4 Ιουν 2016

Αλλάζουν τα πάντα στο σχολείο! Κόβουν ώρες από τα Αρχαία - "Μαχαίρι" και στις εξετάσεις στο Γυμνάσιο


Πολλά θα είναι τα... δώρα του υπουργείου Παιδείας στους μαθητές γυμνασίου από τη νέα σχολική χρονιά, καθώς αναμένονται ριζικές αλλαγές.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε χθες, Παρασκευή, ο Νίκος Φίλης στους καθηγητές της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)....


 στο υπουργείο, από το Σεπτέμβριο οι μαθητές θα έχουν λιγότερες εξετάσεις, καθώς και λιγότερες ώρες διδασκαλίας.

Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε την πρόθεσή του να μειώσει τη διδακτέα-εξεταστέα ύλη, τονίζοντας πως θα πρέπει να περιοριστούν τα μαθήματα στις εξετάσεις, χωρίς να ξεκαθαρίσει ποια θα είναι, αλλά θεωρείται βέβαιο πως θα παραμείνουν τα Νέα Ελληνικά και τα Μαθηματικά.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα στα Γυμνάσια θα μειωθεί κατά τρεις ώρες εβδομαδιαίως (από 35 στις 32) και -όπως αναφέρει η εφημερίδα “Έθνος”- ο χρόνος διδασκαλίας θα περικοπεί κατά μία ώρα στα Αρχαία Ελληνικά, καθώς και στην Ερευνητική Εργασία (project), ενώ δεν έχει ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με τα Θρησκευτικά.

Επιπλέον, από τον Σεπτέμβριο, θα εφαρμοστεί πιλοτικά το σύστημα περιγραφικής αξιολόγησης παιδιών για τα "δευτερεύοντα" μαθήματα, στα οποία δεν θα διεξάγονται εξετάσεις, και αυτή η αξιολόγηση θα αφορά τη συμμετοχή στο μάθημα, την κατανόηση, την αναγνωστική ικανότητα κ.α. Αν τα αποτελέσματα είναι θετικά, πιθανότατα θα γενικευθεί την επόμενη χρονιά (2017-18) σε όλα τα μαθήματα.

Στις σκέψεις του υπουργείου είναι σταδιακά να καταργηθούν εντελώς οι προαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο, αλλά αυτό είναι κάτι που θα μελετηθεί, συνεπώς δεν θα εφαρμοστεί από τη νέα σχολική χρονιά.

Συνοπτικά, οι γενικές αλλαγές θα είναι οι εξής:
α) Χωρισμός του σχολικού έτους σε δύο τετράμηνα, αντί για τρία τρίμηνα, με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού χρόνου.
β) Αύξηση του χρόνου που θα διατίθεται για τη διδασκαλία (λήξη των μαθημάτων στο τέλος Μαΐου)
γ) Περιορισμός των μαθημάτων τα οποία θα εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου.
δ) Παιδαγωγικά ενδεδειγμένη και συμβατή με τις φυσικές αντοχές των μαθητών αυτής της ηλικίας ελάφρυνση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες.
ε) Εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης.