31 Ιαν 2011

Απάντηση της Κ. Φαρμάκη για τον προαστιακό


Διαβάζοντας δημοσιεύματα αναφορικά με την κατάθεση επίκαιρης ερώτησής μου για την υλοποίηση της μελέτης της ΕΡΓΟΣΕ για τη δημιουργία σταθμού για τη στάση του Προαστιακού στην περιοχή του Ισθμού, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ορισμένα σημεία...

καθώς δρομολογείται από ορισμένους μια προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης.
Η ερώτηση, την οποία κατέθεσα στη Βουλή (http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/ 7288565.pdf) αφορούσε στις σημαντικές καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί:
1.Στην παράδοση και έναρξη λειτουργίας του σταθμού του Προαστιακού στην περιοχή του Ζευγολατιού Κορινθίας,
2.Στην αξιοποίηση μελέτης που είχε εκπονηθεί για δημιουργία στάσης του Προαστιακού στην περιοχή του Ισθμού.
Σε ό,τι αφορά στο πρώτο θέμα παράλληλα με την κατάθεση της ερώτησης επικοινώνησα με τον πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ κ.Πετρόπουλο, ο οποίος μου διευκρίνισε ότι είχε δημιουργηθεί το πρόβλημα αυτό, γιατί  δεν είχε γίνει από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ η τακτοποίηση των φορολογικών για την έκδοση της οικοδομικής άδειας, εκκρεμότητα, η οποία διευθετήθηκε άμεσα.
Σε ότι αφορά στο δεύτερο θέμα, θα ήθελα να σημειώσω τα εξής:
 Πρώτον, να θυμίσω ότι υπάρχει έτοιμη μελέτη από τη Διεύθυνση Μελετών της ΕΡΓΟΣΕ για την δημιουργία στάσης της αμαξοστοιχίας επί της κείμενης γραμμής στην περιοχή του Ισθμού (τοπωνυμία Γαλότα, Κορινθίας). Η ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή συντάχθηκε με βάση τα στοιχεία της μελέτης και όχι βάσει υποθέσεων ή συνειρμών που μπορεί να κάνουν κάποιοι και αυθαίρετα τις αποδίδουν και σε εμένα.

Δεύτερον, η υλοποίηση της υπάρχουσας μελέτης για την περιοχή του Ισθμού δεν αποκλείει και δεν υπονομεύει σε καμία περίπτωση την σύνταξη μελέτης και εν τέλει την κατασκευή επέκτασης του Προαστιακού στην πόλη του Λουτρακίου.
Σε σχετική συζήτηση που είχα με τον Πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ κ.Πετρόπουλο με ενημέρωσε ότι η σύνδεση του Προαστιακού με το Λουτράκι μπορεί να γίνει αξιοποιώντας το υφιστάμενο δίκτυο, όπως έχει αποτυπωθεί σε τοπογραφικό από τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ. Απαιτείται μια μελέτη κανονικοποίησης, για να μετατραπεί η πάλαια σιδηροδρομική μετρική γραμμή (εύρος 1μ.) σε κανονική (εύρος 1,20μ.) με σύστημα ηλεκτροκίνησης. Το γεγονός αυτό μπορεί να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου από ευρωπαϊκά κονδύλια μέσω του προγράμματος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
Κλείνοντας, θα ήθελα να σημειώσω ότι τα έργα που δίνουν αναπτυξιακή πνοή σε περιοχές του Νομού μας θα πρέπει να στηρίζονται από όλους τους πολίτες και δεν είναι σίγουρα θεμιτό, στην προσπάθεια να δημιουργηθούν –λανθασμένες-εντυπώσεις, να υποσκάπτονται ενέργειες που έχουν ως αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον όλης της Κορινθίας.