12 Νοε 2013

Ολοκληρώθηκε η επιστροφή Μετοχικού Κεφαλαίου της Διώρυγας Κορίνθου στο Ελληνικό δημόσιο


Ολοκληρώθηκε σήμερα 11/11/2013 η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ποσού 201.000 ευρώ (διακόσιες μία χιλιάδες ευρώ) μέσω μείωσης του Μετοχικού Κεφαλαίου της Α.Ε.ΔΙ.Κ.
Η επιστροφή των 201.000 ευρώ στο Υπουργείο Οικονομικών...

 
 έρχεται να συμβάλλει στην ενίσχυση των εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την χώρα μας και είναι αποτέλεσμα του νοικοκυρέματος των οικονομικών της εταιρείας η οποία φαίνεται να κλείνει το 2013 με κέρδη μεγαλύτερα των 850.000 ευρώ.
Επισημαίνεται ότι το παραπάνω μέγεθος λειτουργικής κερδοφορίας είναι το μεγαλύτερο από το 1980 έως σήμερα.
Η οικονομική εξυγίανση της εταιρείας εκπονήθηκε και υλοποιήθηκε από την Διοίκηση που διορίσθηκε τον Μάρτιο του 2011.


Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2009 τελευταίο έτος λειτουργίας της ιδιωτικής εταιρείας ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ Α.Ε η ζημία ανήλθε στις 900.000 ευρώ περίπου, το 2010 έτος πρώτης λειτουργίας από το Ελληνικό Δημόσιο η λειτουργική ζημία ανήλθε στο ποσό των 3.450.000, το 2011 η ζημία περιορίστηκε στις 700.000 ευρώ, το 2012 τα κέρδη ανήλθαν στις 200.000 ευρώ ενώ η πρόβλεψη εκτέλεσης του προϋπολογισμού για το 2013 δείχνει ότι τα κέρδη θα ανέλθουν στις 850.000 ευρώ.


Δι/κό Ετος
Λειτουρ. Έσοδα
Κόστος Μισθοδ.
Αριθ.
Εργαζ.
(31.12)
Λειτουργικές Δαπάνες
Συνολικό Λειτουργικό Κόστος
Λειτ/κό Κέρδος
Φορέας
2009
6.100.000
5.266.973
117
1.731.946
6.998.919
-898.919
Περίανδρος ΑΕ
2010
4.828.313,36
5.238.736
(11μήνες )
107
3.020.510
 (11 μήνες)
8.259.246
(11 μήνες)
-3.430.932,64 (11 μήνες)
Δημόσιο
2011
4.862.213,75
3.920.082
98
1.647.390
5.567.472
-705.258,25
Δημόσιο
2012
4.490.439,68
2.967.937
89
1.318.384,88
4.286.321,88
204.117,80
Δημόσιο
2013
4.500.000
2.400.000
81
1.250.000
3.650.000
850.000
Δημόσιο
Σχετικός πίνακας λειτουργικών αποτελεσμάτων από 2009 έως 2013* πρόβλεψη.
Πρόθεση της Διοίκησης είναι η συνέχιση της προσπάθειας εκσυγχρονισμού και αναδιοργάνωσης της εταιρείας, η αντικατάσταση των γερασμένων πλωτών μέσων και η περεταίρω μείωση του προσωπικού και του κόστους λειτουργίας για να γίνει η Διώρυγα της Κορίνθου μια σύγχρονη και λειτουργική επιχείρηση.


Παράλληλα έχοντας επιτύχει την οικονομικής εξυγίανση και επί της διαπιστωμένης  ανάγκης να γίνουν έργα ευρείας κλίμακας, για να μπορεί επαρκώς η διώρυγα να ανταποκριθεί  στις αυξανόμενες ανάγκες της ναυτιλίας και του τουρισμού η διοίκηση μελέτησε διάφορα εναλλακτικά σενάρια και κατέληξε στο παρακάτω συμπέρασμα.
Η Διώρυγα που λειτουργεί από το 1893 για να ανταποκριθεί στις  σημερινές ανάγκες της ναυσιπλοΐας, του τουρισμού και της  οικονομίας, χρειάζεται οπωσδήποτε να ενταχθεί  στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών ώστε να μπορούν να γίνουν οι αναγκαίες επενδύσεις είτε για την επαρκή συντήρησή της είτε για την διαπλάτυνσή και εκβάθυνσή της.
Παράλληλα στην περίπτωση διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης της Διώρυγας  ( το αρχικό σχέδιο  είναι 44 μέτρα πλάτος), τα οφέλη στην ναυτιλία και στον τουρισμό θα είναι μακροχρόνια πολύ  μεγάλα και η Διώρυγα της Κορίνθου θα μπορεί πια με επάρκεια να ανταποκριθεί στις ανάγκες του αιώνα που διανύουμε.
Η Διοίκηση της Εταιρείας εκτιμά ότι η διαπλάτυνση και η εκβάθυνση της Διώρυγας της Κορίνθου είναι ένα απολύτως αναπτυξιακό έργο που εκτός από τα άμεσα οικονομικά αποτελέσματα για την Διώρυγα                                  (πενταπλασιασμός των εσόδων), θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη του Τουρισμού, της Ναυτιλίας και γενικότερα της Οικονομίας μας.
Το προτεινόμενο έργο διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης περιλαμβάνεται στο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο Διώρυγας Κορίνθου έτους 2013-2016 που υποβλήθηκε στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών στις 11.09.2012.
Παρόλα αυτά η απόφαση για την υλοποίηση της πρότασης αυτής ανήκει αποκλειστικά στην πολιτική ηγεσία, καθώς αυτού του μεγέθους έργα αποτελούν κεντρικές πολιτικές επιλογές, το δε έργο της Διοίκησης της εταιρείας είναι να σχεδιάζει και να προτείνει τις στρατηγικές και την πολιτική ανάπτυξής τους.