16 Φεβ 2011

Κάποιο λάκκο έχει η φάβα του «φθηνότερου ρεύματος»


Φρένο στις αθέμιτες πρακτικές και τα παραπλανητικά κόλπα ιδιωτικών εταιρειών εμπορίας ηλεκτρισμού, οι οποίες τάζουν αδιακρίτως στους οικιακούς καταναλωτές παχυλές εκπτώσεις για να τους κάνουν πελάτες, επιχειρεί να βάλει η... Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Με επιστολή της που έστειλε τόσο στη ΔΕΗ όσο και σε άλλες 11 εταιρείες-προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, η ΡΑΕ ζήτησε από τις εταιρείες να της προσκομίσουν αναλυτικά εντός 20 ημερών τα τιμολόγιά τους, τις συμβάσεις που παρουσιάζουν στους καταναλωτές, καθώς και το διαφημιστικό υλικό που χρησιμοποιούν. Προειδοποιεί δε πως έχει το δικαίωμα να ανακαλέσει τις άδειες επιχειρήσεων που δεν τηρούν το νόμο.

Η ΡΑΕ υποχρεώθηκε να κινητοποιηθεί έπειτα από καταγγελίες που έχει δεχθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα από καταναλωτές, που διαμαρτυρήθηκαν, ότι τους προσέγγισαν εκπρόσωποι ιδιωτικών εταιρειών επιχειρώντας να τους παραπλανήσουν, για δήθεν μεγάλα οφέλη που θα είχαν στο λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος αν γίνονταν πελάτες τους.
Μετά την τελευταία αύξηση στα τιμολόγια ρεύματος της ΔΕΗ, που έπληξε κυρίως τα νοικοκυριά, αρκετοί ιδιώτες προμηθευτές «ξεχύθηκαν» στην αγορά, επιχειρώντας να εκμεταλλευτούν το κλίμα ανατιμήσεων για να αποσπάσουν πελάτες της Επιχείρησης.

Ηδη, τουλάχιστον, τρεις μεγάλες επιχειρήσεις (από τις συνολικά... 66 που έχουν λάβει σχετική άδεια λιανοπωλητή ρεύματος) έχουν βγάλει στην αγορά πακέτα πώλησης ρεύματος με χρεώσεις που, εκ πρώτης όψεως, μπορεί να μοιάζουν ελκυστικές, καθώς υπόσχονται εκπτώσεις μέχρι 20%, αλλά κρύβουν πολλές παγίδες, αφού είναι τυποποιημένες και δεν λαμβάνουν υπόψη το «προφίλ» κατανάλωσης του κάθε νοικοκυριού.

Ετσι ο πελάτης, που θα συμφωνήσει να προαγοράσει ρεύμα σε ανταγωνιστικότερη τιμή, μπορεί να βρεθεί να πληρώσει περισσότερα αν καταναλώσει έστω και μια κιλοβατώρα λιγότερη ή περισσότερη.

Η ΡΑΕ συστήνει στους καταναλωτές να επιδεικνύουν μεγάλη προσοχή στις εκπτώσεις που υπόσχονται οι εταιρείες, υπονοώντας πως δεν σημαίνει ότι είναι πραγματικές.
 
Επίσης να ζητούν:

**Αναλυτική παρουσίαση του οφέλους που θα έχουν, καθώς κάποιοι πωλητές συγκρίνουν την έκπτωση με τους περσινούς και όχι τους φετινούς (αυξημένους ή μειωμένους κατά περίπτωση) λογαριασμούς της ΔΕΗ. Στο ίδιο πλαίσιο να ζητούν σύγκριση με βάση την τετραμηνιαία χρέωση της ΔΕΗ και όχι ανά μήνα ή δίμηνο που προσφέρουν οι εταιρείες.

**Στις προσφορές θα πρέπει να περιλαμβάνονται ενδεχόμενες πάγιες χρεώσεις

**Να αποφεύγεται η τηλεφωνική συγκατάθεση
, καθώς ισοδυναμεί με υπογραφή-αποδοχή του συμβολαίου.

ΠΗΓΗ: enet.gr