώρας.
Για να αλλάξουν πρόσωπο τα λιµάνια της χώρας, ειδικά στη φάση αυτή όπου οι δηµόσιες επενδύσεις έχουν συρρικνωθεί δραµατικά, η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει στα απαραίτητα έργα µε τη µέθοδο της συγχρηµατοδότησης, όπου για τις νέες επενδύσεις το βάρος θα πέσει στα ιδιωτικά κεφάλαια.
τα Νέα on line