Με την αξιοποίηση των μεγάλων εμπορευματικών και σιδηροδρομικών σταθμών, την εκμετάλλευση αστικών ακινήτων, την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών γεννητριών και την – αμφιλεγόμενη κατά πολλούς – μετατροπή.. καταργούμενων σιδηροδρομικών γραμμών σε ποδηλατοδρόμους φιλοδοξεί να συγκεντρώσει έσοδα η ΓΑΙΑΟΣΕ.
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του βήματος on line για το διαμετακομιστικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, το οποίο αποτελεί και ένα εκ των πλέον φιλόδοξων επενδυτικών σχεδίων της κυβέρνησης, η αρμόδια για την ακίνητη περιουσία θυγατρική του ΟΣΕ ευελπιστεί ότι, έπειτα από πολλές αναβολές, ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του σχήματος που θα προχωρήσει στην ανέγερσή του, θα διεξαχθεί εντός του Μαρτίου.
Παράλληλα, η ΓΑΙΑΟΣΕ επενδύει πολλά στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των σιδηροδρόμων, καθώς έχει ήδη ενεργές περίπου 660 μισθώσεις ακινήτων, προχωρά στην εκμετάλλευση γεωτεμαχίων και την πώληση αστικών ακινήτων (κυρίως κληροδοτημάτων), ενώ επικαιροποιεί την αξία της περιουσίας του οργανισμού με βάση τα διεθνή λογιστικά πρότυπα.
9 ποδηλατόδρομοι στις ράγες
Ένα απο τα στοιχήματα που έχει θέσει η ΓΑΙΑΟΣΕ είναι η μετατροπή των καταργούμενων σιδηροδρομικών γραμμών σε ποδηλατοδρόμους, σενάριο, το οποίο, ωστόσο, συναντά τις έντονες αντιδράσεις των φίλων του σιδηροδρόμου.
Ήδη, έχει εκπονηθεί σχετική μελέτη από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το πρώτο πιλοτικό μοντέλο είναι έτοιμο. Το σχέδιο, όπως σημειώνουν πηγές της εταιρίας, αφορά τις παλιές γραμμές του σιδηροδρόμου, όπως αυτή του Πλαταμώνα ή τη μετρική γραμμή του άξονα της Πελοποννήσου.
Το πρότζεκτ συνοδεύεται από παράλληλη επενδυτική αξιοποίηση των παλιών σταθμών με την μετατροπή τους σε εγκαταστάσεις τουριστικού χαρακτήρα (π.χ. παραδοσιακά καφενεία) και με τη συμμετοχή τους σε σχετικές τοπικές δράσεις.
Σύμφωνα με απάντηση του υφυπουργού Υποδομών, κ. Σπ. Βούγια σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας, κ. Ν. Νικολόπουλου, ως πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα έχει επιλεγεί η χρήση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής στο Πάρκο «Αντώνης Τρίτσης», ενώ έχουν διερευνηθεί εννέα πιθανές περιοχές, όπως οι παλιές γραμμές Μεγάρων – Κινέτας, Τεμπών – Πλαταμώνα – Λιτοχώρου και Κορίνθου – Κιάτου.
Ωστόσο, οι εν λόγω γραμμές δεν θεωρούνται ακόμη καταργημένες και άρα δεν μπορούν να μετατραπούν σήμερα σε ποδηλατοδρόμους.