2 Μαρ 2011

Κώστας Κόλλιας: «Προσωρινά ικανοποιητική η απάντηση του Υπουργείου για τον Σταθμό του Προαστιακού στο Κιάτο»


Απάντηση στην αναφορά που είχε καταθέσει ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας απέστειλε το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων. Το πλήρες κείμενο της απάντησης έχει ως εξής:
«Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Κιάτου έχει 4 τροχιές διέλευσης αμαξοστοιχιών, τόσο για τη διέλευση... των αμοξοστοιχιών του Προαστιακού, όσο και για τις αμαξοστοιχίες που εξυπηρετούν το υπόλοιπο δίκτυο της Πελοποννήσου.
Με το σημερινό εφαμοζόμενο «μοτίβο» των δρομολογίων του Προαστιακού χρησιμοποιείται η 4η τροχιά, διότι είναι η μόνη σηματοδοτούμενη και η μόνη που επιτρέπει την ασφαλή επι – αποβίβαση στους συρμούς του Προαστιακού τύπου 460/Desiro, λόγω του ότι η υψομετρική απόσταση σιδηροτροχιάς / αποβάθρας είναι 76 cm. Μελλοντικά θα γίνεται μόνιμα η χρήση της τροχιάς αυτής.
Η εν λόγω τροχιά είναι η πιο απομακρυσμένη από το κτίριο του σταθμού και τις παρεχόμενες σε αυτόν Υπηρεσίες σε σχέση με την 1η τροχιά επι – αποβίβασης.
Η 1η τροχιά δεν επιτρέπει την ασφαλή επι – αποβίβαση στους συρμούς του Προαστιακού, επειδή έχει ανυψωθεί με σκύρο για την ανταπόκριση σε συρμούς του δικτύου Πελοποννήσου, και έτσι η υψομετρική απόσταση σιδηροτροχιάς – αποβάθρας είναι 38 cm. Επίσης, η τροχιά δεν είναι σηματοδοτούμενη.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και με στόχο την παροχή των καλύτερων υπηρεσιών προς τους επιβάτες, ο ΟΣΕ θα προβεί στην κατασκευή μικρού γυάλινου και κλιματιζόμενου θαλάμου αναμονής επί της αποβάθρας της 4ης τροχιάς, καθώς και στην τοποθέτηση επιπλέον καθισμάτων.»


Σχετικά με την απάντηση του Υπουργείου, ο κ. Κόλλιας έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
«Θεωρώ τις εξηγήσεις του Υπουργείου κατ’ αρχήν ικανοποιητικές, εφόσον δε υλοποιηθεί η δέσμευση της τελευταίας παραγράφου, σχετικά με την βελτίωση των συνθηκών στην αποβάθρα, πιστεύω ότι μπορούμε να μιλούμε για μια θετική εξέλιξη. Είναι αυτονόητο ότι τα ζητήματα ασφαλείας έχουν προτεραιότητα. Εφόσον λοιπόν η σηματοδότηση δεν επιτρέπει την ασφαλή κίνηση των αμαξοστοιχιών σε άλλες τροχιές, για την ώρα θα πρέπει να αρκεστούμε στην τοποθέτηση του Υπουργείου.
Ωστόσο, σύμφωνα με την απάντηση και σε αντίθεση με ό,τι ήλπιζα, δεν πρόκειται για προσωρινή διευθέτηση, αλλά για μόνιμη κατάσταση, αφού ο Προαστιακός θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη τροχιά και αυτό είναι κάτι που προβληματίζει. Είναι δηλαδή απορίας άξιο το ότι, παρά το γεγονός ότι ο Προαστιακός εξυπηρετεί στο Νομό μας τους περισσότερους επιβάτες από κάθε άλλο σιδηροδρομικό μέσο στην Κορινθία, η αποβάθρα εξυπηρέτησης στον Σταθμό του Κιάτου σχεδιάστηκε με τέτοια προχειρότητα.
Εν πάση περιπτώσει, αυτή τη στιγμή έχουμε τη διαβεβαίωση του Υπουργείου ότι οι συνθήκες θα βελτιωθούν. Θα αναμένουμε την υλοποίηση της δέσμευσης του Υπουργείου και αναλόγως θα κρίνουμε. Ελπίζω να κατασκευαστεί σύντομα ο κλιματιζόμενος θάλαμος και τα καθίσματα. Επειδή ωστόσο δεν μας έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα και δεν γνωρίζουμε εάν στην πράξη αυτές οι τροποποιήσεις θα σταθούν ικανές να εξυπηρετήσουν ποιοτικά το επιβατικό κοινό του Κιάτου, θα παρακολουθώ το θέμα και, εφόσον χρειαστεί, θα επανέλθω με νέα παρέμβαση.»