24 Φεβ 2011

ΕΚΠΟΙΖΩ: Εσκεμμένες καθυστερήσεις τραπεζών στη ρύθμιση χρεών


Η καταναλωτική ένωση ΕΚΠΟΙΖΩ καταγγέλλει την απαξιωτική, όπως την χαρακτηρίζει, στάση των τραπεζών απέναντι στη διαδικασία εξωδικαστικού συμβιβασμού με τους δανειολήπτες.

Όπως αναφέρει από τον Σεπτέμβριο, μήνα έναρξης ισχύος του νόμου για τη...
ρύθμιση χρεών φυσικών προσώπων, η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει αποστείλει στις τράπεζες περισσότερες από 1.300 αιτήσεις εξωδικαστικού συμβιβασμού, όμως η στάση των τραπεζών, όπως αναφέρει καταναλωτική ένωση, δημιουργεί υπόνοιες ότι προσδοκούν την αποτυχία της διαδικασίας αυτής.

Ειδικότερα:

*Η Εθνική Τράπεζα καθυστέρησε για πάνω από πέντε μήνες να αποστείλει ομαδικά στους αιτούντες μια τυποποιημένη απάντηση, η οποία απλά ενημερώνει για δυο προγράμματα ρύθμισης που διαθέτει η τράπεζα, χωρίς να εξειδικεύσει ανά οφειλέτη. Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, τα προγράμματα αυτά προβλέπουν επιτόκια 10% ασχέτως αν υπάρχουν και οφειλέτες που αδυνατούν να πληρώσουν τα χρωστούμενα ακόμη και άτοκα.

*Η Alpha bank καθυστέρησε τέσσερις μήνες μέχρι να αποστείλει μαζική τυποποιημένη επιστολή με την οποία καλούσε τους οφειλέτες να προσκομίσουν δικαιολογητικά, ενώ η αίτησή τους είχε γίνει πριν μήνες.

*Η Eurobank μπορεί να μην καθυστέρησε τόσο, αλλά, όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, δεν έχει απαντήσει επί της ουσίας σε καμία αίτηση και ζητά απλώς δικαιολογητικά από τους οφειλέτες.

*Η Πειραιώς, όπως καταγγέλλει η ΕΚΠΟΙΖΩ, έχει ορίσει αυθαίρετα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, εντός του οποίου πρέπει να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά τους, διαφορετικά θεωρεί από μόνη της, ότι οι οφειλέτες δεν κατέβαλαν τις απαιτούμενες προσπάθειες εξωδικαστικού συμβιβασμού και βάζει την υπόθεση στο αρχείο.

*Η Citibank,
από την άλλη, αντί να στείλει απάντηση ή μαζί με αυτή, κοινοποιεί διαταγές πληρωμής ακόμη και για 2.000 ευρώ.

Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, και όλες οι υπόλοιπες τράπεζες είτε απαντούν αρνητικά στα αιτήματα των οφειλετών, είτε δίνουν απαντήσεις εκτός πραγματικότητας. Οι θετικές απαντήσεις είναι λίγες και για εξαιρετικά χαμηλές οφειλές. 

Όπως υποστηρίζει η καταναλωτική ένωση, οι τράπεζες προσπαθούν να καταστήσουν ανεφάρμοστη και «κενό γράμμα» τη διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού και καλεί τα αρμόδια υπουργεία να ενισχύσουν νομοθετικά τη διαδικασία.

Συγκεκριμένα, ζητούν να κατοχυρωθεί η υποχρέωση απάντησης των τραπεζών στα αιτήματα εντός ενός μήνα με την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση καθυστέρησης.

ΠΗΓΗ: enet.gr