15 Μαρ 2011

Προς συγχωνεύσεις και τα πειραματικά σχολεία


 Προς συγχωνεύσεις και καταργήσεις οδεύουν και τα πειραματικά σχολεία της χώρας, ενώ την ίδια πορεία θα ακολουθήσουν τα διαπολιτισμικά, τα μουσικά και τα αθλητικά σχολεία (ή τμήματα) που θα αξιολογηθούν... από το υπουργείο Παιδείας.


Επόμενο βήμα θα είναι το νομοσχέδιο με το οποία αλλάζει η εικόνα και της τεχνικής εκπαίδευσης με συγχωνεύσεις επαγγελματικών λυκείων και σχολών, που θα αποκτήσουν ενιαίο χαρακτήρα.

Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», ο νέος χάρτης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας θα έχει ολοκληρωθεί μετά το Πάσχα με τις σχετικές αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας.

Τι θα γίνει με τα πειραματικά


Καταργήσεις και συγχωνεύσεις αναμένονται στα πειραματικά σχολεία, καθώς όπως λέει στο «Βήμα», ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης της Αττικής κ. Γ. Κουμέντος, «δεν είναι δυνατόν να λειτουργούν πειραματικά σχολεία που δεν έχουν καμία σύνδεση με τα πανεπιστήμια. Από τα 22 πειραματικά σχολεία που έχουμε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Αττικής μόνο το ένα έχει σύνδεση με το πανεπιστήμιο. Στόχος μας είναι να αξιολογήσουμε, να αναμορφώσουμε και να τους δώσουμε την παλιά τους ταυτότητα» λέει ο κ. Κουμέντος. «Μάλιστα κάποια πειραματικά είχαν και το θράσος να αρνηθούν να μπουν σε πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης» αναφέρει.

Πάντως, είναι πιθανόν τελικά τα διαπολιτισμικά σχολεία να οδεύουν προς την πλήρη κατάργησή τους, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν θέλει τη λογική του «γκέτο» στην εκπαίδευση. Οι μαθητές τους μάλιστα, όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες, θα ενταχθούν σε σχολεία της γειτονιάς τους.

Ο κ. Κουμέντος υπεραμύνεται των συγχωνεύσεων, τονίζοντας ότι «από τα 80 σχολεία που συγχωνεύονται στην Αττική, τα 77 ήταν συστεγαζόμενα και γίνονται τώρα 12θέσια ώστε να ενταχθούν στο αναμορφωμένο νέο πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί από την ερχόμενη χρονιά. Στα γυμνάσια είχαμε 52 περιπτώσεις συστεγαζόμενων σχολείων. Στα σχολεία αυτά οι καθηγητές δούλευαν πέντε ώρες εδώ και πέντε ώρες εκεί. Οι καθηγητές δεν μπορούν να είναι περαστικοί, πρέπει να είναι μόνιμοι» καταλήγει ο κ. Κουμέντος.

Οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών

«Η κυβέρνηση κήρυξε σε διωγμό τη δημόσια εκπαίδευση» τονίζει για τις συγχωνεύσεις η Ομοσπονδία Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), που εξήγγειλε ήδη σειρά κινητοποιήσεων, καλώντας μάλιστα τις τοπικές Ενώσεις «να αναρτήσουν μαύρες σημαίες και πανό διαμαρτυρίας στα σχολεία που συγχωνεύονται ή καταργούνται». Το υπουργείο Παιδείας «επιβάλει την πολιτική του ΔΝΤ στο δημόσιο σχολείο» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία. Επίσης κάνει λόγο για «λογιστικά κριτήρια» στις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας» αναφέροντας ότι «η εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί και η σχολική ζωή δεν είναι ασκήσεις επί χάρτου».

