26 Σεπ 2013

Εκτακτη σύσκεψη στον Αρειο Πάγο για απειλή κατάλυσης του πολιτεύματος


Προκαταρκτική εξέταση για την ανάρτηση στον ιστότοπο της Κοινότητας Εφέδρων Ειδικών Δυνάμεων (Κ.Ε.Ε.Δ) διέταξε η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κυρία Ευτέρπη Γκουτζαμάνη με παραγγελία της στην προϊσταμένη της εισαγγελίας Πρωτοδικών κυρία Παναγιώτα Φάκου.
 
 
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε αργά το βράδυ της Τετάρτης στον Αρειο Πάγο, οι δύο εισαγγελείς αποφάσισαν να παρέμβουν για το περιεχόμενο της ανάρτησης.

Αντικείμενο της έρευνας θα είναι: ο συντάκτης του κειμένου, το εάν προσβάλλεται το κοινοβουλευτικό μας πολίτευμα και για τυχόν κινήσεις εφέδρων.

Στην ανάρτηση που έγινε στις 23/9/2013 και φέρεται ως «Διακήρυξη Κ.Ε.Ε.Δ της 28ης Σεπτεμβρίου 2013» ζητείται:

- Η «άμεση παραίτηση της Κυβέρνησης λόγω αδυναμίας να προσφέρει στον λαό τα προβλεπόμενα στο Σύνταγμα σε εργασία (άρθρο 22), υγεία, παιδεία, Δικαιοσύνη, ασφάλεια».

- Η «συγκρότηση Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας υπό την Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, από προσωπικότητες εγνωσμένης αξίας εκτός πολιτικής σκηνής και συμβούλους από την Ακαδημία Αθηνών» ενώ καλούν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας «όπως παραιτηθεί σε κατάλληλο χρόνο για την Διευκόλυνση των Εξελίξεων που Επιθυμεί ο Ελληνικός Λαός».

Οπως αναφέρουν «θεσμός - εγγυητής όλων των παραπάνω μπορεί να είναι οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας ως ισχυρός ανιδιοτελής φορέας έναντι οποιασδήποτε απειλής.

Σημειώνεται, ότι στις 28 Σεπτεμβρίου η ΚΕΕΔ έχει καλέσει σε συγκέντρωση στην πλατεία Συντάγματος (4.00 μ.μ.) με στόχο, όπως αναφέρει, «την αποκατάσταση της Εθνικής μας κυριαρχίας». Στη συγκέντρωση έχει δηλώσει συμμετοχή η Ανεξάρτητη Κίνηση Στρατιωτικών Α.ΚΙ.Σ., που, όπως αναφέρει η ΚΕΕΔ, «αντιλαμβάνονται περί τίνος πρόκειται, έχοντας σωστή κρίση και συντάσσονται μαζί μας για την αποκατάσταση της Εθνικής μας κυριαρχίας».


 

Ολόκληρη η ανάρτηση:

 
 ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ Κ.Ε.Ε.Δ. ΤΗΣ 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013

ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ ΜΑΣ ΣΚΟΠΟΣ Η ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ.

ΟΙ Έφεδροι των Ειδικών Δυνάμεων και ο Ελληνικός Λαός σε εφαρμογή του Άρθρου 120 του ΣΥντάγματος Απαιτούν:

1. ΑΜΕΣΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ της ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ λόγω Αδυναμίας να προσφέρει στον λαό τα προβλεπόμενα στο Σύνταγμα σε Εργασία (άρθρο 22), Υγεία, Παιδεία, Δικαιοσύνη, Ασφάλεια.

2. ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ υπό την Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, από προσωπικότητες εγνωσμένης Αξίας εκτός Πολιτικής Σκηνής και συμβούλους από την Ακαδημία Αθηνών.

3. ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΝΟΜΩΝ και ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ εντός Διμήνου, με την Απαγόρευση Συμμετοχής όλων των Πολιτικών που μετείχαν στις Κυβερνήσεις που ευθύνονται για την σημερινή οικονομική κατάσταση.

4. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ από Ανωτάτους Δικαστικούς και ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ για το ΠΩΣ και ΠΟΙΟΙ μας Οδήγησαν στην Καταστροφική Συμφωνία του Μνημονίου. Ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου με Πραγματική Ισχύ Επιβολής των Αποφάσεων του.

5. ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ από το Δημόσιο.

6. ΑΝΑΣΤΟΛΗ περαιτέρω ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ για Οικογενειακό Εισόδημα μέχρι 25.000€.

7. ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ και ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ μέχρι την Ολοκλήρωση Ελέγχου των Τραπεζών από Ορκωτούς Λογιστές και ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ.

8. ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ του ΕΠΑΧΘΟΥΣ ΧΡΕΟΥΣ.

9. ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΠΩΛΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ, συνέχιση Λειτουργίας Αμυντικών Βιομηχανιών.

10. ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΕΥΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ (Ιδιωτών/Επιχειρήσεων/Κράτους) μέχρι ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΣ του Ελληνικού Δημοσίου για τις Πολεμικές Επανορθώσεις και το Κατοχικό Δάνειο.

