21 Ιουλ 2011

Γιάννης Ροντζιώκος : "Δεχόμαστε άσχετες κλήσεις στο 166 όταν κινδυνεύουν συνάνθρωποί μας"


«Είναι επίπονο, ατελέσφορο και επιπλέον άδικο όταν κινδυνεύουν συνάνθρωποί μας να δεχόμαστε άσχετες κλήσεις στο 166», δηλώνει ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ Γιάννης Ροτζιώκος. Είναι ενδεικτικό ότι από τις 6.500 κλήσεις που λαμβάνει καθημερινά το Κέντρο μόνο το 10% αφορούν επείγοντα περιστατικά. Σε ό,τι αφορά τις αεροδιακομιδές...

από τα νησιά, αυτές μειώθηκαν κατά 12%, ωστόσο προϋπόθεση για περαιτέρω οικονομία είναι η βελτίωση της επιτόπιας υγειονομικής περίθαλψης.

1 Εχετε δηλώσει ότι ο καλύτερος δείκτης επαρκούς υγειονομικής περίθαλψης στα νησιά είναι οι μηδέν αεροδιακομιδές. Πόσο απέχουμε από αυτό;

Ισως όσο οι μηδέν θάνατοι από το κάπνισμα. Ωστόσο, όσο βελτιώνεται η επιτόπια υγειονομική περίθαλψη τόσο θα μειώνονται και οι αεροδιακομιδές.

2 Σημειώθηκε όμως μείωση της τάξεως του 12%.

Στο ΕΚΑΒ λέμε ναι στην εξοικονόμηση χρημάτων δίχως όμως απώλειες σε αποτελεσματικότητα και χωρίς εκπτώσεις στη φροντίδα των ασθενών.

3 Οι αεροδιακομιδές κοστίζουν ακριβά στα ασφαλιστικά ταμεία…
Εχουν σημαντικό κόστος αλλά η ανθρώπινη ζωή δεν μετριέται με χρήματα.

4 Ποιος πληρώνει τον λογαριασμό για τις αεροδιακομιδές των τουριστών;

Επειδή δεν διαθέτουμε εισπρακτικό μηχανισμό δεν μπορούμε να εισπράξουμε από ιδιωτικές ή μη ασφαλιστικές εταιρείες του εξωτερικού.

5 Τα πτητικά μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας αρκούν;

Και αρκούν και εξασφαλίζουν συνθήκες ασφάλειας των πτήσεων. Στόχος είναι η απόκτηση διαμορφωμένων αεροσκαφών αποκλειστικά για υγειονομική χρήση και ανάπτυξη βάσεων σε όλη την επικράτεια.

6 Πόσοι ιπτάμενοι γιατροί υπάρχουν στο ΕΚΑΒ;

Είναι μια μικρή έμπειρη, δοκιμασμένη και κατάλληλα εκπαιδευμένη ομάδα που δεν ξεπερνά τα δέκα άτομα.

7 Οι συνεχόμενες βάρδιες των γιατρών δεν προκαλούν κόπωση;

Είναι λειτούργημα υψηλής ευθύνης κατά το οποίο ο ιατρός προσπαθεί να βοηθήσει τον πάσχοντα κατά την εναέρια διαδρομή, ενώ ταυτόχρονα εκτίθεται και ο ίδιος σε ενδεχόμενους κίνδυνους της πτήσης. Ως εκ τούτου υπάρχει κυλιόμενο πρόγραμμα ξεκούρασης μεταξύ των εφημερίων τους. Ελπίζουμε σε αύξηση του αριθμού των γιατρών.

8 Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης των πλωτών μέσων;

Τη διαδικασία εδώ τη συντονίζει κυρίως το Λιμενικό Σώμα.

9 Προωθείτε ένα νέο πανελλαδικό επιχειρησιακό σχέδιο του ΕΚΑΒ. Ο στόχος;
Πολλαπλός. Βελτίωση της λειτουργίας, αναβάθμιση της επιχειρησιακής ικανότητας, παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, διαφάνεια, τεχνολογικός εκσυγχρονισμός.

