Στην Ελλάδα της κρίσης πληθαίνουν οι νέοι που σπεύδουν σε φροντιστήρια για να µάθουν κινεζικά και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα... στην αγορά εργασίας.
«Να µάθουν καλά αγγλικά, κινεζικά – αν και αυτό είναι πιο δύσκολο – και να τολµήσουν να πάρουν ρίσκα», απάντησε η υπουργός Οικονοµικών της Γαλλίας Κριστίν Λαγκάρντ σε συνέντευξή της στην οικονοµική εφηµερίδα «La Tribune», όταν ρωτήθηκε για το τι θα συµβούλευε τους νέους γάλλους επιχειρηµατίες να κάνουν, ώστε να εξασφαλίσουν το επαγγελµατικό τους µέλλον.
Πλέον, η Κίνα δεν θεωρείται απλώς µια ανερχόµενη δύναµη. Εχει καθιερωθεί εδώ και καιρό ως η δεύτερη παγκόσµια οικονοµική δύναµη και τα κινεζικά ως η γλώσσα του µέλλοντος.
Η πρόταση της υπουργού για την εκµάθηση της κινεζικής γλώσσας δεν είναι γνωστό, αν εισακούστηκε εντός των γαλλικών συνόρων, χωρίς αµφιβολία, όµως, τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει την προσοχή χιλιάδων Ελλήνων.
Σύµφωνα µε τη διευθύντρια του Ινστιτούτου Κοµφούκιος Xiuqin Yang, ο αριθµός των φοιτητών που µαθαίνουν κινεζικά τον τελευταίο χρόνο στη χώρα µας έχει τετραπλασιαστεί. «Το Ινστιτούτο ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2009 στο Οικονοµικό Πανεπιστήµιο Αθηνών σε συνεργασία µε το University of International Business & Economics του Πεκίνου και το Office of Chinese Language Council International και απευθύνεται σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να µάθουν την κινεζική γλώσσα και να έρθουν σε επαφή µε τον κινεζικό πολιτισµό. Τον Οκτώβριο του 2009 οι µαθητές µας ήταν 50, ενώ τον Οκτώβριο του 2010 είχαν φτάσει τους 200», αναφέρει και προσθέτει ότι ανάµεσα στους µαθητές του Ινστιτούτου υπάρχουν, εκτός από φοιτητές, στελέχη επιχειρήσεων, ιδιωτικοί υπάλληλοι και στελέχη του ∆ηµοσίου.
Για άνοδο της µετοχής των κινεζικών στο χρηµατιστήριο των γλωσσών κάνει λόγο και η ιδιοκτήτρια Κέντρου Ιαπωνικών και Κινεζικών Σπουδών Στέλλα Οικονοµάκου. Οπως παρατηρεί, τον τελευταίο έναν χρόνο η ζήτηση έχει αυξηθεί σηµαντικά ανάµεσα στους νέους. Ενδεικτικό είναι πως τα προηγούµενα τρία χρόνια τα τµήµατα για τα κινεζικά είχαν µόνο ενήλικους, ενώ τον τελευταίο χρόνο πολλοί ξεκινούν από πολύ νωρίς, αλλά υπάρχουν και µαθητές 60 ετών, µε την πλειονότητα ωστόσο να είναι έφηβοι και φοιτητές.
Ιδιαίτερα µεγάλη όµως, όπως αναφέρει, είναι η ζήτηση στον καιρό της κρίσης, µε τους περισσότερους µαθητές να θέλουν να αποκτήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα στην αγορά εργασίας. Προσθέτει, µάλιστα, πως δεν είναι λίγοι οι φοιτητές ναυτιλιακών ή τεχνολογικών σχολών που µαθαίνουν κινεζικά, µε απώτερο στόχο ένα µεταπτυχιακό στην Κίνα ή ακόµα και την αναζήτηση εργασίας – µακροπρόθεσµα – στη χώρα.
«Τα κινεζικά είναι πιο εύκολα από τα ελληνικά», λέει η κ. Οικονοµάκου.
∆εν υπάρχουν ρηµατικοί τύποι ή προθέσεις και η δυσκολία κρύβεται στη γραφή, και συγκεκριµένα στην αποστήθιση των ιδεογραµµάτων. «Γι’ αυτόν τον λόγο τα κινεζικά προφέρονται πιο εύκολα απ’ ό,τι γράφονται. Με µία γραµµή που θα ξεφύγει µπορεί να αλλάξει όλο το νόηµα της λέξης», υποστηρίζει και προσθέτει πως τα επίπεδα γλωσσοµάθειας της κινεζικής γλώσσας είναι τρία και απαιτούνται έξι χρόνια για να τελειοποιηθεί.
Λίγο αλλά συστηµατικό διάβασµα είναι το µυστικό για την εκµάθηση της κινεζικής γλώσσας. «Μία ώρα διάβασµα καθηµερινά είναι απαραίτητη», παρατηρεί η κ. Οικονοµάκου.
Τα κινεζικά ανήκουν στις τρεις πιο περιζήτητες γλώσσες που ζητούν από τους εργαζόµενούς τους να γνωρίζουν οι βρετανοί εργοδότες. Ακολουθούν τα γαλλικά και τα γερµανικά, εκτοπίζοντας τα ισπανικά στην τέταρτη θέση. Σε αυτό το συµπέρασµα καταλήγει έρευνα της Συνοµοσπονδίας της Βρετανικής Βιοµηχανίας (CΒΙ).
ΠΗΓΗ: τα νεα on-line