28 Μαρ 2011

Κώστας Κόλλιας: «Η απουσία εκπροσώπου της Κορινθίας στο Δ.Σ. της Διώρυγας δεν υπηρετεί τα συμφέροντα του Νομού»


Με αφορμή τον διορισμό νέου Προέδρου και Διοικητικού Συμβουλίου στην Α.Ε.ΔΙ.Κ. από τον Υπουργό Οικονομικών, ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ο κύριος Παπακωνσταντίνου, επιδεικνύοντας απόλυτη περιφρόνηση προς τους εκπροσώπους.. και τους φορείς του Νομού Κορινθίας, διόρισε στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας που διαχειρίζεται τη διώρυγα τους εκλεκτούς του, χωρίς ανάμεσά τους να υπάρχει ούτε ένας Κορίνθιος. Δεν υπονοώ τίποτα για την ικανότητα και την καταλληλότητα της νέας Διοίκησης, θέλω όμως να τονίσω ότι, σε ένα τόσο νευραλγικό πόστο για την οικονομία της Κορίνθου, μου είναι ακατανόητη η απουσία εκπροσώπου του Νομού.
Ανεξάρτητα από τα πρόσωπα, η Κορινθία έχει ένα και μοναδικό αίτημα: τη διαφύλαξη και την αξιοποίηση αυτού του κεφαλαίου προς όφελος του Νομού, όσο και της χώρας. Διότι, δυστυχώς, την περασμένη δεκαετία, η Διώρυγα υπολειτουργούσε. Η απόφαση της Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ το 2001 ένα παραχωρήσει την εκμετάλλευσή της σε ιδιωτική εταιρεία, εξελίχθηκε σε παταγώδη αποτυχία. Οι όροι της σύμβασης αθετήθηκαν, καμία επένδυση δεν υλοποιήθηκε, η περιουσία της Διώρυγας παρέμεινε ανεκμετάλλευτη. Το αποτέλεσμα ήταν να καταγγελθεί η σύμβαση, το χειρότερο όμως είναι ότι η Διώρυγα παραδόθηκε σε άθλια κατάσταση και με συνεχιζόμενα προβλήματα. Είχαμε προβλήματα με τη Γέφυρα των Ισθμίων, πριν από λίγες μέρες είχαμε κατολισθήσεις, με αποτέλεσμα ο Ισθμός να κλείσει.
Πέρα από τα ζητήματα ασφάλειας που εγείρονται, δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στην εμπορική και τουριστική ναυσιπλοΐα, τα οποία επηρεάζουν όχι μόνο την Κορινθία, αλλά ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα. Για το νομό μας όμως, η Διώρυγα είναι ένα ανεκτίμητο κεφάλαιο, το οποίο δεν έχουμε την πολυτέλεια να αφήνουμε ανεκμετάλλευτο. Σήμερα, ο Ισθμός μπορεί και πρέπει να παίξει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της Κορινθίας. Η ομαλή λειτουργία του είναι συνυφασμένη με την ανάπτυξη του τουριστικού χαρακτήρα του λιμένα της Κορίνθου, με την επισκεψιμότητα και, εντέλει, με την οικονομική άνθηση του Νομού μας. Ας μην ξεχνάμε ότι τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη που είναι νηολογημένα στα Ίσθμια, στην Κόρινθο και στο Λουτράκι υπάγονται σε ειδική, εκπτωτική τιμολογιακή κατηγορία και αυτό είναι ένα προνόμιο που πρέπει να διασφαλίσουν τα λιμάνια μας, προκειμένου να προσελκύσουν σταθερή πελατεία. Εκτός αυτού, η απρόσκοπτη λειτουργία των δύο γεφυρών Ποσειδωνίας και Ισθμίων επηρεάζει σημαντική την οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου μας, καθώς μέσω αυτών μετακινούνται κάτοικοι, επισκέπτες και εμπορεύματα.
Για όλα αυτά, θεωρώ επιβεβλημένη την ύπαρξη εκπροσώπου του Νομού στο Διοικητικό Συμβούλιο της Α.Ε.ΔΙ.Κ. Θεωρώ αποτυχία των τοπικών βουλευτών της συμπολίτευσης, το ότι δεν κατόρθωσαν να επηρεάσουν την απόφαση του Υπουργού της Κυβέρνησής τους, ώστε να εκπροσωπηθούν τα συμφέροντα του Νομού. Η Κορινθία δεν μπορεί να ελπίζει μόνο στην ευαισθητοποίηση της νέας Διοίκησης απέναντι στα αιτήματά της. Σε κάθε περίπτωση, και σε ό,τι αφορά γενικά τη λειτουργία της Διώρυγας, η αδράνεια και η αδιαφορία που επέδειξε η προηγούμενη εταιρεία δεν θα γίνουν πλέον ανεκτές από την κοινωνία της Κορινθίας. Ο λόγος που σήμερα η Διώρυγα παρουσιάζει μια ολοένα επιδεινούμενη κατάσταση, είναι το γεγονός ότι εδώ και 120 χρόνια δεν έχει γίνει μία σοβαρή, συστηματική συντήρηση. Έχει υποβαθμιστεί, διότι κανένα περιουσιακό στοιχείο της δεν έχει αξιοποιηθεί, καμία επένδυση δεν έχει υλοποιηθεί. Η Κορινθία θα παρακολουθεί στενά τη νέα διοίκηση για δείγματα γραφής. Επαγρυπνούμε για να περιφρουρήσουμε αυτό το μέγιστο κεφάλαιο και για να αποκαταστήσουμε τη Διώρυγα σε ένα στρατηγικό ρόλο αντάξιο της θέσης και της ιστορίας της.»