10 Πότε εκτιμάτε ότι θα έχει ολοκληρωθεί;

Το σχέδιο έχει εγκριθεί και γίνεται εκκίνηση της υλοποίησής του ώστε να ολοκληρωθεί στα επόμενα δύο χρόνια.

11 Τα ασθενοφόρα ανανεώθηκαν;
Προχωρούμε άμεσα στην αγορά, μέσω ΕΣΠΑ, 167 νέων ασθενοφόρων και 20 κινητών ιατρικών μονάδων που θα κατανεμηθούν αναλογικά και στις 12 περιφέρειες της χώρας.

12 Αρκούν για την άμεση εξυπηρέτηση των ασθενών;

Η ενίσχυση του υπάρχοντος «ετοιμοπόλεμου» στόλου μας θα καλύψει μόνιμες ή έκτακτες ανάγκες και θα βελτιώσει τη λειτουργία μας.

13 Οι χρόνοι αναμονής έχουν βελτιωθεί;

Ηδη ο μέσος όρος απάντησης σε τηλεφωνική κλήση είναι 30 δευτερόλεπτα. Η άφιξη του ασθενοφόρου στα πολύ επείγοντα περιστατικά κυμαίνεται μεταξύ 10 με 15 λεπτών, ενώ με την επαναδραστηριοποίηση των μοτοσυκλετών μας στα αστικά κέντρα ο χρόνος έχει περιορισθεί στα 3 με 8 λεπτά.

14 Πρόσφατα το ασθενοφόρο άργησε μιάμιση ώρα με αποτέλεσμα να πεθάνει αλλοδαπός κρατούμενος.
Ως γιατρός και ως άνθρωπος εκφράζω τη βαθιά μου θλίψη για το γεγονός. Ηδη διενεργείται Προκαταρκτική Ερευνα.

15 Ποια η κατάσταση στην περιφέρεια;

Επιλύουμε επιτόπου τα προβλήματα. Εγκαινιάσαμε 12 νέους τομείς σε όλη τη χώρα και αρκετούς υποτομείς, κυρίως σε νησιά και ακριτικές περιοχές για να μειώσουμε τον χρόνο ανταπόκρισης στα συμβάντα και να ενισχύσουμε την αίσθηση ασφάλειας των κατοίκων.

16 Τα ασθενοφόρα αποδεσμεύτηκαν από τα γήπεδα;

Ναι.

17 Πρόσφατα κάνατε έκκληση στο κοινό για ορθολογικότερη χρήση της υπηρεσίας…
Είναι επίπονο, ατελέσφορο και επιπλέον άδικο όταν κινδυνεύουν συνάνθρωποί μας να δεχόμαστε άσχετες κλήσεις στο 166, που ζητούν να πληροφορηθούν. Από τις 6.500 κλήσεις που λαμβάνουμε καθημερινά επί όλο το 24ωρο στην Αθήνα, μόνο το 10%, δηλαδή 600 με 700, αφορούν επείγοντα περιστατικά. Το υπόλοιπο 90% είναι για πληροφορίες.

18 Ελλείψεις παρατηρούνται στο προσωπικό.

Ολοι υφιστάμεθα θυσίες στην ύφεση. Ωστόσο το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό του ΕΚΑΒ, εκπληρώνει με συνέπεια και ταχύτητα το έργο του.

19 Ηλεκτρονική διαχείριση ασθενών. Δηλαδή;

Μετά την έγκριση του προγράμματος ψηφιακής σύγκλισης εισάγουμε την εγκατάσταση νέων τεχνολογικών συστημάτων. Με την τηλεϊατρική καθοδηγούμε και υποστηρίζουμε απομακρυσμένα περιστατικά παρέχοντας εξ αποστάσεως πληροφορίες στον ιατρό και φροντίδα στον πάσχοντα.

20 Στοίχημα, που έχει μείνει για χρόνια στα χαρτιά, είναι η τηλεϊατρική.
Το στοίχημα δεν είναι πλέον ανοικτό. Κερδίζεται υπέρ της προστασίας της δημόσιας υγείας του έλληνα πολίτη.


τα Νέα on line