12 Φεβ 2011

Οι προτάσεις του Α.Παπαφωτίου για το "καλάθι των Πελοποννησιακών προιόντων"


Είναι γνωστό και πλέον διεθνώς αποδεκτό, η άριστη ποιότητα των Ελληνικών Παραδοσιακών Προϊόντων σε συστατικά και γεύση.
Μεταξύ αυτών, κυρίαρχη θέση κατέχουν τα παραδοσιακά προϊόντα της Πελοποννήσου...
όπως το λάδι, οι επιτραπέζιες ελιές, το κρασί, σταφίδα, Κορινθιακή (μαύρη) σταφίδα, μέλι, σύκα, σκόρδα, τσάι, ρίγανη, εσπεριδοειδή, μήλα και άλλα αγαθά – προϊόντα.
Όλα αυτά είναι προϊόντα υψηλής ποιότητας και μεγάλης διατροφικής αξίας. Προϊόντα τα οποία “στιγματίζουν” τη γεύση του καταναλωτή.
Ως εκ τούτου η στρατηγική προώθησης των προϊόντων αυτών, στηρίζεται στην αποτελεσματική προβολή και στη διαφήμιση.
Μεταξύ αυτών των πολλών δράσεων, κύριες είναι οι κάτωθι:
1.    Διοργάνωση εκδηλώσεων γευσιγνωσίας μέσω των οποίων θα ενισχύεται η εξαιρετική φήμη των ελληνικών προϊόντων.
2.    Συμμετοχή σε ειδικές διεθνείς εκθέσεις.
3.    Εκδηλώσεις προβολής σε υπερκαταστήματα.
4.    Καταχώρηση σε ειδικευμένα έντυπα.
5.    Στοχευμένες παρουσιάσεις σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα.
6.    Διαγραφή της λαθεμένης αντίληψης του ξένου καταναλωτή ότι το ελαιόλαδο, το οποίο εκπροσωπεί την Μεσογειακή Διατροφή, είναι ιταλικό προϊόν και εν συνεχεία η εμπέδωση των Αγορών ότι είναι Ελληνικό προϊόν.
Η στρατηγική αυτή συνεπάγεται σημαντική οικονομική επιβάρυνση και η απόδοση της χρειάζεται αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.
Για την πρόσβαση δε, των Πελοποννησιακών Προϊόντων στις χώρες των 5 ηπείρων, χρειάζονται οι απαραίτητες διασυνδέσεις και συνεχής διατήρηση τους σε όλα τα επίπεδα διανομής αυτών.
Επιβάλλεται συνεπώς η συνεργασία της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με όλους τους φορείς. Εξαγωγικές επιχειρήσεις, ενώσεις, συνεταιρισμούς, επιμελητήρια, Δήμους και κεντρική εξουσία. Απαιτείται λοιπόν η δημιουργία ενός θεσμικού οργάνου.
Το θεσμικό αυτό όργανο, πιθανώς Ανώνυμη Εταιρεία (Α.Ε.), θα λειτουργεί με ευθύνη και έλεγχο της Περιφέρειας και όχι με Δημοσιοϋπαλληλικό τρόπο και αντίληψη. Θα είναι ένα ευέλικτο σχήμα, νοικοκυρεμένο, ολιγοπρόσωπο στη διοίκηση, στον προϋπολογισμό του οποίου συμμετέχουν τα συμβαλλόμενα μέρη.
Δραστηριότητες του οργάνου αυτού θα είναι:
1.    Εύρεση αγορών και δικτύων αγοράς. Τη ελληνική φύση την έχουμε, τη γνώση ομοίως, χρειάζονται οι αγορές.
2.    Ενίσχυση της ποιότητας και η ενημέρωση του καταναλωτή.
3.    Δημιουργία και προβολή της εικόνας για τον πολιτισμό των αγαθών. Κάθε αγαθό αρίστης ποιότητας σε αυτό το χώρο παράγεται επί χιλιάδες χρόνια. 
4.    Συνέργειες μέσω των συνδεδεμένων κλάδων.
5.    Οι μηχανισμοί υποστήριξης και ελεγκτικοί μηχανισμοί οι οποίοι ελλειμματικά σήμερα παρέχονται από την κεντρική εξουσία, θα μεταφερθούν στην Περιφέρεια. Το ίδιο να συμβεί και με την πιστοποίηση των προϊόντων.
6.    Επιμέλεια και φροντίδα για την Ταυτότητα των προϊόντων, το περιβάλλον και την αειφορία.
7.    Ενοποίηση καλλιεργειών παραδοσιακών προϊόντων σε μεγάλες, γεωγραφικά, περιοχές και επιστροφή στην παραγωγή.
8.    Προβολή μέσω των Ελληνικών και μη, Αρχών του εξωτερικού.
Στο “Καλάθι αυτό των Πελοποννησιακών Προϊόντων”, σημαντική θέση κατέχουν τα Κορινθιακά προϊόντα, μαύρη σταφίδα, εξαγώγιμα σταφύλια, ελαιόλαδο, αγιωργίτικο κρασί, μήλα και άλλα. Η παραγωγή όλων αυτών των προϊόντων θα γίνει πολύ καλύτερη, με την κατασκευή των απαραιτήτων έργων υποδομής (εγγειοβελτιωτικά, μικρά φράγματα) και κυρίως με την κατασκευή του φράγματος του Ασωπού. 
Ειδικότερα δε, κάθε επισκέπτης – τουρίστας, στην Πελοπόννησο, φεύγοντας από την χώρα μας, να επιλέγει και να αγοράζει ένα καλάθι με Πελοποννησιακά Προϊόντα, τα οποία θα τα μεταφέρει στην πατρίδα του. Αυτός θα είναι δείκτης της επιτυχίας των στόχων.
Ας ακολουθήσουμε το παράδειγμα της μάνας γης – φύσης, η οποία μετά τη χειμερία νάρκη μερικών μηνών, αναγεννάται. Είναι λοιπόν μια ιστορική ευκαιρία ο “Καλλικράτης” για την αναγέννηση της αγροτικής παραγωγής και των αγροτικών πραγμάτων.
Ας την αδράξουμε.

Απόστολος Παπαφωτίου
αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου