11 Φεβ 2016

Μαθητές μιας τάξης έμαθαν νοηματική, για να μιλούν στον κωφό συμμαθητή τους!


Ο Zedj ζει στη Βοσνία, στο Σεράγεβο συγκεκριμένα, και είναι μόλις 6 ετών. Τον περασμένο Σεπτέμβριο ήρθε η ώρα να φοιτήσει στο Δημοτικό και η μητέρα του από το καλοκαίρι φρόντισε να ρωτήσει, εάν ο κωφός γιος της μπορούσε να παρακολουθήσει στο σχολείο. 
Αξίζει να σημειωθεί, πως στη Βοσνία τα παιδιά με...


ειδικές ανάγκες μπορούν να γραφτούν σε κανονικό σχολείο και να έχουν μαζί τους βοηθούς, που θα τους διευκολύνουν στη μάθηση αλλά και στην κατανόηση.


Η δασκάλα Sanela Ljumanovic απάντησε καταφατικά και έτσι ο μικρός πήγε στο σχολείο. Από την αρχή όμως φάνηκαν οι δυσκολίες παρά την καλή θέληση όλων. Το παιδί καθόταν μόνο του και δεν μπορούσε να επικοινωνήσει με κανέναν. Τη νοηματική γλώσσα δεν την γνώριζε ούτε η δασκάλα, ούτε τα παιδιά ούτε καν ο μικρός. Η δασκάλα προσπάθησε να βρει τρόπους και κόλπα επικοινωνίας αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό.


Τότε τα παιδιά αποφάσισαν να δράσουν και ζήτησαν από τον διευθυντή να μάθουν τη νοηματική. Μέσα σε τρεις μήνες έγιναν όλοι ξεφτέρια μαζί και ο Zedj, και πλέον όλοι επικοινωνούν άριστα. Ο μικρός έγινε πλέον ένα κοινωνικό παιδί, που δεν βλέπει την ώρα να πάει στο σχολείο, ενώ, όπως λέει η μητέρα του, πριν δεν έδειχνε κανένα ενδιαφέρον να μάθει τη νοηματική, παρόλες τις προσπάθειες που εκείνη είχε κάνει…




ΠΗΓΗ: perierga.gr