11. ΑΡΣΗ του ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΕΥΘΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ και ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΥΛΙΑΣ. Όλοι Ανεξαρτήτως «ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ» (άρθρο 4).

12. ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ όσων μετείχαν σε Οικονομικές Θέσεις του Δημοσίου, Άσκηση Διώξεων για Παράνομο Πλουτισμό και Απόδοση στο Κράτος.

13. ΕΛΕΓΧΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ - ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΔΕΙΩΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ και ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗ στο Ελληνικό Δημόσιο των Οφειλών τους.

14. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΧΘΡΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΤΙΚΟΤΗΤΑ σε ΑΙΓΑΙΟ, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΗΠΕΙΡΟ, ΘΡΑΚΗ και ΚΥΠΡΟ, με ταυτόχρονη καταστολή των διαφόρων Ομάδων που δουν στο εσωτερικό.

15. ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ με ανάλογη προώθηση στις Ευρωπαϊκές χώρες και στις χώρες Διακομιστές. ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ Άνω του 20% του Φορολογητέου Εισοδήματος Αυτών.


•  Ο Κ.Κ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΛΕΙΤΑΙ όπως ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ σε κατάλληλο χρόνο για την Διευκόλυνση των Εξελίξεων που Επιθυμεί ο Ελληνικός Λαός.


•  ΘΕΣΜΟΣ ΕΓΓΥΗΤΗΣ όλων των παραπάνω μπορεί να είναι ΟΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΩΣ ΙΣΧΥΡΟΣ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΗΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΝΑΝΤΙ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΑΠΕΙΛΗΣ.

•  ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΠΤΩΣΗ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ.


 

ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 120 παρ.4 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
(Μεταξύ ηθικο-πολιτικού δικαιώματος, πραγματικού γεγονότος και εκδήλωσης συνταγματικού πατριωτισμού)
ΑΝΤΩΝΗ ΜΑΝΙΤΑΚΗ

(ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ)

ΙΙ. Η ερμηνευτική σημασία της ρήτρας.
δ) Η προστασία του πολιτεύματος σκοπός και δικαιολογία της αντίστασης.

Ο όρος «Σύνταγμα» στο άρθρο 120 παρ.4 εκλαμβάνεται με την έννοια του «Πολιτεύματος». Είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση, όπου η έννοια Σύνταγμα ταυτίζεται με εκείνη του πολιτεύματος και πρέπει ερμηνευτικά να αποδίδεται ως πολίτευμα. Αλλά και ο όρος «τήρηση» του Συντάγματος στο ίδιο άρθρο χρειάζεται κι αυτός μια διορθωτική ερμηνεία και νοηματική αναγωγή στην έννοια «προστασία». Ως τήρηση νοείται εδώ η προστασία του Συντάγματος συνολικά και όχι η εγγύηση της μη παραβίασης συνταγματικών διατάξεων.

Το δικαίωμα αντίστασης δεν ενεργοποιείται στην προκειμένη περίπτωση όταν παραβιάζεται το Σύνταγμα από τα κρατικά όργανα ή όταν εκδίδονται αντισυνταγματικοί νόμοι, αλλά μόνον όταν καταλύεται το πολίτευμα. Προϋπόθεση επομένως εφαρμογής του άρθρου 120 παρ.4 είναι η «κατάλυση» και όχι η απλή «παραβίαση» του Συντάγματος. Αυτό επιβεβαιώνεται άλλωστε με τρόπο αναμφίβολο και από τη δεύτερη φράση του ίδιου άρθρου, που καθιερώνει δικαίωμα και καθήκον αντίστασης εναντίον οποιουδήποτε επιχειρήσει να καταλύσει το Σύνταγμα.

Ως κατάλυση του Συντάγματος θα πρέπει να εννοηθεί εδώ η έμμεση ή άμεση κατάλυση του πολιτεύματος που εκδηλώνεται με την προσβολή της μορφής του ή μιας από τις οργανωτικές βάσεις του και την αδυναμία εφαρμογής, μερικής ή ολικής, του Συντάγματος και λειτουργίας των εγγυήσεων τήρησής του. Η κατάλυση μπορεί να επέλθει βίαια, με πραξικόπημα, ή να συντελεστεί ακόμη και με σφετερισμό της λαϊκής κυριαρχίας από κρατικά ή υπερεθνικά όργανα, όπως είναι τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο «σφετερισμός με οποιονδήποτε τρόπο της λαϊκής κυριαρχίας», κατά την έννοια της παραγράφου 3 του άρθρου 120, συνιστά μιαν αυτοτελή περίπτωση κατάλυσης, η οποία συμπληρώνει και επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής του δικαιώματος και του καθήκοντος αντίστασης πέρα από την προϋπόθεση της «κατάλυσης με την βία» που προβλέπει αλυσιτελώς και αφελώς (είναι αλήθεια) η παρ.4.

Συνταγματικά νομιμοποιημένη είναι άρα και η αντίσταση που στρέφεται κατά των «σφετεριστών με οποιονδήποτε τρόπο της λαϊκής κυριαρχίας και των εξουσιών που απορρέουν από αυτή» (άρθρο 120 παρ.3 του Συντάγματος).



ΠΗΓΗ: tovima.gr