11 Αυγ 2011

Επιστροφή δανεικών με αξιοπρέπεια


Είναι μια μεγάλη ευκαιρία, για να ανασάνει το καταναλωτικό κοινό, το προσχέδιο νόμου που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και αφορά στη λειτουργία των εισπρακτικών εταιρειών.

Εχει παραγίνει το κακό με αυτές τις εταιρείες που, σύμφωνα με τα πολιτικώς ορθά, ονομάζονται εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών (sic). Ποια...
ενημέρωση; Το πιστόλι στον κρόταφο των δανειοληπτών βάζουν και μόνο που δεν πατάνε τη σκανδάλη!

Οπου και να βρίσκεται ο οφειλέτης, βομβαρδίζεται με τηλεφωνήματα που εκβιάζουν την αποπληρωμή των οφειλών. Είτε στο σπίτι του, είτε στο χώρο εργασίας του, είτε στο κινητό του τηλέφωνο.
Κύριος οίδε πώς προστατεύεται η αξιοπρέπεια του οφειλέτη. Ο οποίος, αδυνατώντας σε πάρα πολλές περιπτώσεις να αντεπεξέλθει στις όποιες οφειλές του, είναι αναγκασμένος να υφίσταται την αγένεια, την προκλητικότητα, ακόμη και απειλές από τους υπαλλήλους των εισπρακτικών αυτών εταιρειών (χρησιμοποιούνται κυρίως από τράπεζες, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, πολυκαταστήματα κ.ά.).

Οι παρατηρήσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων προς το γενικό γραμματέα Καταναλωτή, επί του σχεδίου νόμου που ετοιμάζει η κυβέρνηση, οφείλουν να ληφθούν σοβαρά υπ' όψιν. Αφορούν κυρίως στα προσωπικά δεδομένα, που γίνονται βορά, ίσως και εκμετάλλευση, στην καθημερινή του ζωή, αλλά και στη διατήρηση της αξιοπρέπειάς του.

Διότι, ουδείς από τους οφειλέτες δίνει τον αριθμό τηλεφώνου της εργασίας του, όταν έχει συσκευή ατομική ή στο σπίτι του.
Ετσι:

* Η τηλεφωνική επικοινωνία του οφειλέτη επιτρέπεται μόνον όταν ο ίδιος έχει δηλώσει ως μοναδικό τηλεφωνικό αριθμό αυτόν του χώρου εργασίας του.

* Απαγορεύεται στις εταιρείες να διαβιβάζουν τα στοιχεία των οφειλετών σε τρίτους (π.χ. θυγατρικές των εταιρειών ενημέρωσης).

* Εάν ο οφειλέτης δηλώνει απροθυμία ή δυσχέρεια ανταπόκρισης, η εταιρεία οφείλει να μην αρχίσει ή να σταματήσει την ενημέρωση.

* Τα ηλεκτρονικά αρχεία της εταιρείας για τις τηλεφωνικές επαφές της με τον οφειλέτη, πρέπει να καταστρέφονται έξι μήνες μετά την τελευταία επικοινωνία.

Γενικά, οι παρατηρήσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, χωρίς να αποκλείουν την ύπαρξη των εισπρακτικών εταιρειών, σκοπεύουν να βάλουν φραγμό στην ασυδοσία των δανειστών και ταυτόχρονα να προστατεύσουν τον πολίτη από αθέμιτες νομικές παρενέργειες.

Στο πλαίσιο αυτό, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή θα μπορεί να ασκεί αυτεπαγγέλτως ελέγχους για την παραβίαση των κανόνων (και να μην περιμένει κάποιον οφειλέτη να κάνει σχετική καταγγελία).

ΑΦΟΥ δανειστήκαμε, οφείλουμε να τα επιστρέψουμε· με ανθρώπινο τρόπο, με αξιοπρέπεια. 

ΠΗΓΗ: enet.gr