Δηλώνω εξαρχής ότι δεν συμφωνώ με την κίνηση «Δεν πληρώνω» (διόδια, εισιτήρια κ.λπ.). Πολύ περισσότερο, με πρακτικές -όπως αχρήστευση επικυρωτικών μηχανημάτων στο μετρό- που σε υποχρεώνουν να ακολουθείς επιλογές άλλων, με τις οποίες διαφωνείς.
Ομως άλλο αυτό και άλλο ανταποδοτικότητα και αυξήσεις διοδίων είτε εισιτηρίων και με τι... κριτήρια ελέγχει η πολιτεία την ανταποδοτικότητα και επιβάλλει τις αυξήσεις· κατά πόσον αυτά τα κριτήρια είναι μελετημένα και συνετά ή ...αμελέτητα και βλακώδη.
Βέβαια, δόξα τω Θεώ, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δεν αφήνει τον σημερινό χρονογράφο να πεινάσει! Από καιρό σε καιρό του παρέχει ...μεταφορικώς υποδομές και δίκτυα επιβίωσης. Ομως έρχονται φορές που ο χρονογράφος θα διέθετε μέρος -ακόμα και το όλον- της αμοιβής του, προκειμένου να καταλάβει το σκεπτικό, με το οποίο το υπουργείο (διά των οργανισμών τους οποίους ελέγχει) αποφασίζει ορισμένα μέτρα.
Οπως το πρόσφατο με τους «100 ράμπο κατά της εισιτηριοδιαφυγής», που αφού εκπαιδεύτηκαν με σεμινάρια και απασχολήθηκαν πιλοτικά, από προχθές ξεκίνησαν κανονικά και μέχρι τον Σεπτέμβριο, σταδιακά, θα γίνουν διακόσιοι, «με την πολιτική ηγεσία να καμαρώνει για το ...επίτευγμα και να διαλαλεί ότι το νέο Σώμα θα πατάξει την εισιτηριοδιαφυγή».
Που όμως δεν κατόρθωσαν να πατάξουν οι τετρακόσιοι «εθελοντές», εκ των εργαζομένων στις μαζικές μεταφορές, ελεγκτές, που, αντί υπερωριακής αποζημίωσης, είχαν κίνητρο το 50% του προστίμου (42 ευρώ ανά παράβαση!), για το οποίο ...έδιναν ρέστα, ακόμα και με προσβλητική συμπεριφορά έναντι (λαθρ)επιβατών.
Ας πουν πρώτα:
Με ποιο σύστημα υπολογίζουν τις απώλειες εσόδων από «τζαμπατζήδες».
Σε πόσο λογαριάζουν το 50% των προστίμων που καρπούνται οι «εθελοντές» ελεγκτές.
Πόσο θα στοιχίζουν οι νέοι «ράμπο».
Αφού όλα αυτά συνεκτιμηθούν και βγει αποτέλεσμα θετικό, τότε ας καμαρώνουν όσο θέλουν. Αν όμως βγάλουν αποτέλεσμα αρνητικό, θα το ανακοινώσουν; Ή θα προκύψει, λάθρα, νέα «γενιά» συμβασιούχων;
ΜΑΝΤΑΙΟΣ
ΠΗΓΗ: enet.gr