«Αληθινό θράσος» («Τrue grit», ΗΠΑ, 2010).
«Τίποτε δεν δίνεται δωρεάν εκτός από τη χάρη του Θεού» είναι η θεωρία της Μάτι Ρος ( Χάιλι Στάινφελντ ) στην τελευταία ταινία των αδελφών Τζόελ και Ιθαν Κοέν, το γουέστερν...
«Αληθινό θράσος» («Τrue grit», ΗΠΑ, 2010). Στα 13 της η Μάτι είδε τον πατέρα της να δολοφονείται εν ψυχρώ και θέλει να πάρει το αίμα της πίσω. Για να τα καταφέρει αυτό το εκνευριστικά πεισματάρικο αλλά θαρραλέο κορίτσι, θα προσλάβει έναν αλκοολικό, μονόφθαλμο κυνηγό επικηρυγμένων ( Τζεφ Μπρίτζες ) και θα οργώσει την Αγρια Δύση σε ένα ταξίδι ζωής που πλάθει τον κόσμο ενός ωμού αλλά και κωμικού road γουέστερν. Στην καρδιά του βρίσκεται μια τρυφερή σχέση «πατέρα- κόρης».
Μέσα από το οδοιπορικό τους ξεδιπλώνεται ένας κόσμος αλλόκοτων χαρακτήρων και αξιοπερίεργων καταστάσεων, που διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον: ένας τεξανός ρέιντζερ ( Ματ Ντέιμον ) που καταδιώκει τον ίδιο δολοφόνο, αλλά για διαφορετικούς λόγους, ένας βουνίσιος που κυκλοφορεί με κάπα φτιαγμένη από δέρμα αρκούδας, μικροπωλητές, δικαστές, επιχειρηματίες και βέβαια ο ελαφρόμυαλος παράνομος ( Τζος Μπρόλιν ) που ευθύνεται για τη δολοφονία του πατέρα της Μάτι.
Νιώθεις ότι, μέσα σε δύο ώρες και κάτι, οι Κόεν στο πρώτο καθαρόαιμο γουέστερν της καριέρας τους κατέγραψαν τη δική τους ημισουρεαλιστική ιστορία του Φαρ Ουέστ. Μια καταγραφή άλλοτε νοσηρή, άλλοτε διασκεδαστική, που κέρδισε με άνεση τη συμπάθειά μας και διεκδικεί δέκα Οσκαρ, ανάμεσά τους το Α΄ ανδρικού ρόλου για τον Μπρίτζες (σε έναν ρόλο που πρωτόπαιξε ο Τζον Γουέιν και κέρδισε το Οσκαρ το 1969) και το Β΄ γυναικείου ρόλου για τη Στάινφελντ, η οποία στο κινηματογραφικό ντεμπούτο της είναι μια μικρή αποκάλυψη.
«Χθες το βράδυ» («Last night», ΗΠΑ, 2011)
Πόσο εύκολα μπορείς να παρασυρθείς από τον γλυκό πειρασμό; Τι σημαίνει αληθινή αγάπη; Υπάρχει όντως ή μήπως όλα βρίσκονται στο μυαλό μας;
Ερωτήματα όπως τα παραπάνω πέφτουν βροχή ενώ εξελίσσεται το ερωτικό δράμα «Χθες το βράδυ» («Last night», ΗΠΑ, 2011) της σεναριογράφου και τώρα σκηνοθέτιδος Μάσι Ταντζεντίν.
Κατά τη διάρκεια μιας νύχτας η ζωή ενός νεαρού, καλοβαλμένου ζευγαριού ( Σαμ Γουόρδινγκτον, Κίρα Νάιτλι ) θα αλλάξει ριζικά, όταν εκείνος θα βρεθεί σε μια άλλη πόλη πολιορκημένος από μια γοητευτική γυναίκα ( Εύα Μέντες ) και εκείνη θα συναντήσει τον πρώην της ( Γκιγιόμ Κανέ ) ο οποίος τη θέλει ακόμη.
Η ταινία αποκρυπτογραφεί τα κρυφά συναισθήματα των τεσσάρων ηρώων και το αποτέλεσμα είναι ένα γοητευτικό μεν αλλά όχι αξέχαστο σύνολο, το οποίο ωστόσο βρήκα πολύ πιο ελκυστικό από το παρόμοιου προβληματισμού «Closer» του Μάικ Νίκολς.
«Για το καλό των άλλων» («Εl mar ajeno», 2010)
Ενας άντρας αποκτά το χάρισμα να θεραπεύει κόσμο αλλά δεν νιώθει την ανάγκη να συμμετάσχει στον πόνο των άλλων. Πόσο μπορεί αυτή η κατάσταση να επηρεάσει τον χαρακτήρα του;
Με παραγωγό τον Αλεχάντρο Αμενάμπαρ, το ισπανικό ιατρικό-μεταφυσικό δράμα του Οσκαρ Σάντος Γκόμες «Για το καλό των άλλων» («Εl mar ajeno», 2010) επεξεργάζεται αυτή την παράξενη ιδέα εστιάζοντας σε έναν γιατρό ( Εδουάρδο Νοριέγα) που, ενώ δεν έχει πάθος του για τη δουλειά του, προσφέρει το καλό σαν ένας κατά λάθος... άγγελος.
Πολύ καλός ο Εδουάρδο Νοριέγα σε μια ταινία την οποία δεν θα μας έκανε εντύπωση, αν το Χόλιγουντ την τσιμπούσε για αγγλόφωνο ριμέικ.
«Μεγάλο φαβορί» («Secretariat», ΗΠΑ, 2010)
Ευχάριστη ταινία για όλη την οικογένεια είναι το «Μεγάλο φαβορί» («Secretariat», ΗΠΑ, 2010), εμπνευσμένη από την αληθινή ιστορία της Πένι Τσένερι και του απίθανου αλόγου της, Σεκρετέριατ, που έγραψε ιστορία στις αμερικανικές ιπποδρομίες.
Σκηνοθέτησε ο Ράνταλ Γουάλας και στους βασικούς ρόλους βρίσκουμε τους: Νταϊάν Λέιν, Τζον Μάλκοβιτς, Ντίλαν Γουόλς, Τζέιμς Κρόμγουελ, Σκοτ Γκλεν.
ΠΗΓΗ: το βημα on-line