10 Απρ 2021

Το έπος των αστικών συγκοινωνιών


Είναι η κατακραυγή για την κατάσταση των δημόσιων συγκοινωνιών μέσα στην πανδημία, που ώθησε τον Κ. Μητσοτάκη, να μεταβεί, επικεφαλής μιας διλοχίας μετακλητών και διευθυνόντων συμβουλίων, στο...


αμαξοστάσιο του ΟΣΥ, για να επιθεωρήσουν 40 νοικιασμένα λεωφορεία.

Τα οποία μάλιστα έχουν δύο πόρτες και δύο παράθυρα το καθένα - δηλαδή είναι ακατάλληλα.

Έχει περάσει περισσότερο από ένας χρόνος, από τότε που η χώρα έμπλεξε με την πανδημία και συνακόλουθα τέθηκε και το ζήτημα του συνωστισμού στις δημόσιες συγκοινωνίες.  Έκτοτε είδαμε και ακούσαμε απίθανα πράγματα.

Πρώτα απ’ όλα, την προσπάθεια του υπουργείου να επιβάλει αραίωση των επιβατών χωρίς πύκνωση των δρομολογίων - πράγμα αντίθετο στους φυσικούς νόμους.

Δεύτερον, την απειλή επιβολής προστίμων στους υπεράριθμους, λες κι αυτό θα έλυνε το πρόβλημα. Και στη συνέχεια τους ισχυρισμούς πως τα πηγμένα λεωφορεία είναι ασφαλέστερα από τα μισοάδεια, γιατί ο κόσμος φοράει μάσκες, αλλά και ότι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν κολλάει ο ιός.

Για να καταλήξουν, μετά την κατακραυγή, στην υπενοικίαση λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ, επίσης εντελώς ακατάλληλων για αστικές μεταφορές στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη σε κάποια οχήματα που μας έδωσε δωρεάν η Λειψία γιατί θα τα πήγαινε για σκραπ.

Η κυβέρνηση ματαίωσε χωρίς σοβαρές εξηγήσεις τον διαγωνισμό προμήθειας 700 καινούργιων ηλεκτρικών λεωφορείων, που είχε ετοιμάσει η προηγούμενη. Αντ’ αυτού, υποσχέθηκε 300 μεταχειρισμένα, τα οποία ο υπουργός παραλαμβάνει από τον περασμένο Σεπτέμβριο μήνα με τον μήνα, αλλά ούτε καν αυτά έχουν καταφέρει να αποκτήσουν.

Αντί να τσακιστούν, να βρουν λεωφορεία σαν κανονική χώρα, ο πρωθυπουργός κάνει δημιουργική λογιστική, προσθέτοντας νοικιασμένα οχήματα και οχήματα που ήταν χαλασμένα και επισκευάστηκαν (ως όφειλαν), για να μας πει, ότι στις συγκοινωνίες συντελείται κοσμογονία.

Αλλά δεν πειράζει. Μήπως κάνει έκπληξη σε κανέναν πλέον;


ΠΗΓΗ: avgi.gr