Γράφει η Σοφία Τσέκου
Δεν ξέρω τούτες τις άγιες ημέρες τι να σας πω συνέλληνες… να ευχηθώ ή όχι, να αναφωνήσω πανηγυρικά το «Χριστός Ανέστη» ή να περιοριστώ σε ένα χαμηλόφωνο και ισχνό «Χρόνια Πολλά και του χρόνου» από φόβο μην παρεξηγηθεί... ο γείτονας αλλοδαπός που διάλεξε τη χώρα μου για καταφύγιο επειδή στη δική του σκοτώνονται αλλήλοις.
Σωπάσατε ραδιόφωνα, χαμηλώσατε τηλεοράσεις και οι καμπάνες να βουβαθούν γιατί οι αλλόθρησκοι αυτοβούλως φιλοξενούμενοι μας, ενοχλούνται να ακούνε πασχαλιάτικους ύμνους και τροπάρια των χριστιανών. Σε αυτή τη χώρα που ήρθανε απαιτούν την ησυχία τους ,θέλουν τη βολή τους, έχουν τις βουλές τους και μάλλον δεν τους αρέσουν οι δικές μας…
Κάπως έτσι φαίνεται σκέφτηκε ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Αθηναίων και δεν ήθελε να μεταδοθεί στο δημοτικό ραδιοφωνικό σταθμό 9,84 καμία ακολουθία της Μεγάλης Εβδομάδας και φυσικά ούτε ψιθυριστά το «Χριστός Ανέστη».
Ο κ. Καμίνης ,πρώην συνήγορος του πολίτη, δικαίως κόπτεται για τα δικαιώματα των
Πολιτών…… αδυνατώ όμως να καταλάβω τι ακριβώς εννοεί ο πολυπολιτισμικός δήμαρχος όταν αναφέρεται σε πολίτες. Δεν έχω καλοκαταλάβει ποιους ακριβώς εννοεί και ποίων τελικά τα δικαιώματα υπεραμύνεται ο νεωτεριστής δήμαρχος.
Γιατί δεν μπορώ να διανοηθώ ότι οι εκ των τεσσάρων σημείων του ορίζοντα δυστυχισμένοι άνθρωποι που, τυχαία ή μη, συσσωρεύονται, στο πάλαι ποτέ «κλεινόν άστυ», ενοχλούνται ή χειρότερα προκαλούνται από την εκδήλωση του θρησκευτικού συναισθήματος του ντόπιου πληθυσμού. Σιγά μη και ενδιαφέρει τις ορδές των πεινασμένων και άστεγων μεταναστών αν θα ακουστεί δημόσια, από ραδιοφώνου , τηλεοράσεως ή ντουντούκας το « η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή». Εδώ δεν έχουνε να φάνε, ραπανάκια ζητάνε για την όρεξη;
Αλλά ακόμα και αν ισχύει κάτι τέτοιο και όντως δυσαρεστούνται οι μετανάστες από το γενικότερο θρησκευτικό κλίμα της πρωτεύουσας κατά τη Μεγάλη Εβδομάδα, τι θα πρέπει να γίνει δηλαδή ; Να σταματήσει η Αθήνα να γιορτάζει το Πάσχα ή να το κάνει στα μουλωχτά, ήσυχα και διακριτικά μην και στεναχωρηθούν οι μη χριστιανοί μετανάστες; Ή μήπως πάλι να καθιερώσουμε να τους ρωτάμε αν μας επιτρέπουν να εκφραστούμε, πού, με ποιους και με ποιους τρόπους.
Γιατί, λοιπόν, δεν μεταδόθηκαν από τον 9,84 οι ακολουθίες των Παθών, όταν τόσοι και τόσοι Αθηναίοι, κυρίως ηλικιωμένοι δεν μπόρεσαν να παραβρεθούν στις εκκλησίες; Κοινωνικό έργο, άλλωστε θα πρόσφερε ο δημοτικός σταθμός σε δημότες του ως οφείλει….
Και αναρωτιέμαι προς τι αυτή η κίνηση του πρώτου πολίτη της Αθήνας. Λες και λύθηκαν τα βασικά και πρωταρχικά προβλήματα της πόλης και των κατοίκων της ημεδαπών και αλλοδαπών..
Κάποια πράγματα δεν τα καταλαβαίνω για να τα ερμηνεύσω και κάποια άλλα που τα καταλαβαίνω ,ερμηνεύοντάς τα γίνονται ακαταλαβίστικα….