Οι καθηγητές μιλούν για «αδιαφανή τρόπο με τον οποίο προχώρησε όλη αυτή τη διαδικασία, αγνοώντας στις περισσότερες περιπτώσεις την τοπική κοινωνία, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές, ακόμα και τις τοπικές δημοτικές αρχές, όπως αυτό ρητά προβλέπεται ακόμα και από την ισχύουσα νομοθεσία (ν. 1566/85). Είναι χαρακτηριστικό πως στο μεγαλύτερο Δήμο της χώρας, την Αθήνα, όπου 36 σχολεία συγχωνεύονται ή καταργούνται δεν έγινε καν η συζήτηση στο Δημοτικό της Συμβούλιο».

Την ίδια στιγμή, τα στελέχη της ΟΛΜΕ από τον χώρο του ΣΥΝ κυρία Ελένη Ζωγραφάκη και κ. Θέμης Κοτσυφάκης κάλεσαν τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να ακυρώσουν στην πράξη τις συγχωνεύσεις των σχολείων. Οπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, σε πόλεις όπως η Καρδίτσα, οι Σέρρες, η Πρέβεζα, συγχωνεύονται πάνω από 40% των δευτεροβάθμιων σχολείων, κάτι που δημιουργεί τεράστια αναστάτωση στις τοπικές κοινωνίες.

Στάσεις εργασίας
Η ΟΛΜΕ αποφάσισε ήδη τρίωρη στάση εργασίας για τα μέλη της, την Παρασκευή (το τελευταίο τρίωρο του πρωινού ωραρίου και το πρώτο του απογευματινού) προκειμένου να συμμετάσχουν σε κινητοποιήσεις. Για τις 30 του μήνα, η ΟΛΜΕ εισηγείται 24ωρη απεργία και προαναγγέλλει ακόμη μία 24ωρη εάν προωθηθούν οι αποφάσεις της κυβέρνησης για μισθολογικά θέματα.

Την Τρίτη αναμένεται να ανακοινώσει την απόφασή της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας που συνεδριάζει για το θέμα και αναμένεται να συμπορευτεί με την ΟΛΜΕ. «Εχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα σε ολόκληρη τη χώρα και θα ανακοινώσουμε άμεσα τις αποφάσεις μας» δήλωσε στο «Βήμα» ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Κομνηνός Μαντάς.

Αποχές μαθητών

Κινητοποιήσεις μαθητών εξαγγέλθηκαν όμως και σε σχολεία. Στο 57ο δημοτικό σχολείο Πειραιά που καταργείται, οι γονείς ανακοίνωσαν την αποχή των παιδιών τους από τα μαθήματα. «Στην περιοχή μας συνενώνονται 13 σχολεία και γίνονται έξι» λέει στο «Βήμα» ο πρόεδρος της τοπικής ΕΛΜΕ κ. Γιώργος Γαλάνης. «Μάλιστα καταργείται τελείως ένα σχολείο και τα παιδιά του θα μοιραστούν σε διπλανά , όπου και οι μαθητές πια θα είναι 25 ανά τμήμα, ενώ μέχρι σήμερα ήταν 19, 20, το πολύ 21» τονίζει.

«Οι γονείς είχαν γενική συνέλευση για να αποφασίσουν κινητοποιήσεις σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κατάργηση του σχολείου μας» λέει στο «Βήμα» η διευθύντρια του σχολείου κυρία Πόπη Αγγελοπούλου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου γονέων των μαθητών του 57ου δημοτικού σχολείου Πειραιά, κ. Δημ. Κέκη, «θα πρέπει πλέον οι μαθητές που πηγαίνουν σε γειτονικά σχολεία να διανύουν μια απόσταση 700 ή και 1.200 μέτρων, ενώ θα περνούν τουλάχιστον τρεις δρόμους ταχείς κυκλοφορίας. Επίσης σε ένα προαύλιο θα υπάρχουν πλέον 480 παιδιά».

