Εκατόν πενήντα τμήματα από πανεπιστήμια και ΤΕΙ σε διάστημα δύο περίπου χρόνων θα σβηστούν από τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, ως αποτέλεσμα καταργήσεων ή και συγχωνεύσεων που έχει θέσει ως προτεραιότητα το υπουργείο Παιδείας.
Τα περισσότερα «θύματα» του σχεδίου...
«Αθηνά» που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, δίχως να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, θα προέλθουν κατά κύριο λόγο από περιφερειακά πανεπιστήμια και ΤΕΙ τα οποία αναπτύχθηκαν κατά κύριο λόγο τη δεκαετία του 2000 με κοινοτική χρηματοδότηση αλλά δεν κατάφεραν να βρουν τον απαραίτητο βηματισμό τους, να εξασφαλίσουν μια θέση στις προτιμήσεις των υποψήφιων φοιτητών και σπουδαστών, ούτε να καθιερωθούν με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις τους στην κοινή συνείδηση. Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφερθεί ένα και μόνο στοιχείο: τη χρονική περίοδο 2000-2009 ιδρύθηκαν -πολλές φορές με συνοπτικές διαδικασίες και κυρίως με μη ακαδημαϊκά κριτήρια, τοπικές και μικροκομματικές σκοπιμότητες- 100 νέα τμήματα, πολλά από τα οποία αποτελούν υποψήφια «θύματα» στον βωμό του εξορθολογισμού των πραγμάτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Πάντως, το κλειδί για την αποκρυπτογράφηση της τελικής σύνθεσης του νέου ακαδημαϊκού χάρτη είναι η μαγική λέξη «επικαλύψεις» γνωστικών αντικειμένων, κάτι που αφορά ιδιαίτερα τα ΤΕΙ της Περιφέρειας, αλλά δίχως άλλο και τα πανεπιστήμια. Πανεπιστημιακοί που είναι σε θέση να γνωρίζουν τα δεδομένα αλλά και τα κριτήρια που θέτει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιμένουν ότι τα τμήματα -σε ΑΕΙ και ΤΕΙ- που παρουσιάζουν τον μεγαλύτερο βαθμό επισφάλειας είναι τα εξής: ∆ιοίκησης Επιχειρήσεων, Πληροφορικής, Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ιχθυοκαλλιεργειών, Θεολογίας, Υδατοκαλλιεργειών, Διοίκησης Συνεταιριστικών Οργανώσεων, Γεωτεχνολογίας, Ανθοκοµίας, Συστηµάτων Εφοδιασµού, Βιολογικών Καλλιεργειών, αλλά και τα Παιδαγωγικά Τμήματα (προσχολικής, δημοτικής κ.λπ.), τα Τμήματα Θεατρικών και Μουσικών Σπουδών, όπως και τα κατά τόπους Τμήματα Φιλολογίας.
Σχολές που απειλούνται με λουκέτο
ΑΕΙ
Στατιστικής και Αναλογιστικής Επιστήμης Αιγαίου
Γεωλογίας Πάτρας και Θεσσαλονίκης
Γεωγραφίας Αιγαίου
Χημείας Κρήτης
Οργάνωσης και Διαχείρισης Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων Αγρινίου
Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής στο Γεωπονικό Αθήνας
Μηχανικών Ορυκτών Πόρων στο Πολυτεχνείο Κρήτης
Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης στην Ξάνθη
Εφαρμοσμένων Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής στα Πανεπιστήμια Μακεδονίας και Πελοποννήσου
Πολιτιστικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων
Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού
Τμήματα Νοσηλευτικής σε Αθήνα και Σπάρτη
Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΤΕΙ
Τουριστικών Επιχειρήσεων
Στελεχών Συνεταιριστικών Οργανώσεων
Διαχείρισης Πληροφοριών
Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης
Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος
Ζωικής Παραγωγής
Φυτικής Παραγωγής
Ιχθυοκαλλιεργειών
Γεωργικών Μηχανημάτων Αρδεύσεων
Δασοπονίας
Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής
Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών
Ιατρικών Εργαστηρίων Λάρισας
σημ.ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