Η Νάταλι Πόρτµαν κέρδισε το Οσκαρ επειδή η κοινή γνώµη πείστηκε ότι είναι τόσο ικανή ηθοποιός, ώστε κατάφερε να γίνει µέσα σε ενάµιση χρόνο και καλή µπαλαρίνα. Οµως µόνο το 5% των πλάνων του χορού είναι δικά της. Τα υπόλοιπα χορευτικά πλάνα στην πολυβραβευµένη ταινία «Μαύρος Κύκνος» του... Ντάρεν Αρονόφσκι «είναι δικά µου», δηλώνει η σολίστ του Αµέρικαν Μπαλέ Θίατερ Σάρα Λέιν.
Η οποία επειδή δεν έλαβε κάποια αναγνώριση από την ηθοποιό στη διάρκεια του ευχαριστήριου λόγου της στην απονοµή των Οσκαρ, προσπάθησε να πάρει µόνη της λίγη δόξα µέσα στις σελίδες των εντύπων του Χόλιγουντ.
Η παραγκωνισµένη µπαλαρίνα κάνει αποκαλύψεις. Παρ’ όλο που δεν είχε βλέψεις για δηµοσιότητα, όπως λέει στο «Entertainment Weekly», πειράχτηκε από τη συνέντευξη του χορογράφου της ταινίας (και συντρόφου τώρα πια της Νάταλι Πόρτµαν) Μπενζαµέν Μιλπιέ στους «Los Angeles Times». Κατά τη Σάρα Λέιν, ο Μιλπιέ εσκεµµένα υποτιµά τη συµµετοχή της στις σκηνές που ντουµπλάρισε, για να φανεί η πρωταγωνίστρια του «Μαύρου Κύκνου» ως δεινή χορεύτρια.
«Η µπαλαρίνα του Αµέρικαν Μπαλέ Θίατερ έκανε τις σκηνές χορού που φαίνονται τα πόδια, κάποιες κινήσεις φουετέκι ένα διαγώνιο άλµα στο στούντιο. Ειλικρινά το 85 % της ταινίας είναι της Νάταλι», είναι τα λόγια του Μιλπιέ που πλήγωσαν τη Σάρα Λέιν.
Και κατά τη δική της εκδοχή «οι σκηνές όπου φαίνονται το πρόσωπο και τα χέρια της Νάταλι είναι πραγµατικές. Οµως σε αυτές ειδικά δεν φαίνεται ο πραγµατικός χορός». Η σολίστ από το 2007 στο Αµέρικαν Μπαλέ Θίατερ παραδέχεται, ότι οι παραγωγοί της ταινίας ουδέποτε είχαν υποσχεθεί κάποιον ιδιαίτερο τίτλο στη συµµετοχή της για έξι εβδοµάδεςστα γυρίσµατα του «Μαύρου Κύκνου». Μάλιστα ο παραγωγός Αρι Χέντελ της είχε επιστήσει την προσοχή να µη µιλήσει για τη δουλειά της στην ταινία σε κανέναν δηµοσιογράφο.
«Ηθελαν να δηµιουργήσουν στον κόσµο την ιδέα, ότι η Νάταλι ήταν τόσο ευφυής και προικισµένη στον χορό, που αληθινά χρειάστηκε να δουλέψει σκληρά ενάµιση χρόνο εξαιτίας των Οσκαρ», λέει η Σάρα Λέιν. «Είναι υποτιµητικό για τον χορό, όχι µόνο για µένα. Κάνω χορό 22 χρόνια. Είναι όµως δυνατό να γίνεις πιανίστας για κοντσέρτα σε τόσο σύντοµο διάστηµα, ακόµη κι αν είσαι κινηµατογραφικό αστέρι;».
Η Νάταλι Πόρτµαν δεν απέκρυψε στις συνεντεύξεις της ότι χρησιµοποίησαν ντουµπλέζ για τις σηµαντικές σκηνές. Οµως δεν αναφέρθηκε ποτέ στο όνοµα της Λέιν ή στο πόσο σηµαντική ήταν η συµµετοχή της.
Η αδικηµένη χορεύτρια ισχυρίζεται, πως δεν παρακινείται από ζήλεια προς την Πόρτµαν, όταν λέει πως δεν µπορούσε να χορέψει πάνω στις πουέντ και ότι δεν µπορούσε να κουνήσει το σώµα της γιατί ήταν πολύ άκαµπτη.
«Η αλήθεια είναι ότι δούλεψε πολύ για να χάσει βάρος, για να προσεγγίσει µε τη µέθοδο της ψυχοσύνθεσης των χορευτριών και να βγάλει αληθινά την αίσθηση της µπαλαρίνας. Η Νάταλι είναι σίγουρα σπουδαία ηθοποιός και δεν στρέφεται προσωπικά εναντίον µου αυτή η παράλειψη. Ξέρω ότι πρόκειται για κίνηση πολιτικής. Είναι όµως κρίµα που δεν αναφέροµαι πουθενά».
ΠΗΓΗ: τα νεα on-line