Στη δημοτική ενότητα Κολινδρού Κοζάνης οι μαθητές αποφάσισαν επίσης να απέχουν από τα μαθήματα τους, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την συγχώνευση του γενικού λυκείου της περιοχής τους με εκείνο της περιοχής Αιγινίου.
«Στην περιοχή του Περιστερίου συγχωνεύονται δέκα γυμνάσια σε πέντε και τέσσερα λύκεια σε δύο, ενώ το εσπερινό λύκειο της περιοχής καταργείται και μετακομίζει στο Αιγάλεω» λέει στο «Βήμα» ο πρόεδρος της Α΄ΕΛΜΕ Αθήνας κ. Παν. Καταγής. «Δημιουργούνται προβλήματα μετακίνησης των μαθητών και τεράστια αναστάτωση στις οικογένειές τους. Νομίζω ότι υποβιβάζουμε τα σχολεία χωρίς να έχει γίνει καν σχετική συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα» προσθέτει.

Καταγγελίες για παραποιημένα στοιχεία


Στο Περιστέρι, ο διευθυντής του 4ου γενικού λυκείου κ. Αθαν. Νικολόπουλος καταγγέλλει στο «Βήμα» ότι είναι πιθανόν να έγινε... νοθεία. Οπως δηλώνει, το σχολείο του συγχωνεύεται με το 3ο λύκειο της περιοχής, χωρίς να ληφθούν υπόψιν τα στοιχεία που έδωσε ο ίδιος στο υπουργείο, τα οποία πιθανά εμφανίστηκαν παραποιημένα. «Είχα ενημερώσει ότι το σχολείο μας έχει 219 μαθητές και είναι γνωστό ότι το 3ο λύκειο έχει 217 . Το υπουργείο είχε εκδώσει απόφαση ότι δεν θα συγχωνεύονται σχολεία με άθροισμα μαθητών άνω των 400. Ομως φαίνεται ότι στην περίπτωση μας άλλα νούμερα στείλαμε και άλλα έλαβαν» συνεχίζει. «Πρόκειται για δυο από τα ιστορικότερα σχολεία της περιοχής τα οποία δεν συστεγάζονται καν και τώρα οδηγούνται σε υποβάθμιση. Ηδη οι μαθητές κάνουν ουρές στις τουαλέτες. Τι θα γίνει τώρα δεν ξέρω» καταλήγει.

Διαφωνίες εκφράζει με τις συγχωνεύσεις και η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καλλιθέας κυρία Μαρία Δανιήλ που αναφέρει ότι τα σχολεία της περιοχής έχουν μεγάλο αριθμό παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών. «Η Καλλιθέα έχει ανάγκη από μικρά σχολεία» δηλώνει.

Ο αντιδήμαρχος του δήμου Ορχομενού κ. Γ. Τσιάμης καταγγέλλει ότι καταργήθηκε δημοτικό σχολείο στην τοπική κοινότητα Κοκκίνου και μεταφέρθηκε σε ιδιωτικό οικισμό της κοινότητα που ανήκει στη εταιρεία «Λάρκο»! «Από χθες κοιταζόμαστε στο χωριό μήπως είναι τυπογραφικό λάθος» αναφέρει ο κ. Τσιάμης. «Εάν εγκαταλειφθεί ο οικισμός ή μεταφερθεί, τι θα γίνει το σχολείο» αναρωτιέται.

Αντιδράσεις από κόμματα
«Το τσουνάμι σαρώνει και την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας» δήλωσε για τις συγχωνεύσεις των σχολείων ο υπεύθυνος του τομέα παιδείας της Νέας Δημοκρατίας κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος. Ο κ. Σπηλιωτόπουλος σε έκτακτη συνέντευξη μίλησε για ερήμωση της περιφέρειας και ζήτησε άμεση αναθεώρηση της απόφασης του υπουργείου Παιδείας.

Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος έκανε λόγο για ισχυρό πλήγμα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού να μορφώνονται και αποφασιστικό βήμα στη διαμόρφωση του σχολείου της αγοράς.
Ο Συνασπισμός υποστηρίζει ότι θα υπάρξει μείωση κατά 3.000 των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών την επόμενη χρονιά, και ότι κριτήριο για τις συγχωνεύσεις σχολείων ήταν η εξοικονόμηση δαπανών.


το Βήμα on line