12 Ιουλ 2021

Αλλαγές Κεραμέως στο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση μετά τις αντιδράσεις


Τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο για την Παιδεία αναγκάστηκε να δρομολογήσει η υπουργός κα Νίκη Κεραμέως μετά από την υιοθέτηση ιδεών και της συμπερίληψης προτάσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας και των φορέων. Ο δε Τομέαρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Φίλης ζήτησε μάλιστα από την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας «Να πάρουν όλο τον νόμο πίσω».

Συνεπώς, η κ. Κεραμέως υποχρεώθηκε να πάρει πίσω ορισμένες από τις ρυθμίσεις του νέου νομοσχεδίου μετά τις αντιδράσεις. Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας, τονίζει: «Με αμείωτους ρυθμούς εξακολουθεί να προχωρά η διαβούλευση και οι συζητήσεις με αρμόδιους φορείς επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την «Αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.

»Στο πλαίσιο της επεξεργασίας του σχεδίου νόμου, συνεχίζεται ο διάλογος με τις κοινοβουλευτικές ομάδες της αντιπολίτευσης. Η ηγεσία του Υπουργείου συναντήθηκε με εκπροσώπους του ΚΙΝΑΛ και του ΜέΡΑ25, ενώ συνομίλησε και με εκπροσώπους της Ελληνικής Λύσης, σε μία ιδιαίτερα γόνιμη και εποικοδομητική διαδικασία ανταλλαγής απόψεων.

»ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ δεν θέλησαν να προσέλθουν στο διάλογο, παρά την πρόσκληση που τους απηύθυνε η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις τους αρχικά προ της διαβούλευσης και προ της κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή. Ενδεικτικά, τις θέσεις των στελεχών εκπαίδευσης θα διεκδικούν εκπαιδευτικοί του δημοσίου τομέα και η κατανομή των μαθητών στα τμήματα θα γίνεται αλφαβητικά».

Όλη η δήλωση τομεάρχη Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ  σε δήλωσή του τονίζει: «Η γενικευμένη κατακραυγή για δυο από τις δεκάδες αρνητικές ρυθμίσεις του νέου νομοσχεδίου Κεραμέως, έφερε τα πρώτα αποτελέσματα πριν καν αυτό κατατεθεί στη Βουλή: η υπουργός αποσύρει την απολύτως αντιπαιδαγωγική διάταξη με την οποία καταργούσε την αρχή της αλφαβητικής κατάταξης των μαθητών στα τμήματα και την υποκαθιστούσε με κριτήρια που διαχώριζαν τους μαθητές ανάλογα με το μαθησιακό τους επίπεδο, την καταγωγή τους κλπ., γκρεμίζοντας ένα πυλώνα των δημοκρατικών εκπαιδευτικών συστημάτων».

Προσθέτει: «Παίρνει πίσω επίσης την πρωτοφανή δυνατότητα που έδινε σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, να καταλαμβάνουν διευθυντικές στη δημόσια εκπαίδευση! Το ερώτημα είναι, με ποιο αιτιολογικό συμπεριέλαβαν στο νομοσχέδιο αυτές τις κραυγαλέες διατάξεις και με ποιο τις αποσύρουν μέσα σε ημέρες και ώρες; Τόσο πολύ αστόχησαν, όταν το κατάρτιζαν «επιτελικά», ως συνήθως;»

«Είναι χαρακτηριστικό ότι το νομοσχέδιο αυτό, που ανατρέπει τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, έχει προκαλέσει αντιδράσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών, αλλά το υπουργείο το προωθεί, αγνοώντας μάλιστα τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας που επιβάλλουν ακόμα περισσότερο κλίμα συνεργασίας -όχι αντιπαράθεσης!- στα σχολεία. Ο αγώνας σήμερα για να πάρουν πίσω όλες τις αρνητικές διατάξεις του νέου νόμου τους και για την ανατροπή αύριο της εκτεταμένης αντιμεταρρύθμισης Κεραμέως – Μητσοτάκη παραμένει προτεραιότητα, στη Βουλή και στους δρόμους», σημειώνει.

«Τέλος, θυμίζω, ότι το υπουργείο καθυστερεί αδικαιολόγητα, να δώσει στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των Πανελληνίων, απ’ όπου θα προκύψουν οι βάσεις εισαγωγής ανά πεδίο και τμήμα και θα φανεί ότι με το νέο σύστημα θα κοπούν χιλιάδες νέα παιδιά από τα πανεπιστήμια», καταλήγει.