9 Μαΐ 2017

Ολοήμερο σχολείο και ριζικές αλλαγές στην Παιδεία


Να υπάρξει άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων στο χώρο της Παιδείας, που είναι μια σημαντική προτεραιότητα για την κυβέρνηση και τον τόπο, καθώς όλοι ανεξαιρέτως πρέπει να έχουν πρόσβαση σε μια σύγχρονη και ποιοτική δημόσια Παιδεία, τόνισε ο πρωθυπουργός κατά την παρουσία του στο υπουργείο Παιδείας.


 Όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο επεκτείνεται το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, σε κάθε απομακρυσμένο χωριό, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Τόνισε ακόμη, πως εντάσσονται 800 σχολικές μονάδες με πάνω από 10.000 μαθητές. Επίσης, μειώνεται σταδιακά ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ώστε σε δύο χρόνια να μην υπερβαίνουν τους 22. Βασικός πυλώνας των μεταρρυθμίσεων στην παιδεία είναι η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και η υλοποίηση αυτού του στόχου εντός της επόμενης τριετίας. Ακόμη ανακοίνωσε, ότι και φέτος τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν κανονικά τα σχολεία με όλα τα βιβλία και επάρκεια διδακτικού προσωπικού.

«Θέλουμε να αλλάξουμε τη νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας. Η πραγματική μαθησιακή διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο των φροντιστηρίων», τόνισε ο πρωθυπουργός. Σε αυτό ακριβώς στοχεύουν όλες οι αλλαγές στις οποίες θα προχωρήσει η κυβέρνηση, είπε ο Αλέξης Τσίπρας, προσθέτοντας πως στο κέντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η μάθηση και όχι η εξέταση.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει την αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, ώστε να οδηγηθούμε στην κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας, οι μαθητές θα έχουν λιγότερα μαθήματα, περισσότερες ώρες και το εθνικό απολυτήριο είναι αυτό που θα ορίζει την κατανομή των εισακτέων στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο πρωθυπουργός παρουσίασε το συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας σε ορίζοντα τριετίας, οι βασικοί άξονες του οποίου είναι:

   * Η περαιτέρω ενίσχυση του δημόσιου σχολείου
   * Η αναβάθμιση του Λυκείου
   * Η ομαλοποίηση της δοκιμασίας των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από την ενίσχυση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου.

«Συζητήσαμε με τον πρωθυπουργό αναλυτικότατα τον προγραμματισμό στο πλαίσιο του τριετούς σχεδίου που έχουμε, με τις πολλές λεπτομέρειές του και τις στρατηγικές του επιλογές», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου κατά την έναρξη της συνέντευξης Τύπου και πρόσθεσε:

«Έχω την αίσθηση, ότι καταφέραμε κι απαντήσαμε σε όλες τις απορίες του Πρωθυπουργού, και τις γενικές και τις ειδικότερες και τις ακόμη πιο ειδικές, είμαστε το πρώτο Υπουργείο και μας τιμά αυτό, που επισκέπτεται ο Πρωθυπουργός μετά τις ανακοινώσεις στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο, όπου η έμφαση ήταν πια στην ανασυγκρότηση και την επόμενη μέρα μετά την αξιολόγηση».