25 Σεπ 2011

Από τη Γερμανία το πρώτο αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται οδηγό στο τιμόνι



Περιπλανιόταν… μόνο του στους δρόμους του Βερολίνου και κάλυψε συνολική απόσταση 80 χιλιομέτρων αποφεύγοντας επιδέξια τα άλλα αυτοκίνητα, αλλάζοντας λωρίδα για να πάει γρηγορότερα και σταματώντας έγκαιρα σε κάθε...
φανάρι.

Το Made In Germany, είναι το πρώτο αυτόνομο αυτοκίνητο που έχει άδεια να κυκλοφορεί «ελεύθερο» στους δρόμους του Βερολίνου και του Βραδεμβούργου, καθώς τα εξελιγμένα συστήματα που διαθέτει καθιστούν περιττή την ύπαρξη οδηγού.

Το αυτοκίνητο αυτό είναι ένα συμβατικό Passat, το οποίο όμως οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Freie στο Βερολίνο εξόπλισαν με τέτοια συστήματα, ώστε να μπορεί να κινείται μόνο του.
Πολλοί αισθητήρες στο σασί του παρέχουν πληροφορίες, για κάθε αυτοκίνητο και πεζό που διασχίζει τον δρόμο γύρω του. Διαθέτει ένα πολύ ακριβές σύστημα GPS και χάρτη της πόλης όπου βρίσκεται, ενώ τρεις σαρωτές λέιζερ στο μπροστινό τμήμα και άλλοι τόσοι πίσω, αντιλαμβάνονται οτιδήποτε κινείται σε ακτίνα 360 μοιρών.
Οι παλμοί των λέιζερ που εκπέμπονται στο αόρατο υπέρυθρο φάσμα, ανακλούν στα αντικείμενα που βρίσκονται περιμετρικά του αυτοκινήτου και αναλύονται αστραπιαία, ώστε το αυτοκίνητο να γνωρίζει την ακριβή απόσταση που το χωρίζει από αυτά.

Επίσης, υπάρχει στην οροφή του ένα ακόμη περιστρεφόμενο λέιζερ, που παρέχει επιπλέον πληροφορίες, ενώ στον καθρέφτη έχουν προσαρμοστεί δύο κάμερες για να αναγνωρίζουν τις διαχωριστικές λωρίδες και να παραμένει το όχημα σταθερό στην πορεία του.

Αντίστοιχες κάμερες χρησιμοποιούνται, για να αναγνωρίζουν τι χρώμα έχει το φανάρι. Ετσι το αυτοκίνητο μπορεί να αποφεύγει εμπόδια και να αυξομειώνει ταχύτητα. 
Καλού κακού πάντως, στη θέση του οδηγού κάθεται κι ένας άνθρωπος που απλώς κοιτά τις φωτεινές ενδείξεις.

ΠΗΓΗ: tanea.gr