3 Δεκ 2010

Σε επιτήρηση δέκα ασφαλιστικές


Επόπτες, αντίστοιχους µε αυτούς που προβλέπονται για τις τράπεζες, ενδέχεται να τοποθετήσει η Τράπεζα της Ελλάδος σε δέκα µικρές και µεσαίες ασφαλιστικές του κλάδου αυτοκινήτου που βρίσκονται στο κόκκινο.
Κι αυτό, προκειµένου να αποφευχθούν νέα λουκέτα, αφού το Επικουρικό Κεφάλαιο, που αναλαµβάνει να αποζηµιώνει τους πελάτες µιας εταιρείας µέχρι....

και για έναν µήνα µετά την ανάκληση της άδειάς της, δυσκολεύεται να καλύψει ακόµη και τις υφιστάµενες υποχρεώσεις του.

Το µπαράζ λουκέτων επτά εταιρειών την τελευταία διετία (EOS, Ασπίς Πρόνοια Γενικών Ασφαλειών και Ζωής, General Union, General Trust, Σκούρτης και Commercial Value) φόρτωσε το έλλειµµά του µε 608 εκατ. ευρώ (ή 145.000 υποθέσεις από το σύνολο των250.000που έχει) και η ανάληψη πρόσθετων υποχρεώσεων αποτελεί εφιαλτικό σενάριο για την ασφαλιστική αγορά, που χρηµατοδοτεί κατά ένα µέρος τον συγκεκριµένο φορέα.

Επειτα από έναν χρόνο οι πληρωµές

Για να αντιληφθεί κανείς τι συµβαίνει, οι ηµεροµηνίες πληρωµών που δίνει σήµερα το Επικουρικό στους δικαιούχους αποζηµιώσεων από εταιρείες που έβαλαν λουκέτο είναι για τον Ιανουάριο του 2012, ξεπερνά δηλαδή τον έναν χρόνο.

Επειδή ακριβώς δυσκολεύεται να καλύψει τις τρέχουσες υποχρεώσεις του, η διοίκηση του Επικουρικού αφενός αναζητά δάνειο 150-200 εκατ. ευρώ από ελληνικές και ξένες τράπεζες, αφετέρου προτείνει την επιβολή πλαφόν στο ύψος των αποζηµιώσεων µε ανώτατο όριο τα 100.000 ευρώ.

Η πρώτη διερευνητική προσπάθεια µε ξένες τράπεζες απέβη άκαρπη, καθώς απαίτησαν την παροχήεγγύησης από το ∆ηµόσιο, δυνατότητα απαγορευτική στο πλαίσιο των όρων του Μνηµονίου. Οσο για τις ελληνικές,δεν εξέφρασαν και µεγάλο ενδιαφέρον στις επιστολές του Επικουρικού.

Σε ό,τι αφοράτον καθορισµό πλαφόν για τις αποζηµιώσεις, η πρόταση που έχει ήδη κατατεθεί στο υφυπουργό Οικονοµικών Φ. Σαχινίδη βασίζεται στο σκεπτικό να δοθεί προτεραιότητα σε όσους δικαιούνται χαµηλότερα ποσά. .

Τι θα κάνει η Τράπεζα της Ελλάδος ;

Η Τράπεζα της Ελλάδος, στην οποία και µεταφέρθηκε από την 1η  ∆εκεµβρίου η εποπτεία του κλάδου των ασφαλειών, γνωρίζει την κατάσταση και προβληµατίζεται έντονα ως προς τη σκοπιµότητα των ανακλήσεων, ειδικά αυτήν την περίοδο.

Σηµειωτέον ότι και οι 10 αυτές εταιρείες στο κόκκινο έκαναν χρήση του νόµου για ευνοϊκότερη αποτίµηση των ακινήτων τους και συγκεκριµένα αναπροσάρµοσαν την αντικειµενική τους αξία κατά 50%, ώστε να βελτιώσουν το περιθώριο φερεγγυότητάς τους. Πρόκειται για µια ανάσα µέχρι και τις 31 ∆εκεµβρίου, µετά την οποία όµως πρέπει να αποδείξουν ότι βρήκαν τα κεφάλαια.

Τι πρέπει να γνωρίζετε αν κλείσει η εταιρεία σας

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ το θεσµικό πλαίσιο για τον κλάδο του αυτοκινήτου, σε περίπτωση που η εταιρεία του ασφαλισµένου βάλει λουκέτο, ενεργοποιείται ο φορέας του Επικουρικού Κεφαλαίου µόνο για τον κίνδυνο αστικής ευθύνης έναντι τρίτων από αυτοκινητικά ατυχήµατα.

Οι ασφαλισµένοι της εταιρείας καλύπτονται από το Επικουρικό αν το ατύχηµα συνέβη πριν από την ανάκληση της άδειας λειτουργίας της ή αν έγινε εντός 30 ηµερών από την ανάκλησή της. Τα οχήµατα που ήταν ασφαλισµένα στην εταιρεία που σταµάτησε τη λειτουργία της αν δεν ασφαλιστούν σε άλλη, τότε θεωρούνται ανασφάλιστα µετά την παρέλευση ενός µήνα από την ηµεροµηνία ανάκλησης της άδειας. Εννοείται ότι αν έχει υπογράψει κανείς ετήσιο συµβόλαιο µε µια εταιρεία τον Ιανουάριο και αυτή κλείσει π.χ. τον Φεβρουάριο, θα έχει χάσει τα χρήµατά του.

Μέλη του Επικουρικού είναι όλες οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Υποχρεούνται να καταβάλλουν σε αυτό το 5% των καθαρών ασφαλίστρων αστικής ευθύνης αυτοκινήτων που εισπράττουν, για τον σχηµατισµό ενός κεντρικού κεφαλαίου από το οποίο και αποζηµιώνονται οι δικαιούχοι.

ΠΗΓΗ: τα νεα on-line