4 Οκτ 2016

Κέρδισε την έφεση η Σαράποβα!


Την μείωση της ποινής της από δύο χρόνια σε δεκαπέντε μήνες πέτυχε η Μαρία Σαράποβα, μετά την εκδίκαση της έφεσης που είχε καταθέσει κατά της πρωτόδικης απόφασης της ITF, μετά την γνωστή ιστορία doping του περασμένου Ιανουαρίου.
 
Το CAS δικαίωσε την Μαρία Σαράποβα στην έφεσή της μετά την υπόθεση με την ουσία meldonium, η οποία της είχε στοιχίσει, πρωτόδικα, την απουσία της από αγωνιστικές υποχρεώσεις για δύο χρόνια.

Η ποινή της μετά την εκδίκαση της έφεσης μειώθηκε σε δεκαπέντε μήνες, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορεί να αγωνιστεί και πάλι από τις 26 Απριλίου του 2017.

Αυτό φέρνει τεράστια ικανοποίηση στο στρατόπεδο της Ρωσίδας, η οποία εδώ και μήνες παλεύει να δικαιωθεί, όπως θεωρεί η ίδια, για την "βαριά" τιμωρία που της επιβλήθηκε τον περασμένο Ιούνιο.

Η υπερασπιστική γραμμή του νομικού επιτελείου της Ρωσίδας βασίστηκε στο γεγονός, ότι άλλοι αθλητές εμπλεκόμενοι με την συγκεκριμένη ουσία δεν έχουν καν τιμωρηθεί.

Επίσης, ισχυρίζονται, ότι δεν υπήρξε επαρκής προειδοποίηση πριν από τον Ιανουάριο του 2016, ότι το meldonium μπήκε στην απαγορευμένη λίστα ουσιών.

Ωστόσο, οι επικριτές της Σαράποβα αναφέρουν, ότι ενημερώθηκε πέντε φορές για την συγκεκριμένη εξέλιξη...

Όλα αυτά γίνονται εν μέσω debate, σχετικά με το ιατρικής φύσης ζήτημα του πότε το meldonium αποβάλλεται από τον οργανισμό, ώστε κάποιος να θεωρείται ή όχι ντοπέ, αν το έχει λάβει.

Να θυμίσουμε, ότι το CAS είχε μειώσει το 2013 και την ποινή του Μάριν Τσίλιτς για αντίστοιχο θέμα από εννιά σε τέσσερις μήνες.

Σύμφωνα με το ανώτατο διαιτητικό δικαστήριο για θέματα που άπτονται του αθλητισμού, η Σαράποβα δεν είχε ενημερωθεί επαρκώς για την συμπερίληψη του meldonium στην απαγορευμένη λίστα ουσιών, μιας ουσίας που έπαιρνε κανονικότατα για πάνω από δέκα χρόνια, χωρίς καμιά συνέπεια σε θέμα ντοπαρίσματος.

Τονίζει, ότι δεν έθεσε ποτέ θέμα αναίρεσης όλης της ποινής αλλά του βαθμού της τιμωρίας για την Ρωσίδα, που έπεσε από δύο χρόνια σε δεκαπέντε μήνες, επιρρίπτοντας και τις υποχρεωτικές ευθύνες στην Ρωσική πλευρά για την υπόθεση.

Η πλευρά της Ρωσίδας, λίγο μετά την δημοσιοποίηση της απόφασης, εξέδωσε ανακοίνωση, η οποία κινήθηκε σε αιχμηρά πλαίσια, αν και κατέληξε σε τόνο ικανοποίησης.

"Έχω πάρει, εξαρχής, όλο το βάρος της ευθύνης που μου αναλογεί, με όλα τα ελαφρυντικά που έχω. Δυστυχώς, με λύπη διαπιστώνω, ότι η ομοσπονδία μας (ΙΤF) έχει πολύ χειρότερα αντανακλαστικά από άλλες, στο θέμα της ενημέρωσης για παράνομες ουσίες που παίρνει χιλιάδες κόσμος. Εύχομαι σε κανέναν να μην πάθει, όσα πέρασα εγώ" ανέφερε με νόημα.

Στο τέλος, μένει η ικανοποίηση της συμμετοχής της στην αγωνιστική δράση από τον ερχόμενο Απρίλιο.

"Έχω περάσει από την χειρότερη φάση της καριέρας μου στην πιο χαρούμενη, γνωρίζοντας ότι ξαναπιάνω ρακέτα σε οκτώ μήνες. Νιώθω σαν να μου δίνουν πίσω, κάτι που μου έκλεψαν. Το τένις είναι το πάθος μου και μου έλειψε. Μετρώ τις μέρες μια-μια για να γυρίσω".


Κώστας Αϊτάκης