Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ
Μετά τα απροκάλυπτα ψεύδη του υπουργού Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλου, η «κινητικότητα», η «διαθεσιμότητα» και τελικά οι απολύσεις προχωρούν βάσει προγράμματος και οι εργαζόμενοι οδηγούνται σε εμφύλιο για το ποιος θα επιβιώσει.
Και μετά τα ψέματα, τι; Την αύξηση ωραρίου των καθηγητών, «που δεν ήταν της ώρας για συζήτηση», κατά τον υπουργό Παιδείας, ακολούθησαν οι υποχρεωτικές μεταθέσεις που «ήταν το έσχατο μετρο για να μη φτάσουμε στις απολύσεις», κατά τον υπουργό, για να καταλήξουμε σήμερα στο σημείο μηδέν: κινητικότητα ή διαθεσιμότητα, ενώ πάλι άνοιξε ο δρόμος για απολύσεις.
Αναζητώντας αλήθειες, πλέον, στον πιο κρίσιμο και πιο ευαίσθητο χώρο του δημοσίου τομέα, όπως είναι ο χώρος της δημόσιας εκπαίδευσης, παραθέτουμε τα κυβερνητικά ψεύδη:
* 1ο ΨΕΜΑ: «Η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών δεν είναι της ώρας. Θα το δούμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς». Τάδε έφη Κ. Αρβανιτόπουλος, στη Βουλή, 20 Φεβρουαρίου 2013.
ΑΛΗΘΕΙΑ: Δύο ημέρες πριν, στις 18 Φεβρουαρίου, είχε κατατεθεί στη Βουλή το επικαιροποιημένο μεσοπρόθεσμο που περιείχε επιπλέον περικοπές στην Παιδεία κατά 14,2% και προέβλεπε ρητά την αύξηση του ωραρίου των διδασκόντων.
* 2ο ΨΕΜΑ: «Δεν θα γίνουν απολύσεις εκπαιδευτικών. Η αύξηση του ωραρίου και οι μεταθέσεις έρχονται να καλύψουν τα κενά και να αποφύγουμε διά ροπάλου όλα τα ενδεχόμενα απολύσεων». Τάδε έφη Κ. Αρβανιτόπουλος, στη Βουλή, 7 Ιουνίου 2013.
ΑΛΗΘΕΙΑ: «Ηδη το εκπαιδευτικό σύστημα έχει υποστεί ένα σοκ μείωσης περί τους 11.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιους. Το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη συνεισφέρει στην κινητικότητα 10.000 αναπληρωτές». Τάδε έφη Κ. Αρβανιτόπουλος, σε συνέντευξή του, μετά τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Σε αυτό ακριβώς το σοκ στην εκπαίδευση αναφερόταν στις 28 Απριλίου η «Κ.Ε.», σε πρωτοσέλιδο θέμα της με τίτλο: «12.000 αναπληρωτές εκτός σχολείων, αν αυξηθούν οι ώρες στους καθηγητές». Εγραφε το σχετικό ρεπορτάζ: «Σύμφωνα με αποκαλυπτική έρευνα των ΙΝΕ, ΓΣΕΕ και ΟΙΕΛΕ, οι αναπληρωτές σβήνουν από τον εργασιακό χάρτη της εκπαίδευσης, αφού μετά την αύξηση του ωραρίου, χάνονται 11.795 θέσεις εργασίας στη δημόσια εκπαίδευση».
Σενάρια
Πριν από δύο ημέρες, ο υπουργός Παιδείας, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Real fm, προσδιόρισε σε 2.000 τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα βγουν τελικά στην κινητικότητα, πράγμα το οποίο - όπως είπε - δέχθηκε και η τρόικα. Και αφού τελείωσαν(;) τα ψέματα, να δούμε πόσο ζοφερό διαγράφεται το μέλλον της εκπαίδευσης, με βάση τα σημερινά δεδομένα.
