7 Οκτ 2010

ΣΤΟ 5,6% ΑΥΞΗΘΗΚΕ Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ


Αύξηση στο 5,6% κατέγραψε ο πληθωρισμός το Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, τροφοδοτούμενος από την επαναφορά των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις και τις ανατιμήσεις των τιμών καυσίμων. Τον Αύγουστο ο πληθωρισμός ήταν 5,5% και σε μηνιαία βάση αυξήθηκε τον Σεπτέμβριο κατά 1,9% .
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑ), ο μέσος Δείκτης του δωδεκάμηνου Οκτωβρίου 09 – Σεπτεμβρίου 10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Οκτωβρίου 08 – Σεπτεμβρίου 09, παρουσίασε αύξηση 3,9%, έναντι αύξησης 1,4%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.  Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών αυξήθηκε κατά 5,7% έναντι αύξησης 5,6% που είχε σημειώσει τον προηγούμενο μήνα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,9% το μήνα Σεπτέμβριο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2010, προήλθε από τις αυξήσεις των δεικτών :

-Κατά 0,7% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : ψάρια νωπά, ελαιόλαδο, λαχανικά νωπά.
- Κατά 17,6% της ομάδας « Ένδυση και Υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
-Κατά 5,4% της ομάδας «Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
- Κατά 0,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών υπηρεσιών.
-Κατά 0,5% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα βιβλία.
- Κατά 1,7% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες» λόγω επαναφοράς των τιμών των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις, καθώς και λόγω αύξησης των τιμών στα ασφάλιστρα μεταφορών.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,6% το μήνα Σεπτέμβριο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

Κατά 2,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : λαχανικά νωπά, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη : γιαούρτι, φρούτα νωπά.

-Κατά 17,7% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός»,  λόγω αύξησης  των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
-Κατά 2,4% της ομάδας « Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
-Κατά 8,0% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών και των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
-Κατά 1,6% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
-Κατά 0,8% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων.
-Κατά 17,7% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών.
-Κατά 3,0% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης  των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
-Κατά 1,1% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.
-Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
-Κατά 3,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα).
-Κατά 4,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.

ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ on-line