Μελέτες για την ΕΡΓΟΣΕ, τη ΔΕΗ, τους αυτοκινητοδρόμους και το Μετρό της Αττικής είχε αναλάβει στο παρελθόν η μελετητική εταιρία Lahmeyer, η οποία, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, αποτελούσε και τον εκπρόσωπο της Deutsche Bahn...
International (DBI), δηλαδή της ομώνυμης θυγατρικής εταιρίας των Γερμανικών Σιδηροδρόμων στην Ελλάδα.
Σημειωτέον ότι, όπως αποκάλυψε η Süddeutsche Zeitung, οι Lahmeyer και DBI ελέγχονται από τη Γερμανική Δικαιοσύνη για καταβολή παράνομων πληρωμών σε αξιωματούχους διαφόρων χωρών - μεταξύ των οποίων και της δικής μας.
Μάλιστα, ήδη έχουν υπάρξει και καταδικαστικές αποφάσεις από την Γερμανική Δικαιοσύνη, ενώ για λόγους δεοντολογίας η DB αποχωρεί από κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στις εν λόγω χώρες, κάτι που ίσως αφαιρέσει έναν πιθανό «μνηστήρα» στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πρόκειται, πάντως, για υπόθεση που ξύπνησε μνήμες του «σκανδάλου Siemens» στο υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης και προκάλεσε «μούδιασμα» στους ιθύνοντες. Και αυτό διότι η Lahmeyer έχει συμμετάσχει σε πλήθος μεγάλων έργων και μελετών τις προηγούμενες δύο δεκαετίες.
Ειδικότερα, τo 2005 συμμετείχε στην κοινοπραξία των γραφείων (μαζί με τις DE CONSULT και TRADEMCO) που εκπόνησαν τα τεύχη δημοπράτησης της ΕΡΓΟΣΕ για την προμήθεια του «αμαρτωλού» συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R, με ανάδοχο τη Siemens, μίας υπόθεσης που βρίσκεται στα χέρια της ποινικής Δικαιοσύνης.
Νωρίτερα, το 2002 η Lahmeyer είχε αναδειχθεί Τεχνικός Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, προκειμένου να υποβοηθήσει την υλοποίηση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων της εποχής. Επρόκειτο για μία σύμβαση, ύψους άνω των 4 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, όμως, την περίοδο 2001-2003 υπήρξαν τουλάχιστον άλλες έξι συμβάσεις συνολικού ύψους 1,5 εκατ. που δόθηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ κατ' ανάθεση στους Γερμανούς. Αργότερα, το 2009 υπήρξαν άλλες δύο συμβάσεις, συνολικού ύψους 200.000 ευρώ για την κατάρτιση του επιχειρηματικού σχεδίου του Θριασίου Πεδίου.
Μάλιστα, το ενδιαφέρον των Γερμανών για την Ελλάδα είχε οδηγήσει προ ετών και στην δημιουργία θυγατρικής εταιρία της Lahmeyer στην Ελλάδα, ονόματι Li-Hellas.
Η Lahmeyer συμμετείχε το 2002 και στους διαγωνισμούς της Αττικό Μετρό για την επιλογή του τεχνικού συμβούλου για την επέκταση των γραμμών 2 και 3 του Μετρό και την χάραξη της γραμμής 4, σε κοινοπραξία μαζί με τα γραφεία DE Consult - THALES Engineering & Consulting - ΔPOMOΣ AEM. Πηγές της Αττικό Μετρό δεν ήταν σε θέση να διευκρινίσουν την εμπλοκή της Lahmeyer στις υποθέσεις της δημόσιας εταιρίας, ωσόσο, σύμφωνα με τα γερμανικά δημοσιεύματα αυτή υπήρξε και, μάλιστα, δόθηκαν μίζες μέσα από υπεράκτια εταιρία.
Επίσης, η Lahmeyer έχει διατελέσει σύμβουλος του ΟΣΕ στις μελέτες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα, μαζί με τα γραφεία ΑΔΚ Σύμβουλοι Μηχανικοί, Α.Καρανικόλας και ΜΜΒ. Τελευταία εντολή του ΟΣΕ για πληρωμή προς την κοινοπραξία δόθηκε στις 4 Αυγούστου 2011.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 η Lahmeyer είχε αναλάβει την εκτίμηση του κόστους της μονάδας της ΔΕΗ στη Φλώρινα, η οποία τότε είχε κριθεί ως ανεδαφική και είχε δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις στην κυβέρνηση του κ. Κώστα Σημίτη. Νωρίτερα, επί της κυβέρνηση του κ. Κωνσταντίνου Μητσοτάκη η εταιρία είχε πάλι αναλάβει σύμβουλος για την μονάδα της ΔΕΗ στο Λαύριο.
Επίσης, η Lahmeyer συμμετείχε στο γερμανικό γκρουπ της κοινοπραξίας «Ολυμπιακό Μετρό», που κατασκεύασε με «το κλειδί στο χέρι» το Μετρό της Αθήνας.
Παράλληλα, το 1996 είχε αναλάβει για λογαριασμό του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ πρότζεκτ μάνατζερ του νότιου άξονα του ΠΑΘΕ μαζί με τις OMEC και Sogelerg. Το ίδιο σχήμα διατέλεσε construction manager κατά την αρχική φάση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού, στο τμήμα Ηγουμενίτσα - Παναγιά, έναντι αμοιβής 1,65 δισ. δρχ.
Μάλιστα, το εν λόγω σχήμα διεκδίκησε το 1996 ρόλο τεχνικού συμβούλου στην σχεδιαζόμενη τότε ζεύξη του Μαλιακού, η οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Επίσης, είχε καταθέσει προσφορά για την ανάληψη του ρόλου του τεχνικού συμβούλου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
to vima.gr