* 1ο σενάριο: Εάν συνεχιστεί η εικόνα της ακινησίας, που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο υπουργείο Παιδείας, το πιθανότερο σενάριο είναι, ότι τον Σεπτέμβριο δεν θα υπάρχουν εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Και αυτό γιατί όλες οι διαδικασίες σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές (αποσπάσεις, μετατάξεις) των εκπαιδευτικών παραμένουν στάσιμες. Ενώ κάθε χρόνο οι εγκύκλιοι υπογράφονται το αργότερο τον Μάιο, φέτος οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να σχεδιάσουν τη μετακίνησή τους, αφού ακόμη δεν ξέρουν εάν θα μετακινηθούν και πού.
* 2ο σενάριο: Περίπου 7.000 καθηγητές αναμένεται, ότι θα χάσουν την οργανική τους θέση και θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας το 75% του μισθού τους. Κάποιοι από αυτούς, 5.000 σύμφωνα με τους κ. Αρβανιτόπουλο και Μητσοτάκη, θα τοποθετηθούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κάποιοι θα απομακρυνθούν, προκειμένου να καλυφθεί ο κατάλογος των 15.000 αποχωρήσεων που ζητεί η τρόικα ώς το τέλος του 2014.
Οι καθηγητές που θα μετακινηθούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση θα προέρχονται από τις ειδικότητες εκείνες, που δεν μπορούν να καλύψουν με το μάθημα πρώτης ανάθεσης το υποχρεωτικό τους ωράριο, που ζητεί ο νόμος, και θα χαρακτηριστούν υπεράριθμοι. Πρόκειται για καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Πληροφορικής, Ξένων Γλωσσών και Καλλιτεχνικών.
* 3ο σενάριο: Σε 2.000 υπολογίζονται οι καθηγητές που θα κριθούν πλεονάζοντες και θα οδηγηθούν σε υποχρεωτική μετάθεση, είτε με τη συναίνεσή τους είτε χωρίς αυτή. «Ως έσχατο μέτρο» είχε χαρακτηρίσει τις υποχρεωτικές μεταθέσεις ο κ. Αρβανιτόπουλος, τις οποίες παρ' όλα αυτά νομοθέτησε με Προεδρικό Διάταγμα. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του πάντα, οι υποχρεωτικές μεταθέσεις θα γίνουν μετά την εξάντληση όλων των προηγούμενων μέτρων, δηλαδή τις αποσπάσεις, τις εθελοντικές μετακινήσεις και τις μετατάξεις. Οσοι συμφωνούν να μπουν στη σχετική λίστα των υπεραρίθμων, θα προηγούνται στην τοποθέτηση των κενών που θα υπάρχουν σε σχολεία της ιδιας περιφέρειας.
* 4ο σενάριο και πιο επικίνδυνο από όλα τα προηγούμενα: αυτό της ανθρωποφαγίας. Οι εκπαιδευτικοί έχουν αρχίσει να χωρίζονται σε κατηγορίες, προκειμένου να οχυρωθούν σε σχέση με τα κριτήρια πρόσληψής τους, σε μια προσπάθεια να σώσουν τον εαυτό τους, απομακρύνοντας το ενδεχόμενο της απόλυσής τους.
Ηδη, οι εκπαιδευτικοί που μπήκαν στην εκπαίδευση μέσω ΑΣΕΠ και αυτοαποκαλούνται «καθηγητές πρώτης τάξης», έκαναν το πρώτο βήμα. Καλούν τους συναδέλφους τους να μπουν σε σύλλογο που συστήνεται τώρα και περιλαμβάνει όλους τους εκπαιδευτικούς που μπήκαν αξιοκρατικά στην εκπαίδευση, μέσω γραπτών εξετάσεων του ΑΣΕΠ. Αμέσως μετά τη διοικητική πράξη σύστασης του συλλόγου, ο δικηγόρος του συλλόγου θα καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα στο υπουργείο Παιδείας, με τα οποία θα ζητούν την απόλυτη εξαίρεσή τους από κάθε διαδικασία κινητικότητας.
Υποδεικνύουν, δηλαδή, στην κυβέρνηση ποιοι πρέπει να απολυθούν πρώτοι, αν γίνουν απολύσεις καθηγητών. Ποιοι είναι αυτοί; Αυτοί που έχουν διοριστεί είτε με επετηρίδα είτε μέσω της προϋπηρεσίας τους ως αναπληρωτών. Και μετά, ποιοι έχουν σειρά; Για να δούμε...
ΠΗΓΗ: enet.gr