20 Νοε 2010
"Νεο Βατοπέδι στην Κορινθία" Μέγα σκάνδαλο ερευνά το ΣΔΟΕ -Εμπλέκονται εφοριακοί ,συμβολαιογράφοι και δικηγόροι
Μέγαλο θέμα άνοιξε σήμερα με πρωτοσέλιδο της , η εφημερίδα "Ο κόσμος του Επενδυτή" ,το οποίο αναμένεται να ταρακουνίσει συθέμελα την Κορινθία και ταυτοχρόνως ,σύμφωνα με το δημοσίευμα ,να λάβει πανελλήνιες διαστάσεις, σε σχέση με την πάταξη της διαφθοράς.
Η Εφημερίδα αναφέρεται σε μέγα σκάνδαλο που εδώ και ενάμισι μήνα ερευνά το ΣΔΟΕ ,που αφορά υπερτιμολογήσεις εκτάσεων που απαλλοτριώθηκαν για την κατασκευή της γραμμής του προαστιακού στην Κόρινθο .Στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ μια ολόκληρη αλυσίδα εμπλεκομένων στην λήψη των σχετικών αποφάσεων ,όπως η αρμόδια υπηρεσία αξιολόγησης της ΔΟΥ Κορίνθου ,ο επικεφαλής της ΔΟΥ στην συγκεκριμένη περίοδο ,οι δικηγόροι που συνέταξαν τα συγκεκριμένα συμβόλαια και βεβαίως οι συμβολαιογράφοι. Με την ολοκλήρωση της έρευνας ,θεωρείται βέβαιο πως θα επιληφθεί ο εισαγγελέας ,καθώς αρμόδια στελέχη του υπουργείου οικονομικών εκτιμούν ,σύμφωνα με το δημοσίευμα ,πως θα στοιχειοθετηθούν και θα προσωποποιηθούν σοβαρότατες κατηγορίες για διακεκριμένες απάτες ,απιστία κατά του δημοσίου κτλ.
Πιο συγκεκριμένα , στην έρευνα φέρεται να έχει διαπιστωθεί προσδιορισμός της αξίας των ακινήτων, μέχρι και 10 φορές υψηλότερα της αντικειμενικής αξίας .Δεδομένου πως η αξία των ακινήτων έχει κατώτατο όριο την αντικειμενική αξία ,αλλά δεν έχει ανώτατο πλαφόν,φαίνεται απο την έρευνα πως έγινε χρήση αυτού του "παραθύρου"στο πρακτικό αξιολόγησης ,το οποίο κατατέθηκε προς τελική έγκριση στον επικεφαλής της ΔΟΥ.Το δημοσίευμα σημειώνει πως δεν υπάρχει κανένας τρόπος να υποστηριχθεί η εμπορική αξία αυτών των εκτάσεων ,αφού είναι 10πλάσια της αντικειμενικής.
Φαίνεται, όμως ,πως το θέμα των υπερτιμημένων απαλλοτριώσεων έχει απλώσει τα πλοκάμια του στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ.Χαρακτηριστικό παράδειγμα ,το έργο της ανακατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο -Ροδοδάφνη .Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με αρχικό προυπολογισμό 480 εκατ ευρώ κι έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2012.Η αρχική δαπάνη μέχρι σήμερα έχει εκτιναχθεί στα 900 εκατ. ευρω ,με αποτέλεσμα να έχει προβλήματα χρηματοδότησης και ολοκλήρωσης.Σημαντικός λόγος εκτίναξης της δαπάνης του έργου ,οι απαλλοτριώσεις κατά 260 ευρώ !Μ εαφορμή την υπόθεση της Κορίνθου ,στο μικροσοπιο των ελεγκτικών μηχανισμών μπαίνουν και άλλα μεγάλα έργα ..Το ερώτημα πάντως υφίσται :Εκείνο το υπουργείο Υποδομών ,Μεταφορών και Δικτύων δεν μπορεσε να υποπτευθεί κάτι και να ερευνήσει αυτά τα τρελλά κόστη των απαλλοτριώσεων;