«Οι Ελληνες μιλούν για τους πολιτικούς τους σαν αυτοί να ενεργούν ενάντια στον ίδιο τους τον λαό», έγραφε προ ημερών στους «Times» η Βικτόρια Χίσλοπ. Η συγγραφέας του περίφημου «Νησιού», που πούλησε μόνο στην Ελλάδα 400.000 αντίτυπα και γνώρισε τεράστια επιτυχία και ως τηλεοπτικό...
σίριαλ στο Mega, επιμένει στην άποψή της μιλώντας στα «ΝΕΑ»:
«Οι άνθρωποι στη Βρετανία πιστεύουν ότι η πτώχευση της Ελλάδας είναι αναπόφευκτη. Και με τους νέους γύρους φόρων και περικοπών έχει γίνει φανερό ότι η χώρα δεν υποστηρίζει τους πολιτικούς της. Το αποτέλεσμα μοιάζει αναπόφευκτο, έτσι δεν είναι;».
Και για να μην αφήσει κανένα περιθώριο αμφιβολίας, συνεχίζει: «Βραχυπρόθεσμα κανείς δεν θα μπορούσε να είναι αισιόδοξος για την κατάσταση στην Ελλάδα. Μοιάζει να υπάρχει απίστευτο χάος. Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, δεν είμαι ιδιαίτερα απαισιόδοξη. Η Ελλάδα πέρασε πολλές περιόδους αναταραχής στον 20ό αιώνα και πάντα κατάφερε να περάσει στην άλλη πλευρά. Ποτέ δεν ήταν η γη της ειρήνης και της αφθονίας, οπότε αυτό που συμβαίνει τώρα μπορεί κανείς να το δει ως ένα ακόμη μεγάλο εμπόδιο (αν και θηριώδες αυτήν τη φορά).
Νομίζω ότι ο κόσμος στην Ελλάδα πρέπει πάντως να αλλάξει λίγο: να σταματήσει να κατηγορεί τους άλλους για τις δυστυχίες του. Επίσης, η Ελλάδα πρέπει να ψηφίζει κάποιους πολιτικούς και μετά να τους υποστηρίζει! Πώς αλλιώς μπορεί η χώρα να διοικηθεί αποτελεσματικά;».
Η Χίσλοπ με το άρθρο της στους «Τάιμς» δεν χαρίστηκε μεν στους Ελληνες, προσπάθησε ωστόσο να διορθώσει την εικόνα που δίνεται από παντού, ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα όπου οι άνθρωποι είτε απεργούν είτε πίνουν καφέδες και ρακή στα καφενεία, χωρίς να μπορούν να παράγουν τίποτα σωστά και ολοκληρωμένα. Και ξεκίνησε δίνοντας το παράδειγμα της προσωπικής της εμπειρίας από τα γυρίσματα του «Νησιού», όπου τα συνεργεία δούλευαν νυχθημερόν με συνολικό προϋπολογισμό ο οποίος ίσα που έφθανε το κόστος ενός επεισοδίου σε αμερικανικό σίριαλ, καταφέρνοντας ωστόσο να φτιάξουν μία σειρά διεθνών προδιαγραφών που πουλήθηκε σε πολλά ξένα κανάλια.
Δεν παρέλειψε να στιγματίσει τον τρόπο που οδηγούμε (στην Κρήτη, έγραψε, οι θάνατοι στους δρόμους είναι αναλογικά τουλάχιστον κατά 400% περισσότεροι από τη Βρετανία), να σημειώσει το πόσο αυτοκαταστροφικοί είμαστε πολλές φορές (έγραψε για τους οδηγούς ταξί που απεργούσαν στο πικ της τουριστικής περιόδου), να αναφέρει το πόσο πολλές ιστορίες διαφθοράς κυκλοφορούν («περισσότερες από τα ελαιόδεντρα της Κρήτης»). Για την Κρήτη, που είναι και η μεγάλη της αγάπη, έγραψε ότι δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον Κήπο της Εδέμ. Και γενικά για την Ελλάδα ότι είναι χώρα εκπληκτικής ομορφιάς, μόνο που συχνά οι Ελληνες δείχνουν να μην το έχουν προσέξει. Και καταλήγει με τις περιπέτειες των νέων που συχνά έχουν εξαιρετικά προσόντα, είναι πτυχιούχοι και πολύγλωσσοι, αλλά δεν έχουν δουλειά και φυσιολογικά αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό.
ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ. Η Βικτόρια Χίσλοπ, που ζει στο Κεντ με τον σύζυγο και τα δυο παιδιά της, αλλά έρχεται συνέχεια στην Ελλάδα - αγόρασε και σπίτι στην Κρήτη -, επανέρχεται στο γνώριμο ελληνικό της τοπίο, με το καινούργιο της βιβλίο που θα κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο να έχει ως επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη του 1917.
τα Νεα on line