«Σημαντικό πυλώνα για ευοίωνη πορεία προς το μέλλον» χαρακτήρισε το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ο Περιφερειάρχης κ. Πέτρος Τατούλης, κατά τη διάρκεια της εορταστικής εκδήλωσης που διοργάνωσε το Πανεπιστημιακό ίδρυμα...
τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012, προς τιμήν των Τριών Ιεραρχών, Ιωάννη του Χρυσοστόμου, Βασιλείου του Μέγα και Γρηγορίου του Ναζιανζηνού, υπογραμμίζοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τη σημασία και το ενδιαφέρον που επιδεικνύει η Περιφέρεια Πελοποννήσου για την ανάπτυξή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Ο Περιφερειάρχης εξέφρασε τη χαρά του για την άποψη του πρύτανη και των υπολοίπων φορέων για το γεγονός ότι η παιδεία αποτελεί προϋπόθεση προόδου, αλλά και εξόδου από την κρίση που αντιμετωπίζει στην παρούσα χρονική περίοδο η Ελλάδα. Τασσόμενος απέναντι στην, για δεκαετίες διατυπωμένη απλώς άποψη και όχι εφαρμοσμένη, ότι η αναβάθμιση της παιδείας αποτελεί προτεραιότητα, δήλωσε ότι η επένδυση στην παιδεία επιβάλλει τη στροφή του προϋπολογισμού της χώρας προς αυτή την κατεύθυνση. «Πρέπει τώρα να στρέψουμε την οικονομία προς την παιδεία αξιοποιώντας τα παραδείγματα της διεθνούς εμπειρίας που έχουμε στη διάθεσή μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Τατούλης αξιολογώντας το έργο και τη συμβολή των Τριών Ιεραρχών, χαρακτήρισε την παρουσία τους εξαιρετικά σημαντική σε μια περίοδο μετάβασης από τον παλιό κόσμο σε ένα καινούριο, περίοδο κατά την οποία η ελληνική παιδεία συνετέλεσε καθοριστικά στο να αποκαλυφθεί η αλήθεια του χριστιανισμού. «Ο Χάντεκ, σημαντική προσωπικότητα του Προτεσταντισμού, μίλησε για τον εξελληνισμό του χριστιανισμού. Ο Γεώργιος Φλορόφσκι, σημαντική θεολογική μορφή του αιώνα, μίλησε για τον εκχριστιανισμό του ελληνισμού. Ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης εξέφρασε το ιδεώδες της σύνδεσης και των δύο θεωριών» ανέφερε ο Περιφερειάρχης σχετικά με τη χρονική αυτή περίοδο.
Με την εμφάνιση των νεοπλατωνικών θεωριών η εικόνα της ελληνικής παιδείας βρέθηκε, σύμφωνα με τον κ. Τατούλη, σε συνθήκες δημιουργικής μετάβασης όπου οι φιλοσοφικές προσεγγίσεις έλυσαν σημαντικά προβλήματα. «Με τις τρείς βασικές αρχές – αλήθειες του Ηράκλειτου συνδέεται στενά το έργο των τριών Ιεραρχών. Πρώτον, ο μεγάλος αυτός φιλόσοφος διατύπωσε την άποψη ότι ο λόγος προσδιορίζει τις αρχές, αντίθετα με αυτά που υποστήριζαν οι Ίωνες φυσικοί φιλόσοφοι. Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος πάνω σε αυτή τη θεώρηση υποστήριξε, έξω από τις εβραϊκές προσεγγίσεις ότι ο Χριστός διαμορφώνει τη ζωή του κόσμου. Δεύτερον, η αντίληψη του Ηράκλειτου για το γίγνεσθαι, με την άποψη «τα πάντα ρει». Σύμφωνα με το Μέγα Βασίλειο μέσα στη ροή των γεγονότων ο λόγος χάνει την αντικειμενικότητά του και γίνεται υποκείμενο. Από την άποψη ότι από τη γένεση του κόσμου πατέρας των πάντων είναι ο πόλεμος, ο Μέγας Βασίλειος διατυπώνει την άποψη για το χριστιανισμό, ότι ο Θεός είναι ο δημιουργός της ειρήνης. Τρίτον, ο Ηράκλειτος ταυτίζει το λόγο με το πυρ και ο Γρηγόριος ο Νανζιαζηνός διατύπωσε πάνω σε αυτή την άποψη του για το Άγιο Πνεύμα και την Αγία Τριάδα».
Ο Περιφερειάρχης εκτίμησε ως σημαντικό πρόβλημα τον επαναπροσδιορισμό της Ελληνικής ταυτότητας, η κρίση της οποίας αποτελεί σημαντική παράμετρο της κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα και ως λαός και ως έθνος. «Πρέπει να αλλάξουμε τη συμμορφωτική επιταγή του συνθήματος πατρίς – θρησκεία – οικογένεια και να βρεθούμε σε ευθεία σχέση με τη μετάβαση της εποχής ανταποκρινόμενοι σε σύγχρονα δεδομένα και σε σύγχρονες ανάγκες».
«Ότι και αν κάνουμε πρέπει να είμαστε συνεπείς στους παγκόσμιους πολίτες που καλούμαστε να υπηρετήσουμε. Όλοι οι Έλληνες πρέπει να ενστερνιστούν την κληρονομιά των τριών Ιεραρχών με μεγαλύτερη συνέπεια για να αντιμετωπίσουμε την κρίση» δήλωσε τέλος ο κ. Τατούλης.